Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@00:53:18 GMT

فرودگاه تفریحی آموزشی نیشابور خالی از خلبان شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۸۲۴۵۴

فرودگاه تفریحی آموزشی نیشابور خالی از خلبان شد

فرودگاه تفریحی-آموزشی در باغرود نیشابور که از افتتاح آن حدود ده روز بیشتر نمی‌گذرد، خالی از پرسنل پروازی شد؛ کاظم عبدالهی رئیس سازمان تعمیر و نگهداری فنی و مهندسی هواپیمایی مرکز آموزش فنون هوایی، علت را نامناسب بودن اسکان کارکنان و عمل نکردن به تعهدات از سوی اردوگاه شهید رجایی دانست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این فرودگاه در هفته دولت افتتاح شد، اما بعد از گذشت تنها ده روز خبر رسید، پرسنلی که در این فرودگاه تفریحی - آموزشی از تهران در نیشابور مستقر شده بودند، به علت مشکل اسکان به تهران بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه گفت‌وگویی با کاظم عبدالهی، رئیس سازمان تعمیر و نگهداری فنی و مهندسی هواپیمایی مرکز آموزش فنون هوایی داشتیم و علت را جویا شدیم؛ وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا عنوان کرد: طی جلسه‌ای که در فرمانداری برگزار شد هر یک از بخش‌ها یک سری تعهدات دادند؛ برای مثال تعهد ما درباره خلبان، هواپیما، عملیات، فنی و مهندسی و... در این فرودگاه بود؛ اردوگاه شهید رجایی نیز تعهدی مبنی بر اسکان کارکنان ما داده بود.

وی ادامه داد: متاسفانه اعضای پرسنل با من تماس گرفتند و اعلام کردند که پس از افتتاح فرودگاه حتی محل اسکان را نیز از پرسنل گرفته و آنان را بیرون کردند؛ کارکنان نیز بعد از این اتفاقات به تهران آمدند. ما به زودی جلسه‌ای در این باره در تهران تشکیل خواهیم داد تا موضوع فعالیت در این فرودگاه مشخص شود.

عبدالهی ادامه داد: متاسفانه مکانی که به کارکنان ما داده بودند به دستور مدیریت اردوگاه از آن‌ها گرفته شد و بعد از آن پرسنل ما نیز داخل خود فرودگاه در یک خانه با وضعیت و امکانات نامناسب بدون حمام و آب گرم، اسکان یافتند. اگر چه همان محل اسکان اولیه هم مناسب نبود اما چون هدف ما افتتاح فرودگاه بود، با شرایط کنار آمدیم وگرنه جای اولیه ای هم که در اختیار ما قرار داده بودند و بعد آن را پس گرفتند؛ وضعیت مناسبی نداشت؛ آیا خلبان و مهندس در آن مهمان سرا با آن شرایط اسکان می‌یابد؟ ولی ما همه این شرایط را قبول کرده بودیم چرا که میخواستیم این کار مهم را به سرانجام برسانیم؛ این کار کوچکی بود ما در آینده برای فرودگاه مسافربری و موارد دیگر می‌خواستیم حرکتی کنیم حالا باید دید چه اتفاقی می‌افتد امیدواریم آقایان کمک کنند؛ اگر قرار باشد امکانات حداقلی را تقبل نکنند، دیگر چه کار می‌توان کرد.

عبدالهی افزود: ما وقتی 5 نفر نیرو اعزام می‌کنیم، به آن‌ها حدود 25 میلیون تومان حقوق برای استقرار می‌دهیم در نتیجه هزینه جا و مخارج که مجموع آن مبلغ کمی می‌شود، اگر فراهم نگردد و آسایش و آرامش کارکنان ما تامین نشود، واقعا پرسنل ما هم نمی‌توانند بمانند. جلسه‌ای خواهیم داشت که تصمیم بگیریم آیا دوباره این کار را ادامه بدهیم یا خیر و آیا آقایان در آن جا مسئولیت قبول می‌کنند یا نه.

رئیس سازمان تعمیر و نگهداری فنی و مهندسی هواپیمایی مرکز آموزش فنون هوایی گفت: من از مسئولان می‌خواهم به این بخش کمک کنند، همان طور که مرکز کمک می‌کند؛ هزینه‌های زیادی برای پرسنل، رفت و آمد، ماموریت، بخش هواپیمایی و... شده است؛ ولی همه این‌ها را به عهده گرفته‌ایم چرا که هدف ما اشاعه فرهنگ هوانوردی است، اما لااقل اردوگاه یا هر جای دیگری نظیر شهرداری و یا نهادهای دیگر اگر نتوانند یک سری امکانات بسیار جزئی را در اختیار پرسنل ما قرار دهند که در آسایش و آرامش، پرواز ایمن داشته باشند، نمی‌توان کاری کرد.

کاظم عبدالهی پیش از این در حاشیه مراسم افتتاحیه درباره این فرودگاه گفته بود: فرودگاه باغرود نیشابور یک فرودگاه تفریحی - آموزشی است که مسئولان نیشابور از مرکز آموزش فنون همکاری خواستند تا بتوانند آن را فعال کنند. در کنار این بخش‌های خصوصی و هواپیماهای فوق سبک و بالن‌های پروازی که با هوای گرم کنترل می‌شوند؛ پرواز دارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: واژگونی سواری پراید در مسیر سبزوار - نیشابور منجر به آسیب دیدگی پنج سرنشین این خودرو شد.   مسلم فائق‌ نیا روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: این حادثه بعد از ظهر امروز در پنج کیلومتری شرق سبزوار روی داد که کارکنان اورژانس به محل اعزام شدند.   وی افزود: مصدومان این رخداد توسط کارکنان اورژانس، به بیمارستان امداد و سوانح شهید بهشتی سبزوار انتقال یافتند.   ۶ بیمارستان، ۳۱ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۵۱ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه موتور آمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌کنند.   سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار
  • ۵ مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار
  • واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت ۵ نفر شد
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • بسته بودن فرودگاه دبی سفر تیم ملی کشتی فرنگی را به تعویق انداخت
  • عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران
  • اهدای خون کارکنان پایگاه هوانیروز شهید وطن پور
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در نیشابور
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور