Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@07:08:40 GMT

ايده‌هاي رنگي براي دکوراسيون اتاق خواب

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۸۰۲۰۶

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از پلاد ناصري: اگر تصميم داريد در يک اتاق خواب رنگارنگ چشم باز کنيد و از دکوراسيون خوش رنگ اتاقتان لذت ببريد، حتما به دنبال ايده هايي هستيد که در اينجا برايتان آماده کرده ايم.
ترکيبي از رنگ هاي روشن با طرح هاي جذاب وسايل دکوراسيون مي تواند زندگي را در اتاق و خانه شما به جريان بياندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ديوارها را با سايه اي روشني از رنگ هاي دلخواهتان رنگ آميزي کنيد و سپس اسباب و وسايل اتاق خوابتان را مطابق با رنگ هاي دلخواهتان انتخاب نماييد.
نکته کليدي در چيدمان دکوراسيون مورد علاقه تان اين است که تمام وسايل اتاق را به گونه اي انتخاب کنيد که با رنگ ديوارها در هماهنگي کامل باشد. اگر مي خواهيد در اتاق خوابتان احساس راحتي و آرامش بيشتري داشته باشيد، سعي کنيد از طرح هاي شلوغ و رنگ هاي تند و تيز پرهيز کنيد و مدل هاي ساده تر را انتخاب کنيد. طرح هاي راه راه با نوارهاي پهن گزينه مناسبي براي اتاق خواب هستند. همچنين استفاده از کارهاي هنري و تابلوهاي جذاب را هم در تزئين ديوار اتاق خواب فراموش نکنيد.
تخت خوابتان را رنگي کنيد

دکوراسيون اتاق خوابتان مي تواند کاملا شبيه به يک اثر هنري پاپ آرت باشد. اگر بخواهيد تخت خوابتان را در مرکزيت توجه قرار دهيد، بهتر است ديوارها، کفپوش اتاق و ديگر وسايل موجود را به صورت تک رنگ يا با يک طيف رنگي خاص انتخاب کنيد و در عوض اجزاي مختلف تخت خوابتان را با طرح هاي رنگارنگ و متنوع برگزينيد.
مدل هاي راه راه ساده يا سياه و سفيد هم براي اين منظور بسيار مناسب هستند. اگر با طرح هاي سياه و سفيد به اندازه کافي اقناع نمي شويد، از رنگ هاي روشن همچون طيف زرد هم بهره بگيريد. قفسه هاي کتاب يا وسايل دکوري هم مي توانند کاملا مطابق با همين طيف رنگي انتخاب شوند.
يکي از مزيت هاي مهم در اين نوع طراحي هاي سياه و سفيد، اين است که هر رنگ ديگري که براي تخت خوابتان در نظر بگيريد، کاملا با فضاي کلي اتاق خواب هماهنگي خواهد داشت. در نتيجه براي چيدمان رنگ هاي تخت خواب کار دشواري در پيش نخواهيد داشت.
رنگ هاي روشن و آفتابي را فراموش نکنيد

در صورتي که بخواهيد گرما و حرارت بيشتري به اتاق خوابتان بدهيد، از رنگ هاي طيف زرد غافل نشويد. قطعا استفاده از اين نوع رنگ هاي گرم، يادآور روزهاي دلپذير آفتابي برايتان خواهد بود. ترکيب رنگ هاي طيف خاکستري و زرد، فوق العاده ايده آل است و هماهنگي بسيار خوبي در زيباتر کردن دکوراسيون مورد نظرتان خواهند داشت.
علاوه بر اين که رنگ زرد براي ايجاد حس آرامش و آسودگي فکري شما بسيار مفيد است، مي تواند محيط بسيار خوبي براي مطالعه نيز فراهم کند. به همين دليل اگر فضاي کافي در اتاق خوابتان داريد، يک ميز کار هم به آن اضافه کنيد. باکس هاي شش ضلعي که در تصوير ميبينيد هم فضاي اتاق را از حالت کلاسيک خارج کرده اند و شکل و شمايلي مدرن تر به دکوراسيون محيط بخشيده اند.
از لبه ها نرم و منحني ها کمک بگيريد

در رنگ آميزي ديوارها به هيچ وجه نياز نيست که هميشه کل ديوار را بپوشانيد. اگر دوست داشته باشيد مي توانيد نيمي از ديوار را با رنگ مورد علاقه تان رنگ آميزي کنيد و نيمي ديگر را رنگ نخورده باقي بگذاريد. اما اگر قصد داشته باشيد کمي فضاي استوديويي و هنري به اتاقتان بدهيد مي توانيد محل تلاقي دو رنگ روشن و تيره تر را با يک عدد اسفنج ادغام کنيد و لبه هاي رنگ آميزي شده را نرم و داراي انحنا کنيد. براي اينکه وسايلتان هم با اين نوع رنگ آميزي هماهنگي بهتري داشته باشد، بهتر است تخت خوابي بدون لبه هاي تيز و داراي انحنا را انتخاب کنيد.
به رنگ آبي بيشتر اعتماد کنيد

اگر مي خواهيد اتاق خوابتان فضايي منحصر بفرد براي کسب آرامش و استراحتتان باشد، رنگ هاي طيف آبي گزينه بسيار خوبي براي دکوراسيون خواهد بود. استفاده از کفپوش هاي روشن در کنار ديوارهايي که با رنگ آبي تيره پوشيده شده است، تضاد دلپذيري ايجاد مي کند.
اگر وسايل و مبلمان داخل اتاق را هم به رنگ تيره انتخاب کنيد، عمق بيشتري از رنگ آبي را در فضاي اتاق خوابتان خواهيد داشت. اما فراموش نکنيد که استفاده از چنين رنگ آميزي خاص و منحصر بفردي مي تواند دستتان را براي انتخاب ديگر المان هاي دکوراسيون تا حد زيادي ببندد و انتخاب هايتان را محدود کند.
کمي از سادگي ديوارها فاصله بگيريد

اگر به رنگ صورتي علاقه داشته باشيد، احتمالا از طراحي اين اتاق خواب هم لذت خواهيد برد. نوارهاي پهني که روي ديوارها طراحي شده اند، جذابيت بصري بيشتري ايجاد کرده اند و تعادل رنگي بهتري را در فضاي اتاق به وجود آورده اند.
استفاده از رنگ مسي براي وسايل داخل اتاق، در کنار طيف صورتي که به طور غالب در طراحي دکوراسيون به کار رفته است، هماهنگي بسيار خوبي را تشکيل داده و تا حدود زيادي شکل و شمايل اتاق خواب را تجملاتي تر نشان داده است. به ويژه استفاده از يک لوستر پر زرق و برق توانسته جلوه بيشتري به محيط اتاق بدهد.
رنگ نارنجي اتاق خوابتان را منحصر بفرد مي کند

شايد تصور استفاده از رنگ نارنجي براي طراحي دکوراسيون اتاق خواب کمي برايتان عجيب باشد. اما استفاده از اين رنگ در تزئينات اتاق و همچنين به کارگيري مبلمان تهيه شده از چوب و چرم قهوه اي، مي تواند محيط اتاق را بيش از پيش گرم و گيرا کند. البته براي اينکه فضاي اتاق بيش از اندازه تاريک نباشد، بهتر است کفپوش ها و همچنين پرده هاي اتاق به رنگ روشن انتخاب شوند.
گل هاي بيشتري به اتاق خوابتان اضافه کنيد

طرح هاي گل دار براي اتاق خواب يکي از بهترين گزينه ها مي تواند باشد. به خصوص اگر تاکيد بيشتري روي طراحي تخت خوابتان با پارچه هاي گل دار داشته باشيد، مي توانيد مرکزيت بسيار زيبايي را از نظر بصري در دکوراسيون اتاق خواب ايجاد کنيد.
اما بايد به ياد داشته باشيد که هر چه طرح هاي به کار رفته براي رخت خواب و پارچه هاي مورد استفاده در تخت خوابتان شلوغ تر باشد، بايد از اسباب و وسايل ساده تري در کنار آن استفاده کنيد. پس بايستي اثاثيه پر زرق و برق اتاق خواب را کنار بگذاريد و براي استفاده از طرح هاي گلدار زيبا، ديوارها و پرده ها را هم به رنگ هاي روشن انتخاب کنيد.
البته با توجه به سليقه خودتان مي توانيد انتخاب ديگري هم داشته باشيد و نقطه تمرکز را از تخت خوابتان به ديگر فضاهاي اتاق خواب هم منتقل نماييد. براي اين کار بايد پارچه هاي به کار رفته در تخت خواب را کاملا ساده انتخاب کنيد و به جاي آن از کاغذهاي ديواري و پرده هاي گل دار استفاده کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک سبک زندگی سالم می‌تواند خطر ژنتیکی مرگ زودهنگام را تا ۶۲ درصد کاهش دهد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، دکتر ژو لی (Xue Li)، رئیس دانشکده بهداشت عمومی در دانشکده پزشکی دانشگاه ژجیان در چین، گفت با تغییر سبک زندگی و پیروی از یک سبک زندگی سالم، خطر مرگ زودهنگام می‌تواند تا حدود ۶۲ درصد در افراد دارای استعداد ژنتیکی کاهش یابد.

بسیاری از مطالعات ارتباط بین سبک زندگی سالم و طول عمر را نشان داده‌اند و برخی دیگر بر مولفه ژنتیکی در طول عمر تاکید کرده‌اند، اما گزارشی که در نشریه «بی ام جی اویدنس بیسد مدیسین» (BMJ Evidence Based Medicine) منتشر شد، چگونگی تاثیر این دو را بررسی کرده است.

افزایش ۶ سال به طول عمر با سبک زندگی سالم

دکتر علاءالدین شادیاب، دانشیار بهداشت عمومی و پزشکی در دانشگاه «کالیفرنیا سن دیگو» که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت که این مطالعه با داده‌های بیش از ۳۵۰ هزار نفر و اطلاعات مربوط به ژنتیک، تحصیلات، وضعیت اجتماعی-اقتصادی و سابقه بیماری آن‌ها، دارای روش شناسی قوی بود.

در جریان این مطالعه، محققان به هر فرد یک نمره «خطر پلی ژنتیکی» دادند، که نمره‌ای است که حجم زیادی ازانواع مختلف ژن‌های متعددی را که بر طول عمر انسان تاثیر می‌گذارند ترکیب می‌کند. شرکت کنندگان در این مطالعه همچنین بر اساس نحوه رعایت اصول سبک زندگی سالم نمره‌ای دریافت کردند و سپس محققان به طور متوسط وضعیت سلامت آن‌ها را به مدت ۱۳ سال مورد پیگیری قرار دادند تا مشخص شود این افراد عمر کوتاه، متوسط یا طولانی دارند.

این داده‌ها نشان می‌دهد که همه افراد، صرف‌نظر از خطرات ژنتیکی‌شان، در صورت داشتن سبک زندگی ناسالم، ۷۸ درصد بیشتر احتمال دارد که زودتر بمیرند. دکتر ژو لی، که همچنین مدیر موسسه ملی علوم داده در دانشکده بهداشت و پزشکی دانشگاه ژجیان است، گفت: افرادی که هم خطر ژنتیکی برای یک عمر کوتاه و هم سبک زندگی ناسالم دارند، دو برابر بیشتر از افرادی که خطر ژنتیکی ندارند و سبک زندگی سالم‌تری دارند، زودتر می‌میرند.

داده‌ها نشان می‌دهد افرادی که در معرض خطر ژنتیکی قرار دارند می‌توانند با یک سبک زندگی سالم، طول عمر خود را تا ۵.۵ سال افزایش دهند.

عوامل معکوس کننده مرگ زودهنگام

این مطالعه مشاهده‌ای بود، به این معنی که می‌توانست ارتباط‌ها را تعیین کند، اما نمی‌توانست با اطمینان بگوید که این رفتار‌ها علت مستقیم تغییرات در طول عمر هستند. اما محققان توانستند چهار عامل را شناسایی کنند که بیشترین تأثیر را بر معکوس کردن خطر مرگ زودهنگام دارند.

لی گفت: این مطالعه یک ترکیب سبک زندگی بهینه شامل چهار عامل سبک زندگی: عدم مصرف سیگار، فعالیت بدنی منظم، مدت زمان خواب کافی و رژیم غذایی سالم را شناسایی کرده که مزایای بهتری برای افزایش طول عمر انسان ارائه می‌کند.

خواب کافی در این مطالعه هفت تا هشت ساعت در شب تعریف شد. دستورالعمل‌های فعلی فعالیت بدنی در آمریکا حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط و دو روز تمرین قدرتی در هفته را برای بزرگسالان توصیه می‌کند.

چطور سبک زندگی سالم داشته باشیم؟

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای داشتن زندگی سالم‌تر و طولانی‌تر، گزینه مناسبی است، رژیم مدیترانه‌ای سبکی از غذا خوردن است که بر پخت و پز مبتنی بر گیاه تمرکز دارد و اغلب غذا‌های آن حاوی میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا، دانه‌ها و روغن زیتون است. در این رژیم غذایی از گوشت قرمز کم استفاده می‌شود.

وقتی نوبت خواب کافی می‌رسد، اگر نمی‌توانید هفت یا هشت ساعت بخوابید، سعی کنید یک روال خواب ایجاد کنید، زمانی که نمی‌توانید بخوابید از رختخواب خارج شوید و اتاق خواب را خنک و تاریک نگه دارید.

اگر تلاش کرده‌اید و نتوانسته‌اید یک برنامه ورزشی بسازید که می‌توانید به آن پایبند باشید، آن را به بخشی از برنامه روزمره خود تبدیل کنید، به آرامی شروع کنید و فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند
  • علت خشکی گلو بعد از بیدار شدن از خواب چیست؟ (فیلم)
  • (ویدئو) مسعود فروتن؛ اولین کار رنگیِ تلویزیون را من کارگردانی کردم
  • انگار ایران یک روز از خواب بیدار شد و بی‌دلیل تصمیم گرفت به اسرائیل حمله کند!
  • واکنش سپاهان به حواشی پیرمرد حاشیه‌ ساز؛ گویا رگ غیرت شما فقط در برخی موارد بیرون می‌زند!
  • واکنش باشگاه سپاهان به حواشی مرد حاشیه‌ساز
  • افغانستان ۱۰۰ سال قبل، به روایت عکس‌های رنگی (عکس)
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • تاثیر لاین نوری بر دکوراسیون داخلی 
  • (تصاویر) افغانستان ۱۰۰ سال قبل، به روایت عکس‌های رنگی