Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@09:02:37 GMT

مواد مخدر شوک هزاره سوم و بزرگترین منکر قرن است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۸۳۸۲۰

مواد مخدر شوک هزاره سوم و بزرگترین منکر قرن است

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آذرشهر با حضور سردار نصرتی مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در شهرستان آذرشهر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از توفارقان ،نصرتی مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی درنشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آذرشهر با اشاره به سودهای سرسام آور حاصل از سوداگری مواد مخدر در ۱۷۰ کشوردنیا گفت: مقوله مواد مخدر شوک هزاره سوم و بزرگترین منکر قرن و مهمترین ابزار جنگ نرم دشمنان علیه نظام اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راهبرد اصلی ما تلاش برای پیشگیری و مبارزه همگانی و اجتماعی و در عین حال علمی و هوشمندانه با مقوله مواد مخدر است.

مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم تغییرتاکتیک های قبلی ،بر جایگزینی مدیریت پیش بینی و پیش دستی تأکید کرد.

به گفته وی موضوع اعتیاد یک جنگ تمام عیار بوده و توفیق استان در پیشگیری از افزایش تعداد معتادان ومبارزه با اعتیاد از طریق اشتغال گروهی و انفرادی در قالب ایجاد کارگاهها با تأکید بر نظارت و انجام درمان و ایجاد بارقه های امید در معتاد بوده است

اللهیاری فرماندار آذر شهر نیز با اشاره به وجود اعتیاد در شهرستان راهکار اشتغال را بزرگترین ابزار مبارزه با اعتیاد و کنترل میزان مصرف مواد مخدر در شهرستان آذرشهر عنوان کرد و گفت: اشتغال آحاد جامعه ،بیکاران و افرادی را که مستعد سقوط به پرتگاه اعتیاد هستند، دور می سازد.

فرماندار شهرستان آذرشهر راهکار دوم میزان کنترل اعتیاد در شهرستان را با میزان آگاهی والدین دانست و افزود: والدین در صورتی که شناخت لازم از دوستان فرزندانشان و میزان تهدید و آسیب های اجتماعی داشته باشند، درکنترل فرزندان خود با جدیت عمل کرده و تا حدود زیادی از سقوط آنها در وادی اعتیاد جلوگیری می شود.

به گفته وی معلمان و اساتید دانشگاهها و کسانیکه نقش الگو و مرجع در جامعه را دارند و می توانند نقش مؤثری در کنترل میزان اعتیاد شهرستان ایفا کنند.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آذرشهر احراز صلاحیت برای صاحبان حرف را گامی برای رسیدن به تعالی و دوری از ورطه اعتیاد عنوان کرده و اظهار داشت: افراد صلاحیت دار احساس مسوولیت می کنند و چنین فردی زمینه ساز اعتیاد افراد جامعه نمی شود.

اللهیاری با تأکید بر تمرکز توجه به نوجوانان و جوانان شهرستان،خواهان اتحاد و احساس مسوولیت آحاد جامعه برای رسیدگی به معضل اعتیاد و کاستن از آثار مخرب آن شد.

وی زمینه مساعدت عموم مردم را به گشایش مجدد کمپ ترک اعتیاد ممقان معطوف دانست که به دلایل مالی حدود دوماه از تعطیلی آن سپری می شود.

این مقام مسوول شهرستان در پایان از برگزاری مراسم عمومی با هدف آگاه سازی و بصیرت افزایی اقشار مختلف مردم در زمینه آثار شوم اعتیاد و در قالب اجرای تئبرنامه های هنری و فرهنگی با مضمون مواد مخدر خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 

به گزارش جام جم آنلاین تهران،توحید مظفری دادستان شهرستان فیروزکوه با اعلام این خبر گفت:
اقدام ضربتی و غافلگیرانه دایره مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان فیروزکوه در کشف مقادیر قابل توجه ای مواد مخدر و دستگیری عاملین توزیع آن در شهرستان فیروزکوه با دستور ویژه از سوی دادستانی انجام شد.
وی خاطر نشان کرد:این عملیات ویژه روزگذشته ۱۰ اردیبهشت ماه به صورت ضربتی و غافلگیرانه توسط فرماندهی انتظامی شهرستان انجام که طی آن مقداری مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین از منازل سوداگران کشف و ۲ نفر نیز در این خصوص دستگیر شدند.
مظفری یادآور شد:دادستانی در راستای تامین حقوق روانی و اجتماعی شهروندان با هیچ کسی مصالحه و متعارفی ندارد، با خاطیان و کسانی که سبب ناهنجاری اجتماعی در شهرستان می شوند به شدت برخورد خواهیم نمود.

دیگر خبرها

  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس