Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@13:53:32 GMT

شبکه زنان فناور جهان اسلام تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۸۵۴۵۲

تاسیس شبکه زنان فناور جهان اسلام از سوی هیات جمهوری اسلامی ایران در جمع وزرای سازمان همکاری اسلامی پیشنهاد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالحسین فریدون، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست وزرای علوم، تحقیقات و فناوری سازمان همکاری اسلامیبا تاکید بر اینکه در دنیای اسلام، جنبش فرهنگی و تمدنی جدیدی در حال شکل‌گیری است، گفت: طبق اطلاعات استخراج شده از پایگاه استنادی ISI سهم کشورهای اسلامی در انتشارات مقالات علمی جهان طی ۱۶ سال گذشته از ۲ درصد به ۸ درصد رسیده است که رشد چشمگیری محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن آهنگ رشد انتشارات علمی در کشورهای سازمان همکاری اسلامی ۸ برابر بیشتر از رشد متوسط جهانی است.

دکترفریدون افزود: جمهوری اسلامی ایران با کشورهای سازمان همکاری اسلامی در زمینه آموزش، علوم و فناوری همکاری‌های گسترده‌ای دارد و مراکز منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مرکز منطقه‌ای توسعه پارک‌های علم و فناوری، مرکز منطقه‌ای اقیانوس‌شناسی غرب آسیا در این زمینه فعال هستند. جمهوری اسلامی ایران با همکاری کامستک، میزبان سه شبکه بین‌الملل اسلامی شامل نانو فناوری، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های مجازی است که امیدواریم این همکاری‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس هیات جمهوری اسلامی ایران در جمع وزرای سازمان همکاری اسلامی تاسیس شبکه زنان فناور جهان اسلام را پیشنهاد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از توسعه دیپلماسی علمی و فناوری بین کشورهای اسلامی به طور ویژه حمایت و بدین منظور از انجام طرح‌های مشترک کلان علمی در حوزه‌های فناوری ماهواره، ابر رایانه و مطالعات اقیانوسی استقبال می‌کند.

وی افزود: وجود بیش از ۷۶ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی علمی ایران، ۳۹ پارک علم و فناوری و ۱۷۰ مرکز رشد پشتوانه مناسبی برای توسعه دیپلماسی علمی و فناوری بین کشورهای اسلامی است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری سازمان همکاری اسلامی به منظور بررسی و تصویب برنامه 10 ساله همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری اعضاء جهت ارائه به اجلاس سران که با حضور بیش از ۲۰ تن از رؤسا و سران بلندپایه کشورهای اسلامی در آستانه پایتخت قزاقستان از امروز آغاز به کار کرد، گردهم آمده بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی

در دیدار «محمدحسن حبیب ‌الله‌زاده»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با خانم «زهرا زومروت سلجوق»، مدیرکل سازمان آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی پیرامون توسعه همکاری‌ها میان ایران با این سازمان گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

 به گزارش ایسنا ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به اهمیت استفاده از نتایج تحقیقات این مرکز و تبادل و انتقال تجربیات کشورهای اسلامی در حوزه‌های مربوطه، خواستار افزایش همکاری‌ها و بهره‌ مندی بیشتر کشورمان از خدمات این نهاد سازمان همکاری اسلامی شد .

 وی همچنین بررسی امکان تعریف پروژه‌های مشترک با سازمان آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی و نیز مشارکت در پروژه‌های آن مرکز را از دیگر زمینه‌های افزایش همکاری‌ها دانست.

خانم زهرا سلجوق، مدیرکل سازمان آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی نیز با برشمردن برخی از زمینه‌های کاری آن مرکز در حوزه‌های مختلف، برای افزایش همکاری‌ها با کشورمان در زمینه‌های مورد نیاز، اعلام آمادگی کرد .

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های مرکز آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی، حوزه‌های فعالیت این سازمان را شامل طیف وسیعی از فعالیت‌ها با درخواست کشورهای عضو دانست و با اشاره به تجارب ارزشمند کشورمان در برخی از حوزه‌های فعالیت این مرکز بین المللی، آمادگی این نهاد برای  ارتقای همکاری و مناسبات کشورمان را اعلام کرد .

براساس این گزارش، مرکز آموزش و تحقیقات آماری، اقتصادی و اجتماعی کشورهای اسلامی یکی از نهادهای تخصصی وابسته به سازمان همکاری اسلامی (OIC) است که بر اساس مصوبه هشتمین نشست وزرای امور خارجه سازمان کنفرانس اسلامی (طرابلس) تاسیس و از اول ژوئن ۱۹۷۸ فعالیت خود را در آنکارا آغاز کرد.

 مهمترین وظایف این نهاد جمع آوری، پردازش و انتشار آمار و اطلاعات اقتصادی - اجتماعی برای استفاده کشورهای عضو، مطالعه و ارزیابی تحولات اقتصادی و اجتماعی در کشورهای عضو به منظور ارتقای همکاری میان کشورهای اسلامی و نیز سازماندهی برنامه های آموزشی متناسب با نیازهای کشورهای عضو و اهداف کلی سازمان همکاری اسلامی  است .

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی