Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارآفرین بسیجی دهستان ریگ ملک توانسته با تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی، اشتغالی پایدار را برای خود و خانواده‌اش ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه خبری لادیز؛ اقتصاد مقاومتی مسئله مهم و استراتژیک روز اقتصاد ایران است اهمیت آن به حدی است که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های مختلف خود تاکیدات زیادی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک مردمی کردن اقتصاد یعنی استفاده از ظرفیت‌های خود مردم برای ایجاد اشتغال، یکی از اولویت های بسیج در بحث اقتصاد مقاومتی است .
روستاها نقطه آغازین اقتصاد مقاومتی هستند، چرا که کالاهای اساسی مردم اهم از حبوبات، لبنیات از این قشر زحمت کش جامعه تامین می شود و اگر ما بتوانیم اقتصاد مقاومتی را در روستاها تحقق بخشیم، تولیدات داخلی ما هم رونق پیدا کرده و بی نیاز از واردات خواهیم شد.

سازمان بسیج سازندگی در راستای ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی با هدف کاهش و از بین بردن وابستگی اقتصاد و مردمی کردن آن، اقدام به پشتیبانی از متقاضیان ایجاد و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی کرده است و در این راستا از طرح‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی حمایت کرده و با همکاری بانک عامل، به مجریان این طرح‌ها تسهیلات ارائه می کند.

فقیرمحمد گمشادزهی بسیجی کارآفرین و از اهالی دهستان ریگ ملک از فعالین عرصه اقتصادمقاومتی است و کار خود را با پرورش دام های سنگین آغاز کرده و با استفاده از تسهیلات اقتصادمقاومتی سپاه شهرستان میرجاوه به پرورش گاو مشغول شده و برای خود و چند نفر از اهالی اشتغال زایی کرده است.


وی در این باره می گوید: کارم را با وام 20 میلیون تومانی بسیج سازندگی شروع کردم و تسهیلات اقتصادمقاومتی کمک بزرگی در راستای اشتغالزایی برای من بود ایجاد این گونه کار‌ها در روستا‌ها می‌تواند برای روستاییان به خصوص جوانان ایجاد اشتغال کند و همچنین توسعه این کار‌ها در روستا‌ها می‌تواند گام موثری در بهبود وضعیت اقتصادی جامعه بوده و به کاهش آمار بیکاری کمک کند.


این بسیجی کارآفرین افزود: راه های زیادی برای اشتغالزایی وجود دارد کافی است جوانان به اطراف خود دقیق تر نگاه کنند و ظرفیت های موجود در محل زندگی خود را ارزیابی کنند سپس می توانند با انتخاب راه و هدف خود و با کمک نهادهایی مانند سپاه برای خود و دیگران اشتغالزایی کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر کل آموزش و پرورش استان ، حرفه آموزی را مهم‌ترین گام در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: مدارس شبانه روزی بهترین ظرفیت برای رسیدن به این هدف است.
موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم خود اتکایی و ایجاد کار و اشتغال را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
این نمایشگاه در قالب ۹۱ غرفه بر پا شده است.
حدود ۵ هزار نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر