Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@16:07:35 GMT

نخستین نشست شورای شهر بجنورد با خبرنگاران برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۸۳۰۱۵

نخستین نشست شورای شهر بجنورد با خبرنگاران برگزار شد

اعضای دوره پنجم پارلمان شهری بجنورد در نخستین نشست رسمی شورای اسلامی شهر با خبرنگاران ٬ به بیان مشکلات و برنامه‌های عمرانی و فرهنگی مرکز استان خراسان‌شمالی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ ابراهیم امانی رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بجنورد٬ صبح امروز در نخستین جلسه رسمی این شورا با خبرنگاران اظهار داشت: چهار وظیفه اساسی برای شورای شهر در قانون پیش‌بینی شده است که عبارتند از: نظارت٬ قانون‌گذاری٬ جلب مشارکت‌های مردم و رفع تبعیض در شهر که امیدواریم به این چهار وظیفه در دوره جدید شورا جامع عمل بپوشانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رکن اساسی مردم سالاری در کشور‌های مدنی٬ حاکمیت شورای شهر بوده و شورای اسلامی شهر در دوره پنجم به دنبال مدل شورا شهر است. مشکل اساسی کار فرهنگی شهر، عدم یکپارچه سازی فعالیت‌های فرهنگی سطح شهر است.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر بجنورد تصریح کرد: راه‌اندازی مجدد شورایاری‌های محلات٬ از دیگر اهداف شورای اسلامی در دوره پنجم است. یکی از مشکلات اساسی شهر مشکلات آموزشی است و معتقدیم همه شهروندان باید آموزش‌های شهروندی را ببینند.آموزش لازم و مفید، راه‌گشای بخش زیادی از مشکلات و مسائل شهری است.

امانی گفت: توسعه فضاهای فرهنگی، سرای محله و خانه فرهنگ محلات، تقویت کارگروه مشاوران جوان، انتشار ماهنامه شهروند و ارتباط موثر با سازمان‌های مردم نهاد٬ از جمله مهم‌ترین برنامه‌های کمیسیون فرهنگی شورای پنجم است. امید است با این اقدامات جایگاه ویژه‌ای به فرهنگ شهر و شهروندی اختصاص پیدا کند.

هیچ بودجه‌ای برای اقدامات عمرانی در 6 ماهه دوم 96 نداریم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد نیز در این نشست با بیان اهداف این کمیسیون در دوره جدید٬ اظهار داشت: طراحی و تدوین سند توسعه شهر٬ تشکیل کارگروه اقتصادی سرمایه‌داری٬ تشکیل کمیته درآمدی تخصصی جهت تدوین لایحه درآمدی٬ پیگیری مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی و پیگیری ممیزی سطح شهر جهت ایجاد شهر الکترونیک٬ از مهم‌ترین برنامه‌های این کمسیون در دوره جدید شورا است.

بهمن جباری افزود: بودجه سال 96 شهرداری 130 میلیارد تومان است که از این میزان 69 میلیارد آن به حوزه عمرانی اختصاص یافته و 31 میلیارد تومان نیز به دیون شهرداری اختصاص یافته است و 38 میلیارد آن در زیرسازی معابر٬ حقوق پرنسل شهرداری، فضای سبز و پروژه‌های دیگر٬ سرمایه‌گذاری شده است. با این حساب در 6 ماه نخست سال 96، 38 میلیارد صرف هزینه های عمرانی شده است و عملا در 6 ماهه دوم سال 96 هیچ فعالیت عمرانی را نمی‌توانیم انجام دهیم.

برای حل معضل حاشیه نشینی بجنورد برنامه داریم

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر بجنورد نیز با تبیین برنامه‌های این کمیسیون اظهار داشت: برای نخستین بار برای صیانت از بناهای یادمانی٬ کمیته میراث فرهنگی شورا ایجاد می‌شود.

سید محسن موسوی با اشاره به این‌که٬ یک سوم جمعیت شهر بجنورد حاشیه نشین هستند که بر این اساس میانگین حاشیه نشینی شهر بجنورد دو برابر میانگین کشوری است٬ افزود: ایجاد کمیته سکونت‌گاه‌های غیر رسمی یا حاشیه نشینی برای رسیدگی جدی به مشکلات حاشیه شهر و هم‌چنین کمیته حمل و نقل و شهرسازی به تصویب شورای دوره پنجم می‌رسد.‌ هم‌چنین کمیسیون عمران جلسات متعددی را با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی جهت حل مشکل ترافیک بجنورد برگزا می‌کند و امیدواریم در این دوره شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسه طرح جامع ترافیک، به سرانجام رساندن پایانه مسافربری شهر بجنورد، طراحی و اجرای مسیر دوچرخه برای نخستین بار، ایجاد پیاده راه شهری، طرح پاکبان و توجه به حمل و نقل عمومی، جابجایی ایستگاه پلیس میدان شهید که مانع دید و منظر میدان شهید شده، ایجاد خط‌کشی‌های ضخیم میکرونی در مسیرهای شهری، حذف سرعت گیرهای پلاستیکی در برخی از موارد و ایجاد سرعت‌گیرهای عریض با طرح آسفالت٬ از مهم‌ترین برنامه های پیش رو در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بجنورد است.

موسوی خاطرنشان کرد: امید است در دوره پنجم شورای اسلامی شاهد ایجاد مرکز کنترل ترافیک باشیم. همچنین در سال 97 برنامه تمرکز بودجه در بازگشایی معابر و ارتقاء بودجه معاونت حمل و نقل و ترافیک را در دستور کار داریم.

رئیس کمیسیون ورزشی شورای شهر بجنورد نیز با اشاره به برنامه‌های ورزشی شورا در دوره جدید اظهار داشت: تشکیل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری٬ حمایت از ورزش محلات٬ برگزاری مسابقات ورزشی محلات٬ اقدام در جهت روشنایی و فضاسازی و ایجاد استراحتگاه در کوه باباموسی٬ ایجاد پارک ورزش٬ ایجاد دیوار صخره نوردی در شهربازی و نصب المان‌های ورزشی در میادین شهر از مهم‌ترین برنامه‌های ورزشی شورا در دوره پنجم است.

سید احمد وکیلی با اشاره به کمبود جدی فضای دوچرخه سورای در بجنورد و استقبال شهروندان از این موضوع افزود: فضاسازی جهت دوچرخه سواری و پیاده روی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار ورزشی شورا در این دوره است که امیدواریم با تامین هزینه‌٬ این موضوع میسر شود. هم‌چنین جذب اسپانسر و خیرین ورزشی٬ ایجاد پایگاه سلامت شهری و نشست مشترک با تربیت بدنی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ورزش٬ در دستور کار شورا اسلامی شهر بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام/

R7719/P1357/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک

 علی محبی  بیان کرد: برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی با محوریت معنویت، مهدویت و قدس شریف انجام که در ابتدای دیدار پایوران سپاه و بسیج با امام‌جمعه زهک و کلاس اخلاق در راستای آشنایی با افکار شهید مطهری در شهرستان برگزار شد.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدای محله، نشست‌های بصیرتی مشترک با رده‌ها، نشست‌های جهاد تبیین با محوریت کتاب‌های استاد شهید مطهری، دیدار خانواده شهدا آبروی محله، غبارروبی مزار شهدا، کلاس اخلاق ویژه کارکنان و بسیجیان، مسابقات کتاب‌خوانی ویژه کارکنان و بسیجیان، توزیع نشریات سیاسی و اخلاقی، حضور کارکنان و بسیجیان در نمازجمعه، توزیع تراکت با موضوع معنویت و مهدویت و... از جمله برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی و بزرگداشت سالگرد شهادت استاد مطهری (ره) برگزار می‌شود.

محبی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب، برگزاری یادواره شهدای معلم، تجلیل از فعالان عرصه جهادی ویژه فرهنگیان، برگزاری نشست‌های بصیرتی و ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان، تجلیل از خانواده شهدای معلم، تجلیل و دیدار مربیان و هادیان عقیدتی و سیاسی با امام‌جمعه زهک و نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهرستان از جمله برنامه‌های دیگری است که با همکاری کانون بسیج فرهنگیان در این هفته برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه سپاه زهک خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی است که همه‌جانبه برای امنیت و حفاظت از دستاوردهای انقلاب است پیش‌گام بوده است و در تمام عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی مانند خاری در چشم دشمن قرار دارد که این خود افتخاری است برای ما و کارکنان این نهاد مقدس باید قدردان حضور خود و خدمت در سپاه را دانسته چرا که این جهاد و حفاظت از کشور در برابر دشمنان، موجب عزت و افتخار آن‌هاست، اما عقب‌نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • استخر تورال قهرمان نخستین دوره رقابت‌های هندپلوی ارومیه شد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • نشست منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد