Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی حزب الله با بیان اینکه عناصر داعش روحیه خود را از دست داده‌اند گفت: شکست‌های پیاپی این گروه تروریستی اعتماد به تکفیری‌ها را از بین برده و پایان کار داعش در سوریه و عراق نزدیک است.

خضر نور الدین در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به شکست پیاپی گروه های تروریستی ازجمله داعش طی یکسال اخیر گفت: بدون تردید شکست داعش در قلمون سور یه و لبنان تاثیر زیادی بر روحیه عناصر گروهک های تکفیری به جای گذاشت زیرا پایان کار این گروه ها چیزی جز شکست و تسلیم شدن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، نبرد در تلعفر و العیاضیه در عراق بسیار آسان تر از جنگ موصل بود. همچنین نبرد در منطقه السخنه در استان دیرالزور و عقیریات در اطراف حمص و حماه آسان تر از جنگ های قبلی با داعش و سایر گروه های تروریستی است. در مجموع می‌توان گفت در شرایط کنونی عناصر داعش روحیه خود را از دست داده اند.

بی اعتمادی به تکفیری ها

عضو شورای مرکزی حزب الله درباره دیدگاه برخی از تحلیلگران مبنی بر اینکه شکست داعش و گروه های تروریستی ناشی از تغییر نگاه حامیان این گروه هاست گفت: کشورهای حامی داعش در اندیشه کاهش سطح حمایت های خود از این گروه تروریستی نبوده اند. داعش و جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی در میدان نبرد متحمل شکست های پی در پی شده اند. بطورکلی می توان گفت که طرح آمریکا، اروپا، اسرائیل و برخی کشورهای عربی در خصوص فتنه داعش شکست خورد و این شکست باعث شد اعتماد به تکفیری ها از بین برود.

حزب الله حامی تمام لبنانی ها

وی درباره تاثیرات شکست داعش و سایر گروه های تروریستی بر جایگاه حزب الله در لبنان و منطقه اظهار داشت: پیروزی بر جبهه النصره (در منطقه عرسال لبنان) سبب شد حزب الله به عنوان حامی تمام لبنانی ها شناخته شود. به دنبال این پیروزی جشن بزرگی در لبنان برگزار شد که در آن حتی مخالفان حزب الله نیز حضور داشتند. پیروزی حزب الله بر عناصر حبهه النصره در منطقه عرسال معارضان این جنبش را به سه گروه تقسیم کرد. گروه اول کسانی بودند که عملا اقدام حزب الله را مورد تائید قرار دادند. گروه دوم، ساکتان بودند. گروه سوم افرادی اندکی بودند که بر مواضع منفی خود علیه حزب الله همچنان پایدار ماندند. دراینجا باید به این نکته اشاره کنم حزب الله نقش بسیار مهمی در عملیات علیه عناصر داعش در مناطق جرود، القاع و راس بعلبک لبنان داشت. همچنین ارتش عملیات گسترده ای در مناطق تحت اشغال داعش در لبنان انجام داد و حزب الله نیز در منطقه القلمون سوریه علیه این گروه تروریستی وارد نبرد شد. این عملیات ها باعث شد تمام خاک لبنان از لوث وجود داعش و جبهه النصره پاکسازی شود.

جنگ نیابتی تروریست ها

نورالدین درباره موضع حزب الله درقبال رژیم صهیونیستی گفت: موضع حزب الله نسبت به تل آویو تغییری نکرده و هرگز تغییر نخواهد کرد. حزب الله تمام فعالیت های نظامیان رژیم صهیونیستی را در مناطق مرزی با دقت تحت نظر دارد و معتقد است نبرد با گروه های تروریستی جنگ با اسرائیل است چرا که این گروه ها به نیابت از تل آویو وارد جنگ شده اند.

پایان کار داعش

وی درباره فرجام داعش گفت: پایان کار داعش از لحاظ نظامی در عراق، سوریه و سایر مناطق نزدیک است. بنده معتقدم این گروه تروریستی به اقدامات امنیتی مثل بمبگذاری و انجام عملیات های انتحاری پناه خواهد برد و هرگز دامن کشورهایی که آن بوجود آورده اند، رها نخواهد کرد.

معارضان سوری درموضع ضعف

عضو شورای مرکزی حزب الله در پایان در خصوص کنار آمدن معارضان سوری با دولت دمشق اظهارداشت: اکنون معارضان سوری بیش از گذشته در موضع ضعف قرار دارند. زیرا ارتش عربی سوریه پیروزی های بزرگی بدست آورده است. به علاوه؛ کشورهای غربی و عربی که از معارضان سوری حمایت می کردند، به شکست خود اعتراف و به برقراری مناسبات با دمشق فورا اقدام کرده اند. اینک معارضان سوری برگ برنده چندانی در دست ندارد تا بتوانند شروط خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/

R7969/P36447/S8,90,95/CT3

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع خبری سومالی از حمله موفق ارتش این کشور به تروریست‌های «الشباب» و هلاکت و زخمی‌شدن ده‌ها تَن از آنان خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش‌ها، ارتش سومالی اعلام کرد که طی عملیاتی که در جنگل منطقه تبر موگی واقع در استان گلمدگ در مرکز این کشور به اجرا درآورده موفق شده است ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» را به هلاکت برساند.

همچنین منابع خبری تاکید کردند که در این عملیات ارتش سومالی، ۳۰ نفر دیگر از اعضای گروه تروریستی الشباب نیز زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده، تروریست‌های الشباب در ۳ مرکز نظامی واقع در این منطقه جمع شده بودند و بر اساس اطلاعات به دست آمده شمار آنان به ۱۵۰ تروریست مسلح می‌رسیده است.

ارتش سومالی تاکید کرد که نظامیان ارتش این کشور در حال جست‌وجوی تروریست‌هایی هستند که پس از اجرای این عملیات به جنگل‌های منطقه گریخته‌اند.

این در حالی است که پیش از این نیز ارتش سومالی در عملیاتی دیگر علیه گروه تروریستی الشباب موفق شد ۳۰ تروریست دیگر را در همین استان به هلاکت برساند.

کمی پیش‌تر نیز «عبدالله شیخ اسماعیل فرتاگ» وزیر امنیت داخلی جدید سومالی طی سخنانی از فرصت بزرگ این کشور برای شکست گروه تروریستی الشباب در سومالی سخن گفته بود.

وی تصریح کرد که دولت سومالی می‌تواند تا آغاز سال ۲۰۲۵ میلادی، یعنی زمانی که انتظار می‌رود نیروهای بین‌المللی حافظ صلح در شاخ آفریقا در راستای اجرای طرح انتقالی سومالی این کشور را ترک کنند، گروه‌های مسلح تروریستی را شکست بدهد.

کد خبر 6090262

دیگر خبرها

  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • اظهارنظر تازه وزیرجنگ اسرائیل درباره نبرد با حزب الله
  • شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • داعش در افغانستان از بین رفته است