Web Analytics Made Easy - Statcounter


رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران با اشاره به فاجعۀ مسلمان­ کشی وسکوت مجامع بین المللی و سکوت مخالفان خشونت و ترور، نسبت به عدم اقدام درخور مسؤولان و قوای مختلف جمهوری اسلامی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، آیت الله رشاد در آغاز درس خارج فقه خود در حوزۀ علمیۀ امام رضا(ع)، که صبح امروز نوزدهم شهریور، برگزار شد، گفت:مدت مدیدیاست که متأسفانه اقلیت مسلمان منطقه راخین (همان آراکان) سرزمین برمه و میانمار فعلیمورد تعدیو ستم مضاعف قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلمانانیکه پیشینه‌ایحدود سیزده قرندر آن منطقه دارند و با زبانیمکالمه می ­کنند کهمرکباز عربی و فارسی و ترکی است و به آنها قوم روهینگیا گفته می شود و با سفر برخی مسلمانهای عرب و فارس و ترک در همان صدر اسلام مسلمان شده‌اندو الآن حدود پنج تا هشت میلیون نفر هستند که نسبت به جمعیت بوداییاین کشور اقلیت هستند، اما متاسفانه حقوق شهروندی آنها از قبل دولت این کشور به رسمیت شناخته نشده استو اکنون به بهانهاختلافات مذهبیظاهرا از سوی افراد افراطی خانه‌هایآنها تخریب می شودو قتل عام می شوند، زنده‌زنده سوزانده می شوند، اطفال را در آتش می اندازند، اما قرائن بسیاری حاکی از آن است که این مسئله از سویقدرت‌ها و صهیونیست‌ها هدایت می شود و مانند سائر توطئه ­ها علیه مسلمین دست پلید صهیونیست‌ها در کار است.

آیت الله رشاد اظهار داشت: در قبال این فجایع و نسل­ کشی گسترده هیچ‌یک از مجامع بین‌المللیمدعیدفاع از حقوق بشر نیز عکس‌العملی نشان نمی دهند. گاهیدر خبرها می شنویم که یک حیوان در جاییبه نحوی کشته می شود، سازمان‌هایبین‌المللیواکنش نشان می دهند اما در برابر این فجایع هیچ اقدام مؤثری انجام نمی­ شود.آیا کشته شدن این همه انساندر حد کشته شدن چند حیوان هم ارزش اقدام ندارد؟مع الاسف حتیمسلمانان نیز تا به حال واکنش درخوریاز خود نشان نداده‌اند.

وی گفت: در یک کشور کوچک، ضعیف و عقب‌افتاده‌ایچنین رفتارهاییدر مورد مسلمانان اتفاق افتاده که دولت آن کشور نیز حمایت کرده و راه را برایاین تعدی ها باز گذاشته است؛ آنگاه روسا و مقامات یک میلیارد و پانصد میلیون جمعیت دنیا عکس‌العمل درخورینشان نداده‌اند. حتیبا یک هشداراز پایگاه جمعیت عظیم مسلمان و این قدرت بزرگ جهانیاسلامی دولت میانمار حتماً طور دیگریرفتار خواهد کرد، ولیمتأسفانه هیچ‌گونه عکس‌العملینه از قبل سازمان‌هایبین‌المللیو نه از سویکشورهایاسلامیصورت نمی گیرد.

وی با ابراز تاسف‌ ازاینکه مقامات جمهوریاسلامینیز در هر سه قوه نسبت به این موضوع هم تأخیر فاز دارند، گفت: به رغم اینکه چند سال است که از این فجایع می گذرد، مسئولین به‌موقع عکس‌العمل نشان نداده‌اندو اکنون نیز که بعضیاز مقامات مطالبیرا مطرح کرده‌اند، پیداست که در حد تعارف و شعار استوالا بعضیاز آقایان که مثلاً در قبال مرگ فاجعه‌بار چند غیرمسلمان در یک کشور کفر به‌مقیاس فاصله­دقیقه‌ایو ساعتی عکس‌العمل نشان می دهندو در توئیتر خود می ­نویسند و صدور بیانیهرسمیمیکنند، چطور ممکن است که در خصوص فجایعیکه نسبت به مسلمانان مظلوم اتفاق می افتد در مقیاس چند ماه و چند سال تأخیر فاز عکس‌العمل نشان می دهند؟ این مسئله بسیار تأسف‌آور است.

وی با بیان اینکه دولت جمهوریاسلامیو قوهمجریه در این زمینه کوتاهیکرده و از اقتدار و نفوذ و ابهتیکه در مجامع بین‌المللیو اذهان جهانیان داریم استفاده نکرده است، گفت:هیچ برخورد و تهدیدیصورت نگرفته است. حتیهمان برخوردهایدیپلماتیک متعارفمثل احضار سفیر و اخطار صورت نگرفته که حداقل باید این امور انجام می گرفت. باید به سازمان‌هایبین‌المللیفشار می آوردند.

وی افزود: اخیراً هم اگر عکس‌العملیصورت گرفته، به‌جایاینکه رؤسایقوا وارد عرصه شوند، مدیران میانیقوا اعلام موضع می کنند. نه قوهمجریه برخورد درخوریداشت و نه قوهمقننه و نه قوه قضائیه که به تأکید رهبر معظم انقلاب، هم در داخل و هم در خارج باید حامیمظلومان و مستضعفان باشد. اگر هم بخشیاز قوهقضائیه مدعی العموم است، چه در خارج و چه در داخل مدعی العموم مسلمانان است. آنها مسلمان هستند و به این شکل فجیع کشته می شوند. در مظلومیت خانه‌هایشان ویران می شود، خانواده‌ها از هم متلاشیمی شود، در یک جا کل اعضاییک خانواده را نابود می کنند و زنده‌زنده به آتش می اندازند.

رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران در ادامه گفت: تصاویریکه پخش شده فوق‌العاده دلخراش و دلگداز است که می بینید یک مرد قوی هیکل رویسینهیک کودک چندماهه ایستاده است. این آقایان مخالف خشونت کجا هستند که با این خشونت‌ها مواجهه نمی کنند؟ مگر خشونت فقط علیه کفار قبیح و خلاف است؟ مگر خشونت از سویمسلمانان علیه کفار و یا مسلمانان دیگر فقط قبیح است؟ خشونت کفار علیه مسلمانان قبیح نیست؟ این‌قدر دم از جهان خالیاز خشونت و مقابله با خشونت می زنیمو از اسلام رحمانیسخن می گوییم، اما متأسفانه در عمل مسلمانان وقتیمورد تعدیو ظلم قرار می گیرند، هیچ عکس‌العملینشان نمی دهیم.

وی تأکید کرد: تأکیدهاییکه رهبر مکرم انقلاب، مکرراً نسبت به این موضوع داشتند و حتینام بردند که قوة قضائیه موظف است در این‌جور مواقع از حقوق انسان‌هایمحروم و مظلوم دفاع کند، ولیدر این مورد واکنش درخوریمشاهده نمی شود.

رشاد تصریح کرد: بسیار اسف‌بار است و فجایع اسف‌انگیزیاست. ما شیعهامیرالمؤمنین(ع) هستیم که در قبال خبریکه شنیده بود خلخال از پاییک زن یهودیبیرون آورده ­اند، فرمودند که اگر کسی از غم این فاجعه دق کند نباید او را ملامت کنیم. آنگاه ما امروز می‌بینیم که مسلمانان مظلوم در یک کشور کفر توسط ظاهراً یک فرقهافراطی ولی باطناً با پشتیبانی و تسهیل دولت و واقعاً با هدایت صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها این‌گونه کشتار می‌شوند و ما هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهیم.مرام علوی کجا رفت؟ مگر نفرموده­ اند: «کونا للظالم خصما و للمظلو عونا» مواد قانون اساسی که دولت ومسؤولان را موظف به دفاع از مستضعفین و مظلومان می­کند کجا رفت؟

وی در پایان گفت: ان‌شاءالله خداوند متعال با ظهور حضرت حجت(س) این مظالم و این تعدیاتی که در سراسر جهان علیه مسلمانان و خاصه پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام جریان دارد را پایان ببخشد و در عین حال آحاد مسلمانان در این‌جور مواقع تکلیف دارند و نسبت و باید کمک کنند و کمک‌هایی جمع‌آوری شود و یا حتی مردم باید به مسئولان فشار بیاورند و مطالبه کنند که چرا نسبت به این‌گونه قضایا تغییر فاز در عکس‌العمل دارید و واکنش‌های شما نیز بوی تعارف دارد و جدیتی در آن نیست. ماابزارهایخوبی در این زمینه داریم که می‌توانیم استفاده کنیم، توان خوبی در مقابله با این‌گونه مظالم داریم و وقتی استفاده نمی‌کنیم انسان احساس می‌کند که آنچه ابراز می‌شود جنبة تعارفی و دیپلماتیک و صوری دارد.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم

نماز جماعت توسط بیش از ۵۰۰۰ نفر از تظاهرات کنندگان حامی فلسطین در قلب آمریکا، واشنگتن دی سی اجرا شد./ مهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • اژه‌ای:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • رئیس قوه قضاییه:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • اژه‌ای:‌حجاب مسأله مهم کشور است
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است