Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی کشتار مسلمانان روهینگیایی خشم و اعتراض مسلمانان پاکستانی به اوج رسیده و همزمان با احضار سفیر میانمار در اسلام‌آباد، اعضای تیم خبرگزاری ای آر وای نیوزِ پاکستان از میانمار اخراج شدند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم همزمان با سکوت سوال برانگیز اتحاد آل سعود که قرار بود حامی مسلمانان جهان باشد مردم پاکستان با مشاهده خبر تلخ کشتار وحشیانه مسلمانان روهینگیایی توسط بودائیان متعصب میانمار، طی روزهای اخیر، در تمامی شهرهای پاکستان تظاهرات برپا کرده و انزجار خود را نسبت به دولت میانمار ابراز داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاستمداران و سران احزاب پاکستانی نیز واکنش‌های تندی نسبت به دولت میانمار اتخاذ کرده و خواستار اقدام جدی علیه بودائیان متعصب شدند.

در ادامه برخوردهای دولت پاکستان با میانمار، سفیر این کشور در اسلام‌آباد احضار شده و مراتب شدید نگرانی پاکستان نسبت به وضع اسفبار مسلمانان روهینگیایی به وی اعلام شد.

در پاسخ به اعتراض گسترده پاکستانی‌ها به دولت میانمار، تیم رسانه‌ای «ای آر وای نیوز» که به قصد پوشش خبری و با دریافت ویزا قصد سفر به میانمار را داشتند در فرودگاه بازداشت شده و پس از 8 ساعت بازداشت بدون هیچ دلیلی از میانمار اخراج شدند .

گزارش‌ها حاکی است تا کنون بیش از 300هزار مسلمان روهینگیایی وارد خاک بنگلادش شدهو در اردوگاه‌هایی زندگی می‌کنند که فاقد امکانات اولیه زندگی است.

احزاب سیاسی پاکستان از دولت این کشور خواسته‌اند تا هرچه سریعتر تمامی ارتباطاتش با دولت میانمار را قطع کرده وسفیر این کشور را از پاکستان اخراج کند.

طی روزهای اخیر صدها نقطه پاکستان شاهد برپایی تظاهرات علیه کشتار مسلمانان روهینگیایی توسط بودائیان متعصب بوده است.

انجمن تجار پاکستان اعلام کرده که سرپرستی 1000 مسلمان روهینگیایی و تامین امکانات زندگی برای آنان را قبول کرده است.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری شنبه شب در همایش حج در بوشهر با تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام اظهار داشت: حج آنچنان مهم است که اهل بیت دعا می‌کردند که نصیبشان شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: انسانی که وارد برنامه حج می‌شود باید وقتی که از لباس احرام بیرون می‌آید انسانی باشد که با خداوند عهد و قرارداد بندگی بسته و انسان دیگری باشد.

وی تصریح کرد: کلمه حج یعنی که کسی قصد کرده زندگی دنیوی را کنار بگذارد و همه زندگی او برای خدا باشد و بندگی خدا کند و مرتکب گناه نشود.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: برخی از عناوین به انسان داده می‌شود، همچون مدیر بودن اما بعد از برکناری آن فرد، این عنوان هم از او گرفته می‌شود اما برخی از عناوین همچون حاجی و حاجیه برای همیشه ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به بیان توصیه‌هایی در رابطه با قبل، حین و بعد از سفر به حج پرداخت و گفت: انسان قبل از سفر باید توبه حقیقی کند، توبه هم تنها مربوط به انسان گناهکار نیست، انسان از گذشته خود اگر مرتکب به گناه بوده از خدا طلب بخشش کند و اگر نماز و روزه و حق الناسی به گردن او هست حق خود را نسبت به خداوند و بندگانش ادا و طلب بخشش کند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: اگر انسان در زندگی احیاناً مراعات عدالت نکرده همچون توجه بیشتر به پسر نسبت به دختر در یک خانواده و یا بلعکس، قبل از رفتن به حج از فرد مقابل دلجویی کند، همچنین از افرادی که در زندگی به او کمک کردند قدردانی کرده و آنان را مورد احترام قرار دهد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه حین انجام اعمال حج دل‌ها باید سبک و خالی از کینه باشد گفت: در دلمان کینه و ناراحتی نباشد که آن را با خود به مکه ببریم.

وی با توصیه به مرور اعمال حج پیش از اعزام و رعایت برخی مستحبات گفت: به مواردی که روحانی کاروان توصیه می‌کند حتماً عمل شود تا اعمال به درستی و صحیح انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با توصیه به وحدت و همدلی بین مردم شیعه و سنی اظهار داشت: اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است.

آیت الله صفایی بوشهری در توصیه‌ای پیرامون بعد از حج گفت: در عرفات همه گناهان انسان بخشیده می‌شود اما بعد از حج فرد باید این موارد را مراقبت کند و گناه مرتکب نشود.

کد خبر 6096735

دیگر خبرها

  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • زائری از پرو
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم