Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@14:48:36 GMT

بارانی از اشک برای مظلومیت شهدای گمنام لنده+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۸۰۲۶۹

بارانی از اشک برای مظلومیت شهدای گمنام لنده+ تصاویر

دم دمای سال 92 بود که صدای الله اکبرقافله ای از سوی کربلا به صدا در آمد گویا همه آماده بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، آن روز ها من 12 سالم بود اما همین کافی بود تا نوکری آقا امام حسین (ع) و شهدایی که جا پای او گذاشتند کنم همه جای شهر پیچده بود از بوی عطر دو پرستوی عاشق ولایت که بعد از سال ها آمده بودند تا درست و حسابی پذیرایی شوند همه مردم شهرم لنده مانند من آماده پذیرایی از این و پرستو شده بودند یکی در حال تزئین ، دیگری در حال آب و جارو و کسانی هم در حال آماده مقبره این دو عزیزبودند اما همه این ها به کنار صدای گریه مادرانی را می شنیدم که صدای گریه شان گوش فلک را هم کر کرده و آنان بی صبرانه منتظر فرزندانشان بودندآخر این دو شهید گمنام با فرزندانشان که فرقی نداشت اینان هم مانند فرزند خودشان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به راه افتادم داشتم می رسیدم چیزی حس کردم حسی که تا به حال من دست نداده بود ، آری این حس درست بود شهدا را آوردند اشک امان نمی داد نگاهی کردم به بقیه دیدم این تنها من نیستم که درحال گریه هستم گویا اشک بی بهانه بر چهره مردم می بارید، عاشقان این دو شهید را بر دستان خود نهاده و تا جایگاه ابدیت همراهی کردند، خوشا به حال چنین مردمی بی شک جایگاهشان بهشت است تا آخرهمه ماندند و این دو پرستوی عاشق را دفن کردند.

حال حدود 4.5 سال است که این دو شهید دفن شده اند اما هنوزکه هنوز است مقبره آنان تکمیل نشده است حتی سنگ قبری هم ندارند جز یک پارچه سبز رنگی که بر روی آنان کشیده شده است.

نمی دانم چرا اما فکر کنم عوامل اجرایی و مسئولین شهرستان لنده مظلومیت این دو شهید و از خود گذشتگی برای ما را از یاد برده اند اگر پدر و مادر این دو شهید آنان را بشناختند و بدانستند پسرشان هستند، خودشان دست به کار می شدند و کار های آرامگاه این دو را انجام می دادند تا آنان آسوده خوابیده باشند اما این دو شهید در دل همه مادران و پدران این مرز و بوم جای دارند و آنان را همچون فرزندان خود دوست می دارند.

امیررضا نعمتی پور

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای نوار غزه به 34هزار و 183 شهید رسید

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که  ارتش رژیم اشغالگر طی 24 ساعت گذشته  3 جنایت مرتکب شده است که در نتیجه آن 32 فلسطینی شهید شدند و 59 فلسطینی دیگر زخمی شدند.

در همین حال، در نتیجه تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر 2023 تا کنون 34 هزار و 183 فلسطینی به شهادت رسیدند و 77هزار و 143 فلسطینی دیگر زخمی شدند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه نیز اعلام کرد از آغاز جنگ در ۷ اکتبر روزانه به طور میانگین ۲۱۳ فلسطینی در غزه به شهادت رسیده‌اند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر گذشته، به طور میانگین روزانه ۲۱۳ فلسطینی به شهادت رسیدند.

در این بیانیه آمده است: روزانه ۳۸۵ فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه زخمی شدند.

علاوه بر این، هر روزه به طور میانگین ۷۵ کودک و ۵۰ زن در حملات اشغالگران صهیونیست به غزه شهید شدند.

در این بیانیه همچنین آمده است به طور میانگین هر روز ۹ فرد سالخورده و مسن هم به شهادت رسیدند.

در این بیانیه تأکید شده است از آغاز جنگ غزه به طور میانگین، ۸۵ کودک، والدین خود یا یکی از آن‌ها را از دست داده‌اند.

در تحولی دیگر، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره تاثیرات جنگ بر سلامت روانی ساکنان باریکه غزه که ۲۰۰ روز است با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی مواجه است، هشدار داد.

به گزارش الجزیره، «تلالنگ موفوکنگ» گفت: فشار شدید روانی بعدا به نگرانی و سایر بیماری‌های روانی تبدیل خواهد شد. لازم است که حتما در این باره تدبیری اندیشیده شود.

وی افزود: نظام بهداشت و درمان غزه کاملا ویران شده و حق بهداشت و سلامتی از بین رفته است.

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز وضعیت کودکان در باریکه غزه را دردناک و غم انگیز توصیف کرد و نسبت به پیامدهای درازمدتِ تجاوزگری رژیم صهیونیستی بر سلامت جسمی، رشد و سلامت روانی کودکان این منطقه هشدار داد.

«تنس اینگرام» سخنگوی یونیسف در منطقه رفح در جنوب باریکه غزه اظهار داشت که کودکان باریکه غزه بدون داشتن مکان امنی که بتوانند به آن پناه ببرند در درگیری‌ها و آسیب های متوالی و مداوم ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این منطقه سرگردان شده اند.

سخنگوی یونیسف در عین حال اشاره کرد که به دلیل روحیه قوی که در بین ساکنان غزه وجود دارد، به رغم شرایط دشواری که مردم این منطقه با آن مواجه هستند، روزنه های امید را می بیند.

وی تاکید کرد که اگر کمک های انسانی کافی به باریکه غزه برسد، هنوز فرصتی برای جلوگیری از قحطی در این منطقه وجود دارد اما دسترسی به کمک های بشردوستانه به ویژه در شمال این منطقه همچنان به شدت محدود است.

 

دیگر خبرها

  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • شمار شهدای نوار غزه به 34هزار و 183 شهید رسید
  • پیشرفت ساخت یادمان شهید گمنام شهرستان اشکذر
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • وزارت بهداشت فلسطین: ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند
  • تکریم و قدردانی از خانواده شهدای فاطمیون + فیلم
  • غبارروبی مرقد شهدای گمنام در پردیس دانشگاه
  • نامگذاری سه سایت نهضت ملی مسکن استان یزد به نام شهدای حمله تروریستی راسک
  • تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۹۷ شهید رسید
  • یادواره شهدای کنسولگری ایران و شهید حجازی در لنده