Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- دروازه بانان، يکي از حساس ترين و سخت ترين ماموريت ها را در تيم فوتبال به عهده دارند.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، دروازه بانان همواره يکي از کليدي ترين بازيکنان هر تيم هستند. يک اشتباه از جانب آنها مي تواند به قيمت از دست رفتن پيروزي باشد و در نقطقه مقابل، درخشش يک دروازه بان مي تواند قهرماني را براي يک تيم به ارمغان بياورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مي خواهيم نگاهي به توانايي هاي برترين دروازه بانان جهان بي اندازيم.

6- تيبو کورتوآ
دروازه بان بلژيکي ممکن است در استمفورد بريج به اندازه وينسته کالدرون موفق نبوده باشد، ولي هنوز بکي از بهترين دروازه بانان دنياست. بعد از ژان ماري فاف که در سال 1970 يکي از بهريت هاي دنيا در پست دروازه باني بود؛ تيبو کورتوآ دومين دروازه بان بلژيکي است که توجه فوتبال دنيا را به خود جلب کرده است.
تيبو کورتوآ با برخورداري از قد و قامتي بلند؛ توانايي بالايي در مهار کرنرهاي بلند ارسال شده و همچنين ارسال هاي بلند عرضي دارد، کاري که کمتر دروازه باني در دنيا قادر به انجام آن است. او به راستي فرمانده قابلي براي دروازه اش است.

5- جيانلوئيجي دوناروما
دروازه باني که کارايي بسياري در مهار شوت دارد و در پست خود فرماندهي مي کند. پيدا کردن دروازه بانان جوان و کارامد کار سختي است، چون معمولا دروازه بانان کارآمد و توانمند بيشتر از 18 سال سن دارند، اما دوناروما در سن 18 سالگي يکي از بهترين دروازه بانان دنياست. دوناروما که از او با عنوان بوفونِ دوم ياد مي شود. براي تبديل شدن به بهترين دروازه بان دنيا تنها به کمي زمان نياز دارد.

4- سمير هندانوويچ
شايد يکي از مستعدترين و بهترين دروازه بانان که البته بسيار کمتر از ارزش هايش به او بها داده شده و از اين استعدادهاي خود براي خلق زيباترين صحنه ها بهره مي برد.
هندانوويچ کسي بوده که خيلي از مواقع به تنهايي باعث برتري اينترميلان شده و خيلي از مواقع هم يک تنه امتيازات جمع شده نرآتزوري را از بين برده است. مواقعي بوده که اينترميلان عقب بوده و اين سمير هندانوويچ بوده که اجازه نداده اوضاع بدتر شود. يکي از رفلکس هاي ديدني او در ديدار با رم و در مقابل ضربه ادين ژکو بود. در ديداري که که با نتيجه دو بر يک به سود جالوروسي به پايان رسيد. عکس العملِ هندانوويچ در اين مسابقه به عنوان بهترين مهار سال انتخاب شد.

3- داويد دخيا
داويد دخيا بعد از يک شروع متزلزل در منچستر يونايتد، به تدريج در ترکيب شياطين سرخ جا افتاد و به مرور تبديل به يکي از بهترين هاي جهان شد. اما در ليگ برتر مي توان با قاطعيت گفت که او فرسنگ ها با دروازه بانان ديگر فاصله دارد.
انگيزه و هيجان بالاي داويد دخيا و رفلکس هاي فوق العاده گاه و بيگاه او، اين بازيکن 26 ساله را به دروازه بان اصلي تيمش تبديل کرده است. دخيا اغلب پشت سر دفاع هاي متزلزل قرار گرفته و همچنان اقتدار خود را در دروازه حفظ کرده و من شک دارم که هيچ کدام از دروازه بانان اين ليست به اندازه دخيا؛ دروازه تيمشان را نجات داده و براي تيمشان امتياز جمع کرده باشند.

2- مانوئل نوير
خيلي ها فکر مي کنند، مانوئل نوير بهترين دروازه بان دنياست, در هر صورت نوير کارايي فوق العاده زيادي در هوا دارد و بهترين رابطه را با خط دفاعي تيمش برقرار مي کند. نوير همچنين يک توزيع کننده توپ قهار است که علاقه بسياري به حرکت رو به جلو و شرکت در خط حمله دارد. او خيلي از مواقع در موقعيت هاي تک به تک بر بازيکنان حريف غلبه مي کند و شمه هايي از شکست ناپذيري را از خود نشان مي دهد.
نوير تمايل زيادي هم به پيشروي و کمک به کارهاي هجومي تيمش دارد و در بسياري از مواقع حملات تيمش با ضربات دست قوي و ارسال هاي بلند او آغاز مي شود. مانوئل نوير با خروج هاي خود و شرکتش در کارهاي دفاعي، تعريف جديدي را از دروازه باني ارائه داده است. نوير مدت زمان طولاني است که به پادشاه دروازه باني تبديل شده و به نظر نمي رسد اين تاج را به اين زودي ها از سرش در بياورد.

1- جيانلوئيجي بوفون
با وجودن سي و نه سال سن، بوفون هنوز هم يکي از بهترين دروازه بانان دنياست و از تمام ويژگي هاي لازم براي تبديل شدن به بهترين دروازه بان جهان؛ برخوردار است. هوش عالي، قامت مناسب و واکنش هاي باورنکردني از ويژگي هاي بوفون است. جايگيري هاي بوفون بي عيب و نقص است و او به ندرت دچار اشتباه مي شود. با اين حال بوفون خوش شانس بوده که در طول دوران فعاليتش با بهترين مدافعان همکاري مي کرده تا کارش چندان هم سخت نباشد. شايد بتوان تمام توانايي هاي بوفون را در اين جمله فابيو کارسا نظريه پرداز معروف ايتاليايي يافت که در مورد جيانلوئيجي مي گويد: بوفون کسي است که هر فصل به تنهايي پانزده امتياز براي تيمش مي گيرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی در گفت‌وگویی با بغض و حسرت درباره عواملی که سبب می‌شود پزشکان ایران را ترک کنند، صحبت کرد.

منبع: خبرآنلاین

tags # مهاجرت سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • تمرین ویژه جلالی برای ارسال‌ پاس‌گلهای بیشتر! (عکس)
  • داوید دخیا علی رغم نداشتن تیم همچنان به تمرینات انفرادی خود ادامه می دهد / فیلم
  • نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)
  • زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد
  • تمدید قرار داد مربی دروازه‌بانان تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان