Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-25@20:54:54 GMT

قوانین جدید والیبال در راه است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۸۲۶۱۳

قوانین جدید والیبال در راه است

به گزارش وانانیوز، به نقل از سایت فدراسیون والیبال، محمد شاهمیری اظهار داشت: از موارد جدیدی که قرار است از ماه آینده انجام گردد، تست کوپر است و داوران بین‌المللی فعال در مسابقات جهانی و قاره‌ای باید در سال دو بار تست کوپر (دویدن و آمادگی جسمانی) دهند.

وی درباره دیگر تغییرات قوانین داوری والیبال گفت: از سال آینده قانون جدیدی تست می‎‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس خطای دوضرب پنجه در ضرب دوم حذف می‌شود و اگر پاسور پاس دهد و دو ضرب شود، خطا نخواهد بود.

داور بین المللی والیبال ایران تصریح کرد: اگر این قانون جدید در تست تائید شود، خطای دو ضرب در پاس دادن حذف می‌شود. البته بازهم تاکید می‌کنم دو ضرب در پاس دادن نه در ارسال توپ مستقیم به زمین تیم حریف.

شاهمیری که در حال حاضر برای قضاوت در مسابقات جام قهرمانان بزرگ زنان جهان در ژاپن به سر می‌برد، درباره داوران این رقابت‌ها گفت: هفت داور از کشورهای آرژانتین، آمریکا، ایتالیا، اسلواکی، ایران، تایلند و ژاپن در این رقابت‌ها قضاوت می‌کنند. ویلی پارادایس، رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) و سونساک رئیس کمیته داوران کنفدراسیون آسیا نیز در این رقابت‌ها حضور دارند.

داور بین المللی والیبال ایران درباره برنامه‌های تخصصی و جانبی داوران در رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ زنان جهان گفت: هر روز کلینیک داوری زیر نظر رئیس کمیته داوران برگزار می‌شود و از روز اول نیز سمینارهای روانشناسی زیر نظر دکتر ماتیا روانشناس ورزشی برگزار می‌شود.

شاهمیری درباره قضاوت‌های خودش در این رقابت ها نیز گفت: تاکنون چهار قضاوت در این رقابت‌ها به عنوان داور اول و دوم داشته‌ام که قضاوت دیدار حساس روز گذشته بین تیم‌های ژاپن و آمریکا از جمله آنان است.

وی ادامه داد: امروز (یکشنبه) و در آخرین روز این رقابت‌ها نیز قضاوت مسابقه حساس بین تیم‌های برزیل و آمریکا را به عنوان داور دوم بر عهده دارم که این تیم‌ها برای کسب نایب قهرمانی جام قهرمانان بزرگ زنان جهان به مصاف یکدیگر می‌روند. داور اول این مسابقه یورای مکری است.

تیم ملی والیبال زنان چین روز گذشته با کسب چهارمین پیروزی متوالی خود و یک روز قبل از پایان مسابقات جام قهرمانان بزرگ جهان عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد.

انتهای پیام/س

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو

به گزارش خبرنگار مهر، در دیداری حساس از هفته سی و دوم رقابت‌های لالیگا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید با نتیجه ۲-۳ بارسلونا را شکست داد و فاتح ال‌کلاسیکو شد. جدالی که با گل زودهنگام «آندریاس کریستنسن» آغاز شد، در نهایت با گل پیروزی‌بخش جود بلینگام خاتمه یافت.

البته این دیدار خالی از حاشیه نبود و تصمیمات بحث‌برانگیز داور در برخی صحنه‌ها، اعتراض شدید هواداران و کادرفنی بارسلونا را در پی داشت. جنجالی‌ترین اتفاقِ آخرین ال‌کلاسیکوی فصل رخ در اواسط نیمه اول داد. در دقیقه ۲۶ بازی و روی ارسال کرنر بازیکنان بارسلونا، آندری لونین ضربه لامین یامال را در دهانه دروازه برگشت داد؛ صحنه‌ای که بارسایی‌ها قاطعانه اعتقاد دارند دروازه‌بان رئال از داخل دروازه توپ را بیرون کشیده و به قول معروف حق آنها خورده شده است.

فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از این اتفاق فایل صوتی مکالمه داوران را منتشر کرد که در آن داوران حاضر در اتاق VAR به دلیل عدم دسترسی به تصویری واضح عبور توپ از خط دروازه را تأیید نمی‌کنند.

داور بازی خطاب به گوندوغان: «منتظر بازبینی صحنه هستیم. شاید گل باشد، بررسی می‌کنیم.»

داور VAR: «بدن لونین جلوی دید را گرفته است! به بررسی صحنه‌ها ادامه می‌دهیم. زاویه ۳۶۰ خوب نیست، این یکی هم خوب نیست، این یکی هم نه، این هم دوباره نه!»

داور بازی: «هیچ عجله‌ای نداریم، این تصمیم خیلی مهم است‌، همه دوربین‌ها را بررسی کنید!»

داور VAR: «با یک ضربه کرنر کار را مجدداً آغاز کن، ما هیچ مدرکی برای گل شدن توپ نداریم! به همین دلیل با یک ضربه کرنر کار را شروع کن. هیچ مدرکی برای ورود توپ به دروازه نیست!»

کد خبر 6086745

دیگر خبرها

  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • گزینه قضاوت دربی تهران در تورنمنت دختران کافا قضاوت کرد
  • پرسپولیس-آلومینیوم با یک داور تکراری
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • قوانین باید برای اخراج ستاره چلسی عوض شود
  • گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو
  • اسامی داوران حاضر در یورو 2024 اعلام شد
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)