Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:18:13 GMT

کمیته ایمنی کارگاههای ساختمانی استان قزوین تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۸۲۳۷۵

کمیته ایمنی کارگاههای ساختمانی استان قزوین تشکیل شد

قزوین- رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تشکیل اولین جلسه کمیته ایمنی کارگاههای ساختمانی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه کمیته ایمنی استان قزوین با حضور نمایندگانی از معاونت عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل کار و رفاه اجتماعی، شهرداری قزوین، سازمان نظام مهندسی ساختمان و رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامد عبدالرزاقی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی قزوین در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کمیته ایمنی استان بر اساس دستور العمل وزارت راه و شهرسازی در استان قزوین تشکیل شده و تجزیه و تحلیل وقایع و حوادث ساختمانی که از سوی دستگاههای مربوط به این کمیته گزارش خواهد شد را عهده دار است.

وی در مورد اهداف این کمیته بیان کرد: هدف از تشکیل این کمیته به حداقل رساندن حوادث ساختمانی و جلوگیری از تکرار آنها است.

وی افزود: حوادث ساختمانی منجر به صرف منابع هنگفت و بعضا غیرقابل جبران در بخش های ساخت و ساز شده است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: در این جلسه برنامه کاری کمیته برای سال ۹۶ مورد تصویب قرار اعضای این کمیته گرفت.

وی در مورد مصوبات کمیته ایمنی در این جلسه عنوان کرد: ایجاد مقدمات لازم به منظور استفاده از مسئول ایمنی در کارگاههای ساختمانی با بیش از ۳۰۰۰ متر مربع و یا بیشتر از ۱۸ متر ارتفاع از روی پی و همچنین گودهای با خطر بسیار زیاد مطابق با مصوبات ۱۷/۳/۹۶ هیات چهارنفره استان از جمله موارد طرح شده در این جلسه بود.

عبدالرزاقی ادامه داد: نظارت بر اجرای صحیح این مصوبات، پیگیری برگزاری آموزشهای مورد نیاز برای مسئولان ایمنی در کارگاههای ساختمانی و ضرورت ایجاد سیستم ارتینگ از ابتدای شروع پروژه در کارگاههای ساختمانی به منظور جلوگیری از حوادث برق گرفتگی در حین کار از جمله دیگر مصوبات اولین جلسه کمیته ایمنی کارگاههای ساختمانی استان است.

وی در ادامه گفت: پیگیری اصلاح نظام نامه کنترل نقشه در سازمان نظام مهندسی به جهت الزام به وجود جزئیات و نقشه های مربوط به رعایت مبحث دوازدهم مقررات ملی در نقشه های ساختمانی از جمله جزئیات مربوط به نرده های های موقت و حفاظهای ایمنی در نقاط پرتگاهی کارگاههای ساختمانی، ایجاد سازوکارهای مناسب به جهت ایجاد فرهنگ سازی و همچنین آموزش مالکان و سرمایه گذاران و سایر عوامل پروژه خصوصا در شهرهای کوچک استان و همچنین شناسایی موراد پرخطر به جهت عدم رعایت مقررات ایمنی و حفاظت در حین کار و پیگیری ایجاد ساز و کارههای لازم به منظور برخورد مناسب و قاطع دستگاههای متولی از جمله اداره کل کار و رفاه اجتماعی، شهردرای ها، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی با کارگاههای متخلف در این زمینه از دیگر موضوعات مورد تصویب اعضای کمیته ایمنی کارگاههای ساختمانی استان قزوین در اولین نشست این کمیته بوده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات انجمن مد و لباس شهر بوشهر تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه عباسی صبح سه‌شنبه در حاشیه برگزاری انتخابات انجمن مد و لباس شهر بوشهر اظهار کرد: دومین دوره انتخابات انجمن مد و لباس شهر بوشهر با شرکت حداکثری هنرمندان این رشته در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

وی افزود: فراهم کردن زمینه‌های رشد و توسعه، حمایت از سبک پوشش اسلامی ایرانی و پوشش عفیفانه، حمایت از هنرمندان و گروه‌های فعال در حوزه طراحی و مد و لباس در استان، ارتقای سطح آگاهی، دانش و بینش عمومی در زمینه سبک پوشش اسلامی و ترویج و گسترش آن از جمله اهداف این انجمن است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: بر اساس دستورالعمل جدید انتخابات انجمن مد و لباس، در هر شهرستان یک دوره انتخابات برگزار می‌گردد و رؤسای هر انجمن در هر شهرستان به عنوان هیئت ریسه انجمن مد و لباس استان را تشکیل خواهند داد.

وی افزود: در پایان انتخابات انجمن مد و لباس شهر بوشهر و پس از شمردن آرا نتایج ذیل به دست آمد.

مولود چارکی با ۳۲ رأی

مهری هنرمند با ۳۲ رأی

سیما ایزدپناه با ۳۱ رأی

آفتاب قنبری با ۲۱ رأی

کد خبر 6099316

دیگر خبرها

  • تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی
  • واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین
  • انتخابات انجمن مد و لباس شهر بوشهر تشکیل شد
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران