Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نماينده مجلس دهم با تاکيد براختصاص حداقل 10 تا 15 دقيقه زمان براي ويزيت يک بيمار در مطب، گفت: برخي پزشکان با ويزيت همزمان چند بيمار به دنبال درآمدزايي بيشتر هستند.
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاري فارس، امير سليمي نماينده مجلس، در خصوص ويزيت هم‌زمان چندين بيمار در مطب پزشکان،گفت: ويزيت يک بيمار بايد طبق يک محدوده زماني قانوني در دنيا انجام شود، گفت: متاسفانه با توجه به اينکه در کشور ما تعداد پزشکان محدود بوده و نام برخي پزشکان نيز معروف شده است، بيماران سعي مي کنند به روند درماني خود به پزشکان خاصي مراجعه کنند؛ بنابراين ممکن است به دليل انبوه مراجعه بيماران، پزشکان به ناچار چندين بيمار را در اتاق معاينه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده مردم اصفهان درمجلس شوراي اسلامي، افزود: اما اگر بتوان بحث پزشک خانواده را در کشور فعال کرد، يعني بيماران از طريق پزشک خانواده به متخصصان ارجاع شوند؛ به طور حتم ازدحام مراجعه بيماران به برخي پزشکان کاهش پيدا مي کند، بنابراين دراين شرايط پزشک مجبور نيست که از چندين بيمار همزمان در مطب پذيرايي و يا ويزيت کند؛ البته براي هر بيمار بايد 30 دقيقه زمان معاينه درنظرگرفت.
وي با بيان اينکه حداقل اختصاص 10 تا 15 دقيقه براي عينه بيمار نيز زمان قابل قبولي است،تصريح کرد: به طورحتم ويزيت همزمان چندين بيمار منجر به اين مي شود که براي معاينه نتوان زمان کافي رادرنظرگرفت.
وي گفت: ضمن اينکه ورود همزمان چند بيمار ممکن است شرايطي را به وجود آورد که بيماران نتوانند نوع بيماري و مسائل خود را به طور روشن و شفاف با پزشک مربوطه مطرح کنند؛ بنابراين به لحاظ قانوني و شرعي ويزيت همزمان چند بيمار خلاف است.
سليمي با تاکيد براينکه وزارت بهداشت بايد اجراي پزشک خانواده را به صورت جدي پيگيري و دنبال کند، گفت: يعني بيماران نبايد بدون مراجعه به پزشک خانواده در مطب هاي پزشکان متخصص حضور پيدا کنند، البته اين اقدام درميان مدت تاثيرات مثبتي دارد؛ اما در کوتاه مدت تنها بايد نظارت ها را بر عملکرد پزشکان افزايش داد.
اين نماينده مردم درمجلس دهم با انتقاد از اينکه برخي پزشکان نيز به دليل درآمد زايي بيشتر اقدام به ويزيت همزمان چندين بيمار مي‌کنند، به خانه ملت گفت: اين رويه نيز به هيچ عنوان قابل قبول نبوده و بايد دراين زمينه نيز نظارت ها را افزايش داد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج

مدیرکل بیمه سلامت کردستان از اختصاص ۹هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان خبر داد. - اخبار استانها -

انور اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به این سؤال که آیا از بیماران خاص در استان حمایت می‌شود؟ اظهار داشت: در دو سال گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج راه‌اندازی شد که از 107 بیماری حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قبل از راه‌اندازی این صندوق تنها 5 نوع بیماری مشمول حمایت می‌شدند که اکنون 107 بیماری تحت پوشش قرار گرفته است، گفت: در سال نخست 5 هزار میلیارد تومان، سال دوم 7 هزار میلیارد تومان و اکنون برای سال سوم 9هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان درباره نحوه حمایت از بیماران افزود: این بیماران به دو صورت که نخست سامانه‌ای و خودکار در سیستم نشان‌دار می‌شوند که اکنون 80 هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در کردستان شناسایی و مشمول حمایت این صندوق هستند. 

وی بیان کرد: از این 80 هزار نفر 40 درصد مربوط به بیمه تأمین اجتماعی هستند یعنی چتر حمایتی تنها محدود به بیمه سلامت نیست بلکه تمام ایرانیان می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در سال گذشته  بار مراجعه بیماران خاص به مراکز درمانی در کشور 5 میلیون نفر و در کردستان 150هزار بار بوده است. 

وی اظهار کرد: از ابتدای طرح تاکنون بالغ بر 450میلیارد تومان بابت حمایت از بیماران خاص توسط بیمه سلامت پرداخت شده که از این میزان 40 میلیارد تومان آن در این اداره‌کل پرونده‌ها به صورت دستی از بیماران تحویل گرفته شده و بازپرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان اذعان داشت: بیماران خاص و صعب‌العلاج برای بهره‌مندی از این خدمات باید حتماً عضو یکی از بیمه‌های پایه (بیمه سلامت، تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح) باشند.

انتها یپیام/481/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج
  • احساس بی‌پناهی میان پزشکان جوان
  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • هر ۱۰ روز یک پزشک خودکشی می‌کند
  • ملک الشعراء حکیم شفایی، ادیب و پزشک نام‌آور اصفهانی
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • نبود کارشناس تغذیه در تنها کلینیک دیابت کرمانشاه
  • فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای
  • رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟