Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، موشه یعالون، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی که پیش از این دوست صمیمی و نزدیک و هم‌پیمان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم بود، گفت: پرونده‌های فساد متوجه نتانیاهو و تحقیقات در این پرونده‌ها شامل خانواده و نزدیکان وی شده است به همین دلیل او باید فورا از سمت خود استعفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعالون گفت: این را با کمال تاسف باید بگویم که ما به دلیل کسانی که منافع شخصی‌شان را بر منافع عمومی ترجیح می‌دهند، به دولتی فاسد تبدیل شده‌ایم.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از نتانیاهو به دلیل قرارداد خرید زیردریایی از آلمان که جنجال بزرگی را در اراضی اشغالی به وجود آورد، گفت: مردم نمی‌دانند فساد چگونه در هر یک از ما رخنه کرده و می‌پرسند، با دو میلیارد دلار چه کاری مثلا می‌توان کرد به جای اینکه این پول در قراردادی هزینه شود که نیازی به آن نیست؟ سلب اطمینان مردم از دولت دلیل مهم دیگری برای استعفای فوری است.

پلیس رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره احتمال فساد در قرارداد خرید زیردریایی از آلمان را آغاز کرده است. هفته گذشته نیز شش تن از مسؤولان اسرائیلی در این رابطه بازداشت شدند که از جمله آنها یکی از مسؤولان دفتر نتانیاهو و فرمانده سابق نیروی دریایی این رژیم است. این بازداشت‌ها در پی اعتراضات میکی گانور، نماینده شرکت آلمانی سازنده زیردریایی‌ها انجام شد.

گانور گفته بود، دیوید شیمرون، وکیل شخصی نتانیاهو قرار بود مقابل دریافت کمیسیونی به ارزش ۱۰ میلیون دلار، راه را برای اتخاذ تصمیمی جهت خرید زیردریایی‌ها هموار سازد.

شیمرون در حال حاضر مظنون به تلاش برای امضای توافقنامه‌ای یک میلیارد یورویی جهت خرید زیردریایی‌ها برای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی و دیگر تجهیزات جهت حفاظت از میدان‌های گاز طبیعی دریای مدیترانه در مقابل دریافت یک کمیسیون خوب است. پلیس رژیم صهیونیستی نیز در حال بررسی نقش نتانیاهو در تصمیم برای خرید زیردریایی‌ها و ناوها است.

یعالون گفت: نخست وزیران سابق را می‌شناسم که برای منافع شخصی‌شان دست به فساد زدند اما این پرونده کاملا تفاوت دارد. زمانی که نخست وزیر منافع دولت را به خاطر منافع و دستاوردهای شخصی خود به خطر می‌اندازد.

پرونده زیردریایی‌ها تنها یکی از چهار پرونده‌ای است که پلیس رژیم صهیونیستی با احتمال فساد نتانیاهو و همسرش ساره نتانیاهو در حال بررسی آنهاست.

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش‌نویس کیفرخواستی که عیه ساره نتانیاهو مطرح خواهد شد را افشا کرد. طبق این کیفرخواست ساره نتانیاهو به نیروهای خدماتی محل اقامت همسرش دستور داده که افشا نکنند آشپزانی در این مقر وجود دارند تا بتواند از بیرون محل اقامتش غذا سفارش دهد.

طبق قوانین رژیم صهیونیستی در صورتی که آشپزانی در محل اقامت نخست وزیر حضور دارند و حقوق دریافت می‌کنند، مجاز نیست که از بیرون سفارش غذا داده شود.

همچنین در این پیش‌نویس آمده است: همسر نتانیاهو، پس از آنکه مینی نفتالی، مدیر سابق مقر نخست وزیر در گزارشی برای بخش حسابرسی از وجود آشپزان در این مقر خبر داده بود، وی را مواخذه کرد.

طبق گزارش این شبکه تلویزیونی، هزینه‌های سفارش غذای نتانیاهو و همسرش گاهی به مبلغ ۲۰ هزار شِکِل در ماه ( معادل ۶۰۰۰ دلار) می‌رسد.

سازه نتانیاهو وجود آشپزان در خانه برای سه سال از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ را با همکاری عزرا سیدروف، مدیرکل دفتر نتانیاهو مخفی نگه داشت. سیدروف نیز به دلیل این پرونده مورد محاکمه قرار خواهد گرفت. پیش‌بینی می‌شود که اتمام دریافت هدایایی به ارزش ۳۵۹ هزار شِکِل (حدود ۱۰۰ هزار دلار) متوجه همسر نتانیاهو شود.

ساره نتانیاهو در جریان لیست اتهاماتش قرار گرفته است و جلسه‌ای برای ابلاغ رسمی این اتهامات به زودی برگزار خواهد شد.

افیحای مندلبلیت، دادستان اسرائیل به همسر نتانیاهو ابلاغ کرد که قصد دارد به دلیل کلاهبرداری، دریافت هدایایی ممنوعه و سلب اطمینان وی را مورد محاکمه قرار دهد.

نتانیاهو نیز در واکنش به این تصمیم مندلبلیت مدعی شد که داستان سفارش غذا دروغ است و پس از محاکمه این اتهام لغو می‌شود.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه الجزیره، جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز دوشنبه در نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در عربستان گفت: باید تلاش‌ها برای ممانعت از کشیدن منطقه به سطوح جدیدی از خشونت به دلیل جنگ غزه را گسترش داد.

وی تاکید کرد: جامعه بین‌المللی باید سیاست‌های موثری برای توقف خشونت‌ها علیه مردم فلسطین در کرانه‌باختری و توقف شهرک‌سازی‌ها در پیش بگیرد.

البدیوی خاطرنشان کرد: ما خواستار توقف فوری و پایدار جنگ در غزه و توقف عملیات نظامی اسرائیل از جمله در رفح هستیم.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و پاسخ تنبیهی ایران به این حمله براساس قوانین و موازین بین المللی گفت: تنش متقابل بین اسرائیل و ایران درباره انفجار اوضاع در منطقه هشدار می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بدون توجه به این موضوع که عملیات ارتش یمن علیه کشتی های صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی واکنشی به جنایت های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و جنگ افروزی این رژیم در منطقه است و تردد سایر کشتی ها آزاد و امن است، به ارتش و دولت یمن حمله کرد و مدعی شد که عملیات آنها در دریای سرخ تهدید غیرقابل قبولی برای تجارت جهانی و امنیت منطقه به شمار می رود.

به گزارش آنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، امروز دوشنبه در سفری از پیش اعلام‌شده وارد عربستان شد که اولین مقصد تازه‌ترین دور از سفر‌های خاورمیانه‌ای او است و دستورکار آن بر مسائلی چون اداره غزه بعد از پایان جنگ تحمیلی اسرائیل تمرکز دارد.

در ریاض، بلینکن علاوه بر دیدار با مقام‌های بلندپایه دولت سعودی، با همتایانش از چهار کشور عرب منطقه شامل قطر، مصر، امارات و اردن هم دیدار می‌کند تا به قول خود برای آینده حکمرانی غزه تصمیم بگیرند.

همچنین انتظار می‌رود که بلینکن در گردهمایی کشور‌های عرب و اروپایی، نحوه کمک اروپا به بازسازی غزه را هم که به روایتی آواربرداری آن ۱۴ سال طول می‌کشد، به بحث بگذارد.

اگرچه سازوکار بازسازی و حکمرانی غزه بعد از اتمام جنگ همچنان مبهم است، از ماه‌ها پیش درباره طرح آمریکایی اداره آن از سوی ائتلافی از کشور‌های عرب منطقه صحبت می‌شود.

این طرح یک نقطه مشترک با منافع اسرائیل دارد که شامل ادعای محو حماس و عدم مشارکت مقاومت در آینده غزه است. اما نقطه اختلاف این طرح با منافع تل‌آویو این است که رژیم صهیونیستی حق اشغال دوباره غزه را ندارد.

همچنین، انتظار می‌رود که در طول حضور در ریاض، بلینکن درباره امکان عادی‌سازی روابط ریاض-تل‌آویو هم بحث کند که خود جزئی از یک توافق بزرگ‌تر شامل موافقت احتمالی واشینگتن با ارائه تضمین‌های امنیتی-دفاعی به عربستان و همکاری هسته‌ای با این کشور است.

نقشه بعدی این است که به ازای عادی‌سازی، اسرائیل برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین مجاب شود حال‌آنکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با این مسئله مخالف است.

بعد از ریاض، بلینکن عازم اردن و اسرائیل می‌شود و از این نقطه به بعد، تمرکز سفر بر اوضاع انسانی غزه آن هم در شرایطی خواهد بود که رژیم صهیونیستی با اتهام استفاده از گرسنگی به‌عنوان سلاح جنگی علیه فلسطینیان مواجه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • وزیر دارایی اسرائیل «نتانیاهو» را تهدید کرد
  • نتانیاهو احتمالا بازداشت شود
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • دومینوی استعفاها در اسرائیل
  • مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟ | حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم