Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@16:11:06 GMT

افتتاح شعب بانک سپه در کره جنوبی، چین و عراق به زودی

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۸۲۶۴۶

افتتاح شعب بانک سپه در کره جنوبی، چین و عراق به زودی

مدیرعامل بانک سپه گفت: اقدامات اولیه برای گشایش شعبه بانک سپه در کشورهای کره جنوبی، چین و عراق انجام شده و با مساعدت نهادهای مرتبط داخلی و محلی به زودی شاهد فعالیت شعب بانک سپه در این کشورها خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدکاظم چقازردی به مناسبت هفته دولت و بانکداری اسلامی ضمن اشاره به رشد همزمان منابع سپرده ای و اعطای تسهیلات و همچنین بهبود اکثر شاخص های این بانک طی سال گذشته و پنج ماهه نخست سالجاری،گفت: بانک سپه به واسطه موفقیت در جذب منابع و ترزیق آن به بخش های مختلف اقتصادی،نقش تأثیرگذاری در رونق اقتصادی کشور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:از مجموع منابع جذب شده بانک سپه تا پایان مرداد ماه سالجاری حدود 60 درصد آن در قالب تسهیلات به بخش های مولد اختصاص یافته است.

مدیرعامل بانک سپه ادامه داد:سوق دادن میزان تسهیلات اعطایی بانک سپه به بخش های مولد در 5 ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود 20 درصد رشد داشته است.

* رشد 34 درصدی منابع بانک سپه
مدیرعامل بانک از رشد 34 درصدی منابع بانک سپه طی چهار ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال 95،خبر داد و گفت:مانده منابع بانک سپه در پایان مرداد ماه سالجاری به 746 هزار میلیارد ریال رسیده است.
چقازردی ضمن تأکید بر همراهی بانک سپه با اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید، تصریح کرد:مانده تسهیلات اعطای بخش های مختلف اقتصادی در پایان مرداد ماه سالجاری با 17 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 433 هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی افزود: از مجموع تسهیلات پرداختی توسط بانک سپه 121 هزار و 650 میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن،27 هزار و 445 میلیارد ریال به بخش کشاورزی و 126 هزار و 160 میلیارد ریال به بخش خدمات اختصاص یافت.
رئیس هیأت مدیره بانک سپه خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات به بخش های صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات طی چهار ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن به ترتیب 5،34و11 درصد رشد نشان می دهد.
وی در خصوص پرداخت تسهیلات به بخش بازرگانی گفت: مانده تسهیلات پرداختی بانک سپه به این بخش در پایان مرداد ماه سالجاری به 45 هزار و 780 میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال 95، حدود 16 درصد رشد داشته است.
رئیس هیأت مدیره بانک سپه با بیان اینکه تعداد وام ازدواج پرداختی این بانک در طرح ضربتی از مرز 31 هزار فقره گذشت اظهار داشت:با توجه به میزان پرداختی وام نسبت به سهمیه تعیین شده، در اجرای طرح ضربتی وام ازدواج بین پنج بانک تجاری بسیار موفق عمل کرده است.
وی افزود:شعب استانهای خراسان رضوی، تهران، فارس، خوزستان، مازندران، آذربایجان شرقی، اصفهان، لرستان، گیلان و کرمانشاه با پرداخت بیشترین تعداد وام ازدواج به ترتیب رتبه های اول تا دهم را در طرح ضربتی به خود اختصاص دادند.
رئیس هیأت مدیره بانک سپه گفت: با پرداخت 2 هزار و 132 میلیارد تومان تسهیلات به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) طی سال های 92 تا 95 بانک سپه به خودکفایی بیش از 18 هزار خانوار محروم کشور کمک کرد.
وی با بیان اینکه بانک سپه در درصد تسهیلات پرداختی نسبت به سهم تکلیفی به محرومین، دومین بانک کشوراست، اظهار داشت: این بانک 1000 میلیارد ریال از منابع داخلی خود در سالجاری را برای ایجاد شغل پایدار و گره گشایی از مشکلات خانواده های تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) اختصاص داده است.
چقازردی گفت: پس از اجرایی شدن برجام از اوایل بهمن ماه سال 94، ارتباط سوئیفتی با 107 بانک برقرار و 55 حساب مربوط به بانک سپه نزد 28 بانک خارجی افتتاح یا فعال شده است.
وی با اشاره به تجهیز شعب خارجی بانک سپه بعد از رفع تحریم های بین المللی، خاطر نشان کرد: این بانک برای کمک به تسریع و تسهیل صادرات غیر نفتی و واردات مواد اولیه و ماشین آلات برای رونق تولید داخلی گسترش ارتباط با بانک های خارجی را به طور جدی دنبال می کند.

* برنامه بانک سپه برای افتتاح شعب چین، کره جنوبی و عراق
رئیس هیأت مدیره بانک سپه ادامه داد:براساس پیش بینی های صورت گرفته درخصوص احتمال افزایش حجم مبادلات تجاری، اقدامات اولیه برای گشایش شعبه بانک سپه در کشورهای کره جنوبی، چین و عراق انجام شده و با مساعدت نهادهای مرتبط داخلی و محلی به زودی شاهد فعالیت شعب نخستین بانک ایرانی در این کشورها خواهیم بود.

* فعالیت شعب خارجی بانک سپه مطابق استانداردها و مقررات بین المللی
مدیرعامل بانک سپه درخصوص انطباق شعب خارج از کشور این بانک با قوانین و مقررات بین المللی و محلی، اظهار داشت: بانک سپه در شعب خارجی خود برای مطابقت فعالیت های خود با مقررات محلی کشور میزبان و پایش کلیه فعالیت ها و عملکرد این شعب با آخرین قوانین و مقررات و استانداردهای بین المللی نظیر مبارزه با پولشویی،واحدی به نام تطبیق راه اندازی کرده است.
وی یادآور شد:575 فقره سند در حوزه فعالیت ارزی به ارزش 556 میلیون یورو طی پنج ماهه نخست سالجاری در شعب خارج از کشور بانک سپه ثبت شده است.

* رشد 134 درصدی فعالیت های ارزی
رئیس هیأت مدیره بانک سپه از رشد 134 درصدی فعالیت های ارزی بانک سپه طی چهار ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داد و افزود: رقم فعالیت های ارزی این بانک در چهار ماهه اول سالجاری به 5 میلیارد و 800 میلیون دلار رسید.
وی گفت: در همین مدت 61 میلیون دلار ضمانت نامه ارزی توسط بانک سپه صادر شد.
رئیس هیأت مدیره بانک سپه به توسعه خدمات الکترونیکی این بانک طی دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: طی سالهای اخیر این بانک توسعه خدمات الکترونیکی را به صورت جدی دنبال کرده و به واسطه اعتماد عمومی و تلاش کارکنان تعداد پایانه های فروشگاهی تا پایان مرداد ماه سال جاری با 32 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به 331 هزار دستگاه رسیده است.
وی در خصوص دستگاه های خودپرداز این بانک گفت: بانک سپه در حال حاضر با 3 هزار و 769 دستگاه خودپرداز در سراسر کشور به خدمات رسانی مشغول است.
چقازردی گفت: تعداد دستگاه های خود پرداز بانک سپه طی چهار ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 24 درصد رشد داشت.
چقازردی تصریح کرد: بانک سپه در کنار دولت دوازدهم همچون سالهای گذشته مصمم است تا علاوه بر توجه و کمک به تحقق اهداف کلان اقتصادی، رفع نیاز های خرد مردم را نیز مدنظر قرار داده و برای حل آن تمام تلاش خود را معطوف کند.
رئیس هیأت مدیره بانک سپه یادآورشد: بانک سپه همواره در اجرای قوانین پولی کشور پیشتاز بوده و به عنوان بانکی تأثیرگذار و منضبط اجرا کننده سیاستهای کلان بانک مرکزی است.

انتهای پیام/

R1012122/P1012122/S7,77,79/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟

به گزارش قدس آنلاین، آمار مربوط به سهم تسهیلات پرداختی به مردم برای ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ منتشر شده است که نشان از انحراف بالای شبکه بانکی در ضعف نظارت و رگولاتوری بانک مرکزی دارد. تازه‌ترین آمار از عملکرد نظام بانکی در طرح نهضت ملی مسکن نشان می‌دهد؛ همچنان ۱۸ بانک تا ۳۱ فروردین سال جاری یک ریال هم به این طرح تسهیلات پرداخت نکرده‌اند. 

یکی از جنبه‌های کلیدی افزایش تولید مسکن، در دسترس بودن تسهیلات بانکی برای تأمین مالی پروژه‌های ساخت مسکن است. با حل شدن معضل تسهیلات بانکی و اعطای تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن؛ نخست، برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید مسکن حرکت و دوم، برای رفع مهم‌ترین دغدغه مردم یعنی دسترسی به مسکن اقدام خواهیم کرد. از همه مهم‌تر اینکه در شرایط رکودی فعلی اقتصاد کشور، از محل ساخت مسکن به عنوان موتور محرکه رشد اقتصادی کشور، بیش از ۱۳۰ رشته فعالیت مرتبط با ساخت مسکن نیز به رونق خواهند رسید.

در خصوص ضرورت پرداخت تسهیلات بانکی به بخش مردمی اقتصاد برای ساخت مسکن و اصلاح رگولاتوری بانک مرکزی، در این زمینه با دو تن از نمایندگان مجلس آقایان آرا شاوردیان؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و محمدحسن آصفری؛ نماینده مردم اراک در مجلس به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

بانک‌ها تسهیلات را به‌جای مردم به زیرمجموعه‌های خود دادند 
آرا شاوردیان، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با قدس در مورد واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: در دو سه سال گذشته  تسهیلاتی که باید بانک‌ها در اختیار مردم و انبوه‌سازان برای ساخت مسکن قرار می‌دادند، نداده‌اند و بیشترین تخلف در بخش بانک‌های خصوصی بوده که موجب شده است سهم اعطای تسهیلات ساخت مسکن به مردم بسیار پایین باشد. بانک دولتی مسکن تنها بانکی بوده که خوب عمل کرده و حدود ۲۰درصد به تعهداتش در حوزه واگذاری تسهیلات ساخت مسکن عمل کرده است. بانک‌های دیگر به‌جز اینکه دلالی و در حوزه‌های مختلف  سرمایه‌گذاری کردند و یا به کارکنان و زیرمجموعه‌های خود وام دادند، کار دیگری انجام ندادند. 

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدوارم امسال بانک‌ها به این تکالیف عمل کنند تا موانع سرراه مردم برای ساخت مسکن رفع شود. بر اساس مصوباتی که در مجلس، کمیسیون عمران و توافقات وزارتخانه‌های راه‌وشهرسازی و اقتصاد اتفاق افتاد قرار بود بانک‌ها این تسهیلات را به‌جای اینکه در حوزه‌های دیگر ببرند باید برای ساخت مسکن در اختیار مردم و انبوه‌سازان قرار می‌دادند که از این قانون تخطی کردند.

شاوردیان با اشاره به ضرورت عرضه زمین بیشتر به مردم توسط وزارت راه‌وشهرسازی گفت: قرار بود دستگاه‌های دولتی زمین‌های مازاد خود را در اختیار وزارت راه‌وشهرسازی قرار دهند تا این وزارتخانه زمین مورد نیاز را در اختیار مردم قرار دهد که این مأموریت قانونی هم در حد مطلوب اتفاق نیفتاده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: اگر می‌خواهیم امسال که سال جهش تولید و مشارکت مردم است در تولید مسکن شاهد جهش باشیم باید مجلس و کمیسیون عمران نظارت بر اجرای این قانون را بیشتر کنند و همه دستگاه‌های اجرایی  نیز زمینه را فراهم کنند تا زمین مورد نیاز در اختیار مردم قرار گیرد و موانع در این زمینه برداشته شود.

تخلف نظام بانکی در غیاب ناظر
محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با قدس در مورد دادن زمین و تسهیلات به مردم برای مشارکت در بحث ساخت مسکن گفت: این اتفاقی که در انبوه‌سازی در حوزه مسکن اتفاق می‌افتد هم هزینه‌های مسکن را بالا برده و هم موجب کُند شدن ساخت پروژه‌های مسکن ملی شده است.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با اشاره به ضرورت عرضه زمین به مردم توسط دولت در کنار تسهیل پرداخت تسهیلات بانکی به مردم توسط شبکه بانکی اظهار کرد: با توجه به مصوبه مجلس در بحث زمین رایگان و تسهیلات مسکن باید بانک‌ها به دولت کمک کنند تا پروژه مسکن ملی اجرایی شود. در برخی استان‌ها این پروژه پیشرفتی نداشته است و بانک‌ها به تکالیفشان عمل نکرده‌اند. مجلس باید به وظایف نظارتی‌اش عمل کند تا هم زمین به صورت رایگان در شهرها و روستاها در اختیار مردم قرار گیرد و هم بانک‌ها تسهیلات لازم را بپردازند.

آصفری بیان کرد: باید مشخص شود نقدینگی که امروز در اختیار بانک‌هاست کجا هزینه و صرف چه کارهای می‌شود، این نقدینگی باید در حوزه مسکن، تولید و درمان هزینه شود ولی متأسفانه به دلیل ضعف دستگاه‌های نظارتی این پول در عرصه سوداگری هزینه می‌شود.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها خاطرنشان کرد: نظارت جدی بر وظایف دستگاه‌های متولی اجرای نهضت ملی مسکن باید از سوی مجلس و نهادهای نظارتی انجام شود. دولت باید موانع سرراه مشارکت مردم را بردارد که آن‌ها بدون دغدغه در حوزه مسکن ورود کنند.

گفتنی است افزایش دسترسی به تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن می‌تواند به تحریک رشد اقتصادی، ایجاد شغل و بهبود شرایط کلی زندگی برای جمعیت کمک کند. علاوه بر این، بخش مسکن این ظرفیت را دارد که به عنوان موتور محرک رشد اقتصادی در ایران عمل کند. با افزایش عرضه زمین و اعطای تسهیلات ساخت مسکن، دولت نه‌تنها می‌تواند کمبود مسکن را برطرف کند، بلکه موجب رشد صنعت ساختمان و بخش‌های مرتبط با آن می‌شود.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • فیلم| تایمز انگلیس: به‌زودی حکم بازداشت نتانیاهو صادر می شود
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات