Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوان 26 ساله افغانی در مراسم ازداوج خود در دیشموک کهگیلویه مذهب شیعه را پذیرفت. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، این جوان، 26 ساله به نام رضا ابراهیمی از کشور افغانستان منطقه تخار" رستاق" دهات گنج" که از حدود دو سال پیش در ایران به سر می برد و از طریق کارگری امرار و معاش می کند تصمیم گرفت ضمن گرویدن به مذهب شیعه در شهر دیشموک هم ازدواج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بانوی جوان اهل شهر دیشموک شهرستان کهگیلویه هم که تصمیم گرفته بود پس از پذیرش مذهب شیعه توسط این جوان افغانی در روز عید غدیر، جشن ازدواج خود با او را برگزار کند گفت: از اینکه در این روز بزرگ توانستم یک جوان مسلمان را به مذهب شیعه دعوت کنم، بسیار خوشحالم به حدی که این خوشحالی، برای من وصف ناشدنی است.
این زوج جوان بدون صرف هزینه‌های اضافی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)و با برگزاری جشنی ساده در این روز مبارک مراسم ازدواج خود را برپا کردند.
نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در شهر دیشموک که گواهی شهادتین این جوان سنی را در جمع قرآئت کرد، گفت: خانواده‌ها باید با تاسی از آیات و روایات، زمینه ازدواج آسان را برای فرزندان خود فراهم کنند.
حجت‌الاسلام سیدغلامحسن درسته افزود: لزوم ضرورت ازدواج آسان اشاعه فرهنگ ازدواج آسان و ادامه دهنده راه ائمه اطهار و پیامبران است.
وی ادامه داد: انتظار از مردم جامعه امروزی این است که راه و روش پیامبران و ائمه اطهار خود را الگویی مناسب برای زندگی کردن قرار دهند و سعی کنند در ازدواج جوانان علاوه بر گره‌گشایی کار ازدواج را بر جوانان سهل کنند.
در پایان این مراسم پس از پذیرفتن مذهب شیعه توسط جوان افغانی، صیغه عقد جاری و این زوج جوان ، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت افغانی افغانستان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۸۳۹ تومان است که نسبت به روز گذشته ۳ تومان (۰.۳۶ درصد) کاهش یافته است. هر واحد افغانی افغانستان، روز گذشته با قیمت ۸۴۲ تومان معامله می‌شد.

امروز افغانی افغانستان در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت افغانی افغانستان که دیروز با کاهش قیمت ۵ تومانی به ۸۴۲ رسیده بود، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۳ تومانی (۰.۳۶ درصد) به ۸۳۹ رسید.

بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۹ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۸۳۹ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۱.۷۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۲۰.۷۲ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت افغانی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • دانش‌آموزی که داماد معلمش شد! | ویدئو
  • عشق شیدا سرمربی سپاهان را شیعه کرد!
  • مسدود شدن راه پنج روستا در دیشموک بر اثر بارش‌ باران
  • فیلم| عزاداری شهرستان‌های اصفهان در سوگ شهادت رئیس مذهب شیعه
  • امام صادق(ع) در گسترش مذهب شیعه نقش برجسته ای داشتند
  • لرستان؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • بیست و پنجم شوال، سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه
  • قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳