Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@02:46:51 GMT

ميوه هايي که شما را جذاب تر مي کنند!

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۷۹۸۶۶

خبرگزاري آريا - هر کس علاقمند به سلامت و زيبايي خوب است. اما يک شرط وجود دارد، اگر مي خواهيد سالم و زيبا باشيد، بايد نسبت روزانه ميوه و سبزيجات خود را مصرف کنيد.
به دست آوردن سلامت و زيبايي به شما انگيزه مي دهد تا ميزان لازم غذاي سالم و مغذي روزانه خود را مصرف کنيد. مواد مغذي موجود در بعضي از ميوه ها و سبزيجات براي مو، پوست، ناخن و وزن نيز مفيد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوردن انواع ميوه ها و سبزيجات سالم باعث جذابيت بيشتر شما مي شود.
در ادامه به 10 مورد از ميوه ها و سبزيجاتي که به جذابيت شما کمک مي کند اشاره مي کنيم:

اسفناج
اسفناج يک پک کامل غذايي است. اسفناج شامل تقريبا تمام مواد مغذي و ويتامين هايي است که مي تواند به شما کمک کند تا خودتان را زيبا کنيد. اسفناج غني از ويتامين B، ويتامين C، ويتامين E، پتاسيم، کلسيم، آهن، منيزيم و اسيدهاي چرب امگا 3 است. اين ها براي پوست شما و همچنين براي مو بسيار مفيد است. اسفناج حاوي لوتئين است که در حفظ سلامت چشمها و درخشندگي آن بسيار مفيد است.
انگور
اين ميوه غني از ويتامين C، ويتامين E و آنتي اکسيدان ها است. آنتي اکسيدان هاي موجود در انگور به بهبود گردش خون کمک مي کند و همچنين باعث رشد موهايي سالم و خوشايند مي شود. انگور در تقويت متابوليسم کمک مي کند. اين باعث مي شود پوست جوان، تازه و درخشان باشد. اگر روغن انگور را بر روي صورتتان مالش دهيد، پوست را نرم و لطيف مي کند و پف زير چشم را کاهش داده و زخم را تسکين مي دهد.
توت فرنگي
اين ميوه براي خواص سفيد کنندگي اش معروف شده است. توت فرنگي حاوي پلتورا است که مواد مغذي پوست را تقويت مي کنند. توت فرنگي داراي عصاره روشن کننده است که در روشن کردن پوست و دندان کمک مي کند. استفاده از آب آن براي پوست مي تواند چربي را کاهش داده، آکنه و پف چشم را کم کند.
گريپ فروت
باريک شدن و از دست دادن وزن نيز باعث زيبايي شما مي شود. اگر مي خواهيد وزن خود را از دست بدهيد، گريپ فروت يکي از بهترين مواد غذايي براي مصرف است. اين ميوه کم کالري شروعي براي متابوليسم بدن و سوختن چربي هاست. همچنين داراي ويتامين C و آنتي اکسيدان است.
موز
موز غني از پتاسيم، آهن، ويتامين B6، B12 و E است. درماني براي خشکي چشم است. پوست را نرم و موها را براق مي کند. اگر مي خواهيد آکنه يا لک هايتان را درمان کنيد، از موز له شده و يا پوست موز استفاده کنيد. همچنين پوست و مو شما را تغذيه مي کند و علائم پيري را نيز حذف مي کند.
هويج
هويج براي پوست شما بسيار مفيد است. هويج سرشار از کاروتنوئيد است. کاروتنوئيد يک رنگدانه است که در بسياري از ديگر ميوه هاي زرد و نارنجي از جمله انبه، کتانوپا و پاپايا يافت مي شود. اين رنگدانه به شما کمک مي کند تا پوست را از اشعه هاي مضر خورشيد محافظت کنيد. هويج مي تواند پوست را از اشعه هاي UV محافظت کند و باعث شود پوست شما سالم به نظر يرسد. هويج همچنين در پيشگيري از شوره سر و ريزش مو نيز بسيار مفيد است.
انار
انار غني از ويتامين C است. به جلوگيري از چروکيدگي و خشکي در پوست هاي پير کمک مي کند. انار همچنين به حفظ کشش پوست، افزايش استحکام و کاهش رشد چروک ها نيز کمک مي کنند.
بلوبري
اين ميوه غني از ويتامين C است. آنها حاوي ويتامين E و قلع آروبا هستند. اين دو نوع از ويتامين ها به عنوان آنتي اکسيدان ها عمل مي کنند که با هم کار مي کنند تا روشني و حتي تيرگي پوست را بهبود ببخشند.
کلم بروکلي
کلم بروکلي غني از ويتامين C و ويتامين A است که براي پوست بسيار مفيد است. اين غذاي فوق العاده، منبع خوبي از مواد مغذي سالم است که باعث مي شود راديکال هاي مضر آزاد که توسط نور ماوراء بنفش ايجاد مي شوند را خنثي مي کند. بنابراين پوست از آسيب هاي خورشيد محافظت مي شود.
چغندر قند
چغندر داراي مزايايي براي زيبايي است. چغندر شامل آهن، ويتامين ها، مواد معدني و آنتي اکسيدان ها است که باعث افزايش مواد مغذي پوست و مو مي شوند. مصرف منظم آن باعث کاهش ميزان آکنه هاي چرب شده و باعث مي شود پوست شما درخشان شود. همچنين از ريزش مو و چين و چروک جلوگيري مي کند. اگر چغندر را به صورت خود بماليد، باعث از بين رفتن لک ها و نقاط تيره مي شود و اينچنين به روشن شدن پوست شما کمک مي کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۹۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی بسیار زیبا و جذاب از امواج دریا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چشم دریا زیباترین غار ساحلی ایران (فیلم) ابعاد عجیب یک کشتی کروز (فیلم) قرمز شدن آب دریا با بارش باران در جزیره هرمز (فیلم)

دیگر خبرها

  • نمایی بسیار زیبا و جذاب از امواج دریا (فیلم)
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • ادعای عجیب تن‌هاخ: ما جذاب‌‌ترین تیم لیگ هستیم!‏
  • (تصاویر) عکس‌های خیره کننده و جذاب کیت وینسلت
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • با مصرف این میوه جوان شوید