Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: تمام تلاش بنیاد ملی بازی های رایانه ای این است تا بازی هایی مناسب از نظر مفهوم و محتوا را در کشور ترویج دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسن کریمی قدوسی روز یکشنبه در نشست خبری سومین لیگ بازی های رایانه ای اظهارداشت: سومین لیگ بازی های رایانه ای رویداد بزرگ دیگری در حوزه بازی است که در فاصله دو ماه از نمایشگاه «تی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جی.سی» برگزار می شود که در مخاطبان متفاوت است.
وی ادامه داد: در نمایشگاه «تی.جی.سی» بحث بازی سازان مطرح بود که می خواستیم بازی سازی در کشور را فعال و آن را متصل به جامعه جهانی در حوزه بازی کنیم ولی توجه این رویداد بازدید کنندگان است زیرا بازدید کنندگان، مخاطبان بنیاد ملی بازی به حساب می آیند.
کریمی قدوسی با بیان اینکه 23 میلیون نفر روزانه به طور متوسط 70 دقیقه بازی می کنند، گفت: برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان وحتی میانسالان و برای اینکه بازی های مناسب را به کسانی که در ایران بازی انجام می دهند معرفی کنیم امسال سومین لیگ بازی های رایانه ای را توسط بنیاد ملی بازی و شرکت معکب و خود برج میلاد برگزار می شود.

** رشد چشمگیر شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته
وی افزود: امسال یک جهش بزرگ در تعداد ثبت نام کنندگان داشتیم که سال گذشته 2 هزار و100 نفر ثبت نام کرده بودند اما امسال 6 هزار و 905 نفر ثبت نام کننده داشتیم که 10 درصد آن را بانوان تشکیل می دهند. همچنین بیشترین ثبت نام کننده برای بازی ایرانی Quiz of Kings بود و امسال سعی کردیم یک بازی انتخاب کنیم که خیلی معروف بود که 2 هزار و 405 نفر در آن ثبت نام کردند.
کریمی قدوسی ادامه داد: دومین رشته پرطرفدار این رقابت‌ها هم فیفا بود که 2 هزار و 98 نفر در آن در دو کنسول اکس ‌باکس و پلی استیشن 4 ثبت ‌نام کردند. در بازی PES نیز یک هزار و 804 نفر، در بازی کلش رویال 483 نفر و در بازی کانتر 23 تیم 5 نفره شرکت کرده‌ اند.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های ریانه ای افزود: مسابقات با جوایز بیشتر انجام می شود و یک میلیارد ریال جوایز مسابقات است که جایزه اصلی نیز یک دستگاه خودروی پژو 206 که به بازی Quiz of Kings اختصاص داده می شود. همچنین اعزام به مسابقه فرانسه که در آبان ماه برگزار می شود داریم که اکنون در بازی کلش رویال یک نفر را اعزام می کنیم.
وی گفت: برای بنیاد حوزه مسابقات و گیمرها و بازدید کنندگان بسیار مهم است و سعی ما این است که هر سال نسبت به سال گذشته هوای گیمرها را بهتر داشته باشیم و در ادامه برنامه های بیشتری اتفاق خواهد افتاد و کارهای بیشتری خواهیم کرد.
کریمی قدوسی افزود: تمام تلاش را می کنیم تا بازی هایی را در کشور ترویج دهیم که از نظر مفهوم و محتوا مورد نظر بنیاد و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است، در این سه سال دیده شده بازی های در کشور گسترش می یابند که متاسفانه مجوز ندارند و به زودی با آنها برخورد می کنیم. نباید تضاد وجود داشته باشد اگر بنیاد متولی بازی های رایانه ای است، باید در واقع همه بخش ها و سازمان ها به این تصمیم و محتوایی که توسط بنیاد رده بندی شده احترام بگذارند.
وی با اشاره به همکاری وزارت ارتباطات در سال‌ های گذشته نیز گفت: تعامل خوبی با وزارت ارتباطات داریم که مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از محل وجوه اداره شده را برای وام به بازی ‌سازان اختصاص دادند. با معاونت علمی ریاست‌جمهوری نیز در بخش ‌های مختلف همکاری داریم.
کریمی قدوسی ادامه داد: بدنبال تعامل با نهادهای مختلف مانند وزارت ارتباطات، معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان هستیم، مساله بازی‌ های رایانه‌ ای فرابخشی و فرا تکنیکی است که امیدواریم این هماهنگی به وجود بیاید.

** حضور 10 درصدی بانوان در سومین لیگ بازی های رایانه ای
وی با اشاره به حضور زنان در این دوره گفت: در دوره دوم لیگ بازی‌ های رایانه ‌ای شاهد حضور تعداد کمی از بانوان بودیم اما امسال به طور جدی از آنها برای حضور در رقابت ‌ها دعوت شد که با استقبال خوبی مواجه شدیم.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: بانوان در رشته های Quiz of Kings و Clash Royale شرکت کردند که 10 درصد از شرکت کنندگان را به خود اختصاص دادند اما در فیفا اجازه شرکت نداشتند که امیدوارم با ملاحظات در نظر گرفته قدم به قدم جلوتر برویم و بتوانیم از بانوان برای حضور در سایر بازی ها نیز دعوت کنیم.
سومین لیگ بازی های رایانه ای با حضور حدود 7 هزار گیمر از 13 تا 23 شهریور ماه در برج میلاد برگزار می شود.
فراهنگ ** 9338 ** خبرنگار: صدیقه بهارلو * انتشار: امید غیاثوند



** نهنگ آبی یک بازی نیست
کریمی قدوسی در ادامه با اشاره به نهنگ آبی گفت: نهنگ آبی بازی نیست یک چالش است، مثل ریختن سطل آب یخ، که یک چالش است و نه یک بازی رایانه ‌ای. بنیاد از سه ماه پیش از این موضوع مطلع بوده اما آن را رسانه‌ ای نکرده بود چون تاثیرات منفی زیادی داشت.
وی ادامه داد: سازندگان این چالش دستگیر شده ‌اند و از آنجایی که نهنگ آبی نیاز به یک ادمین برای تایید و اعلام مراحل دارد، با دستگیری سازندگان آن عملا دیگر این چالش وجود ندارد.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: پرداختن به چنین موضوعاتی باعث می شود که این جریان ایجاد شود که بگویند بازی خوب نیست و بحران جدیدی در سطح کشور ایجاد شود و ما باید بگوییم که تا کنون هیچ موردی از این بازی در ایران گزارش نشده و از نظر علمی این چالش وجود ندارد.
د

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه در خانه اندیشمندان علوم انسانی نقد و بررسی می‌شود.

این نشست با حضور داریوش رحمانیان، مقصود فراستخواه، آرش حیدری و سمیه توحیدلو برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷/۳۰ به صورت حضوری در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی است.

این نشست به همت انجمن جامعه شناسی ایران و خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091620 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • کیس رایانه مینیاتوری + فیلم
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد