Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@06:05:58 GMT

اقبال مردم به باغ تالارهای خارج شهر

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۷۹۲۵۲

اقبال مردم به باغ تالارهای خارج شهر

در روزهایی که سپری می‌شود به دلیل وجود دو عید بزرگ قربان و غدیر و همچنین به دلیل نزدیک شدن به ماه‌های محرم و صفر انتظار می‌رفت که تعداد عروسی‌های برگزارشده بیشتر شود و تالارهای پذیرایی ماه‌های پررونقی را داشته باشند، اما برخلاف‌ پیش‌بینی‌هایی که انجام شد، تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس روزهای کسادی را پشت سر می‌گذارند و با ورود به ماه‌های محرم و صفر این وضعیت بدتر هم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کسب وکار، دلایل بسیاری را در رابطه با کسادی این روزهای تالارهای پذیرایی می‌توان نام برد، اما مسئولان معتقدند که اصلی‌ترین عامل این رکود فعالیت واحدهای غیر مجاز در اطراف شهر است. اکنون نوعی رسم فرهنگی از طریق رسانه‌های مجازی به بخش قابل توجهی از جوانان منتقل شده است و تبلیغات دروغینی که در این زمینه منتشر شده، موجب شده که اقبال مردم به برگزاری مراسم عروسی در محدوده خارج از شهرها افزایش پیدا کند. در مسیرهایی مانند جاده اسلامشهر، شهریار، کرج و لواسانات باغ‌هایی هستند که مبادرت به برگزاری مجالس می‌کنند. نکته جالب هم آنکه در بسیاری از موارد عقد قرارداد با این باغ‌ها موجب می‌شود که مردم با کلاهبرداری، مسمومیت غذایی یا مشکلاتی از این دست مواجه شوند. بنابراین لازم است برای رسیدگی به این موارد پیگیری قضایی انجام شود، اما در بسیاری موارد دفترهایی که به عقد قرارداد پرداخته‌اند، اجاره‌ای بوده و تنها با نشان دادن چند فیلم و عکس مردم را به برگزاری مراسم در این محل‌ها تشویق کرده و پس از مدتی جابه‌جا می‌شوند که بدین‌ ترتیب امکان دسترسی به آنها و طرح شکایت وجود ندارد.

نگرانی واحدهای صنفی پذیرایی برای تامین مخارج

خسرو ابراهیمی‌نیا، رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس

در روزهایی به سر می‌بریم که همه تالارهای پذیرایی انتظار رونق بازار را دارند، اما متاسفانه بازار این واحدها کساد است، چراکه تعداد عروسی‌ها کاهش یافته است. طی چهار سال گذشته شاید بتوان گفت که تعداد عروسی‌هایی که برگزار می‌شود، حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است. به عبارت دیگر چهار سال پیش یک واحد پرفروش ما در هفت ماه سال مشغول کار بود. یعنی به عنوان مثال حدود ۲۱۰ تا ۲۲۰ مراسم داشت، اما امروز پرکارترین واحد صنفی ما حدود ۱۲۰ تا ۱۳۵ مراسم در طول سال دارد. به عبارت دیگر در مجموع سال تنها ۴ ماه این واحدها پر می‌شود. این در حالیست که تالارهای پذیرایی هزینه‌ای به مراتب‌ کمتر از باغ‌های اطراف شهر دریافت می‌کنند و ممکن است هزینه ۲۵ تا ۳۰ هزار تومانی هر نفر در این تالارها در باغ‌های اطراف شهر نفری ۲۰۰ هزار تومان شود. این روزها با تغییر سبک زندگی مردم، اگر مراسمی نیز برگزار شود، مردم ترجیح می‌دهند که مراسم خود را در باغات دور از شهر برگزار کنند که این عاملی برای ایجاد رکود و کسادی در کار صنف ماست و تمام تلاش صنف هم این است که با همکاری نیروی انتظامی و اماکن از ادامه این موضوع جلوگیری شود. به همین دلیل و همچنین به دلیل کسادی بازار در اکثر موارد واحدهای صنف ما ورودی را نیز از مشتریان نگرفته و به آنها تخفیف می‌دهند و مدیران تالارهای پذیرایی حداقل قیمت‌ها را در نظر می‌گیرند تا بدین واسطه بتوانند مخارج جاری واحد خود را تامین کنند. این تخفیف‌ها در حالی انجام می‌شود که ما در طرف دیگر ماجرا دریافت هزینه‌های هنگفت را همانطور که اشاره شد، داریم. در کنار این هزینه‌ها به دلیل اینکه این واحدها در اکثر موارد جواز ارائه خدمات را ندارند، کلاهبرداری‌های زیادی را انجام می‌دهند. تعهداتی را می‌دهند که در حین مراسم هیچ‌کدام از آنها عملی نمی‌شود و در نهایت نارضایتی و خسارت برای مشتریان به بار می‌آورد. فعالیت این واحدها در حال حاضر در فضای مجازی نیز افزایش یافته، بنابراین توصیه می‌شود پیش از آنکه بخواهید با یک تالار پذیرایی قرارداد ببندید، حتما به داشتن پروانه آن واحد توجه کنید و از سوی دیگر گول کانال‌های مجازی و تبلیغات مختلفی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود را نخورید، چراکه در موارد متعدد افراد شکایت کرده‌اند که با فردی قرارداد بسته‌اند، اما در روز برگزاری مراسم مشخص شده آن فرد اصلا وجود خارجی نداشته است. یا گاه شکایاتی داشتیم مبنی بر آنکه افراد با دریافت هزینه‌های بالا مراسم در یک کارخانه متروکه برگزار می‌کنند. بر همین اساس توصیه ما به مردم این است که پیش از عقد قرارداد برای برگزاری مراسم خود حتما از پروانه صنفی واحد ارائه‌دهنده خدمات مطمئن شوند.

ارائه خدمات غیر مجاز در باغ‌تالارهای خارج از شهر

امید محبتی، مدیر تالار پذیرایی

باغ‌تالارهای خارج از شهر به دلیل اینکه خدمات غیرمجاز ارائه می‌کنند و با دریافت مبالغی بیشتر از عرف شده سعی در فریب و کلاهبرداری دارند باید ساماندهی شده و برای برخورد با آنها اقدامات لازم انجام شود. مسئولان نیز باید در تاسیس تالارها در حاشیه‌های شهر و نظارت بر روند آن دقت لازم را داشته باشند. در حال حاضر برخی از تالارهای بدون مجوز در حاشیه جاده‌ها با تغییر خودسرانه کاربری زمین‌های زراعی، قارچ‌گونه رشد کرده اند و فاقد پروانه ساخت و بهره‌برداری هستند. متاسفانه هر روز شنیده می‌شود که در این اماکن اتفاقات بدی افتاده است و به دلیل اینکه کسی پاسخگو نیست و مسئولی وجود ندارد، مشتریان آنها خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند. البته داشتن تقاضا برای عروسی‌های آنچنانی نیز دست این افراد را برای گرفتن رقم‌های نجومی از متقاضیان باز می‌گذارد و با وجود گزارش کلاهبرداری‌های ریز و درشت در این زمینه باز هم جوانان همچنان مشتاق به برگزاری جشن‌های آنچنانی در تالارهای آنچنانی هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود

کریم خورشیدوند در نشست بزرگداشت دهه کرامت، با تاکید بر ضرورت پشتیبانی ادارات و نهاد‌ها از برنامه‌های مردم محور، اظهار کرد: باید از ظرفیت همه مراکز دینی و فرهنگی برای هر چه با شکوه‌تر برگزار کردن جشن‌های دهه کرامت استفاده شود.

وی با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی برای تقویت فرهنگ دینی و نهادینه سازی فرهنگ رضوی است، افزود: دهه کرامت یکی از برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی مهم است و هر ساله تمام نهاد‌ها نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت امام رضا (ع) اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و مسئولان شهرستانی باید هرچه بیشتر با ستاد بزرگداشت دهه کرامت مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد اجرای برنامه‌های متنوع و اثرگذار برای عموم مردم باشیم.

خورشیدوند دهه کرامت را ظرفیت مناسبی برای ارائه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دانست و اضافه کرد: برنامه‌های این دهه و ایام صادقیه باید با هم افزایی، مشارکت، خلاقیت و فراگیری تهیه و تدوین شود.

رییس شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی برای رساندن پیام امامت، ولایت و کرامت است و باید از این مناسبت برای گرامیداشت مقام دختر مسلمان و مقابله با هجمه‌های دشمنان بهره گرفته شود.

حجت الاسلام احمدرضا غلامی گفت: برنامه‌های محوری دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های استان به ستاد بزرگداشت دهه کرامت اعلام شده است و براساس ظرفیت ادارات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رکن مردم محوری در جشن‌های بزرگداشت دهه کرامت بیان کرد: در طول دهه کرامت جشن‌های مردم محور در مساجد، محلات و مناطق محروم با پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با رویکرد تقویت فرهنگ دینی، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ رضوی و ایجاد شور و شعف برای عموم مردم برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان در ادامه این نشست اظهار کرد: در طول دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این کانون‌ها برگزار می‌شود و مشارکت و پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان جهت تقویت برنامه‌های بزرگداشت ضروری است.

محمد چگنی نژاد افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت ترویج فرهنگ رضوی، جریان سازی اجتماعی و ارتقای فرهنگ دینی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: ده‌ها برنامه به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، میلاد امام رضا (ع) و حضرت شاهچراغ (ع)، مراسم جشن روز دختر با حضور خادمان حرم رضوی به همراه برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در لرستان ادامه داد: همچنین همزمان با شب میلاد باسعادت امام رضا (ع) ۲ برنامه شاخص در شهر خرم آباد و یک برنامه با محوریت مساجد در هر کدام از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) دریکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ساخت سالن پذیرایی خیرساز ویژه زوج های جوان در گراش
  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • ال‌کلاسیکوی ایرانی در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند
  • الکلاسیکو فوتبال ایران در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند
  • (ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد