Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@02:57:41 GMT

خانم های باردار حتما روزی یک عدد تخم مرغ بخورند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۸۰۹۷۰

خانم های باردار حتما روزی یک عدد تخم مرغ بخورند

الهام السادات هاشمیان نایینی با اشاره به اینکه زنان باردار به هر صورت که راحت باشند، می توانند بخوابند، گفت:خوابیدن طاقباز برای جنین هیچ خطری نداشته و در هیچ کتاب پزشکی معتبری منعی برای آن ذکر نشده است. بنابراین نیاز نیست که خانم باردار برای چرخیدن در رختخواب بنشیند و جابه جا شود.

وی گفت: زایمان طبیعی بر سزارین ارجح است، به شرط آنکه زایمان طبیعی در شرایط مناسب و تحت نظر دقیق پزشک و ماما انجام پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جراح و متخصص زنان گفت: پس از زایمان طبیعی و یا سزارین، مصرف آب و مایعات به میزان زیاد توصیه می شود، تا سموم بدن با ادرار دفع شود. این عقیده که مصرف آب باعث عفونت و ورم می شود، نه تنها درست نیست بلکه عدم مصرف آب پس از زایمان باعث خشک شدن بدن و کم شدن شیر می شود.

هاشمیان نایینی گفت: در زمان بارداری ممکن است فشارخون به طور طبیعی پایین آمده و بیمار احساس سرگیجه کرده و یا روی زمین سقوط کند. این کاهش فشارخون خطری نداشته و نیاز به تزریق سرم ندارد بلکه درازکشیدن در رختخواب و نوشیدن یک لیوان آبمیوه کافی است.

وی بیان داشت: در زمان بارداری خوردن لبنیات توصیه می‌شود. کسانیکه نمی‌توانند شیر بخورند باید از ماست و فرآورده‌های دیگر لبنی استفاده کنند.

هاشمیان نایینی گفت: برای پیشگیری از کمردرد و افتادگی‌رحم باید به دستور پزشک از گن (شکم‌بند طبی) استفاده کرد.

این جراح و متخصص زنان در پایان تاکید کرد: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، مصرف تخم مرغ در زمان بارداری به میزان روزی یک عدد توصیه می‌شود و هیچگونه خطری از نظر ایجاد ورم و تولید آلبومین در ادرار ندارد. بنابراین غذای بسیار مناسبی برای مادر و جنین به‌شمار می‌آید.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟

با توجه به شیوع زیاد آلرژی در فصل بهار فاطمه عدالت فر، کارشناس مامایی با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره احتمال آلرژی گرفتن مادران باردار در فصل بهار توضیح داد.

او گفت: ممکن است مادرانی که قبلا آلرژی نداشته اند، حین بارداری در فصل بهاری این آلرژی را داشته باشند.

او همچنین رعایت برخی نکات برای مادران بارداری که در فصل بهار دچار آلرژی شده‌اند را ضروری دانست و افزود: مادری که به آلرژی مبتلا شده٬ ممکن است به جنینش هم انتقال دهد.

عدالت فر در پاسخ به این سوال که آیا حتما مادران باردار آلرژی را به جنین منتقل می‌کنند؛ گفت: اگر رعایت نشود به صورت تنگی نفس یا وزن کم هنگام تولد خودش را بروز می‌دهد.

او همچنین در پاسخ به این سوال که افرادی که جراحی شکمی انجام داده‌اند هم می‌توانند باردار شوند؛ بیان کرد: بهتر است بگذارند زخم ترمیم شود.

این کارشناس درباره چکاپ‌های مهم برای مادران بالای ۴۰ سالی که می‌خواهند باردار شوند نیز توضیح داد.

او گفت: این افراد باید ذخیره تخمدانی کافی داشته باشد.

در پایان نیست موضوع افرادی که تعویض مفصل انجام داده‌اند و می خواهند باردار شوند بررسی شد.

عدالت فر در این باره گفت: باید تاییدیه پزشکشان را بگیرند.

توضیحات بیشتر را در ویدیوی زیر تماشا کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟