Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مجید حمیدی ،مدیر زراعت و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ،گفت: در سال گذشته هزار و 200 هکتار اراضی زراعی به روش میکرو آبیاری شد که با کمک اعتبارات دولتی و مشارکت کشاورزان درصد آبیاری به میزان چشمگیری افزایش یافت.

مدیر زراعت و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از آبیاری 1200 هکتار از اراضی قم به روش میکرو با هدف صرفه جویی در مصرف آب خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با استفاده از روش آبیاری میکرو در مصرف آب صرفه جویی کرده و آبیاری نوین را در راستای اصلاح اراضی که کیفیت آب و خاک مناسب دارند توسعه می‌دهیم.

حمیدی افزود: افزایش استفاده از روش بذر گواهی شده در کشت محصولات زراعی به ویژه گندم و جو در سال جدید افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و این در حالی است که در پنج سال گذشته بذر گواهی شده جو تنها به کمتر از 500 تن می‌رسید.

مدیر زراعت و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم تاکید کرد: بذر گواهی شده بذری است که مراحل استاندارد مانند نظارت موسسه اصلاح بذر، نظارت سازمان جهاد کشاورزی و نظارت شرکت تولید کننده بذر فرآوری شده را طی کند.

وی در خصوص مراحل فرآوری شدن بذر ادامه داد: بذر ناخالص طی مراحل فرآوری خالص شده و توسط موسسه تحقیقات، تست، سم زدایی و ضد عفونی می‌شود و در نهایت بذر خالص بسته‌ بندی شده و توزیع می‌شود.

حمیدی خاطرنشان کرد: با توجه به طبقه بندی و نوع بذر، بیش از 20 درصد ارزش بذر به تولید کنندگان از طرف دولت یارانه تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

آبیاری 1200 هکتار از اراضی قم به روش میکرو

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، بررسی میزان تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و بررسی نحوه اجرای احکام دادگاه موضوع قلع و قمع بنا و اعاده وضعیت اراضی کشاورزی به حالت سابق در دستور کار این بازدید قرار داشت.

سرپرست جهاد کشاورزی مهریز گفت: جهاد کشاورزی یک نهاد انقلابی بوده و از مهمترین رسالت‌های آن حفظ اراضی کشاورزی در راستای افزایش تولید و اشتغالزایی در روستا‌ها است.

محسنی الحسینی اظهار داشت: با توجه به تاکید ریاست سازمان جهاد کشاورزی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، سعی خواهیم کرد هر گونه سوء استفاده از اراضی واگذاری را به حداقل برسانیم.

وی افزود: از همشهریان محترم نیز خواهشمندیم هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی را به شماره ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور