Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@12:26:33 GMT

قطعه «شکار» پس از سی سال بازسازی و منتشر می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۸۶۹۰۵

قطعه «شکار» پس از سی سال بازسازی و منتشر می شود

تهران - ایرنا - همزمان با فرارسیدن روز ملی سینما و چهلمین روز درگذشت زنده یاد ناصر فرهودی صدابردار پیشکسوت موسیقی، علی جعفری پویان نوازنده ویولن قطعه «شکار» را پس از گذشت سی سال از ساخت آن، بازسازی و اجرا می کند.

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا، در این قطعه که آهنگسازی آن برعهده مرحوم بابک بیات برای فیلم سینمایی «شکار» به کارگردانی مجید جوانمرد بوده علی جعفری پویان به عنوان تک نواز ویولن، احسان بیرقدار تنظیم و بازنویسی برای ویولن و ارکستر، حامی حقیقی صدابرداری و میکس و مسترینگ، علی جعفری پویان، میلاد عالمی و تینا جامه گرمی نوازندگان ویولن، مهرداد عالمی نوازنده ویولنسل، سهراب برهمندی و علی جعفری پویان نوازندگان ویولا گروه ارکستر زهی ضبط این قطعه را تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازنده اثر در معرفی این قطعه از امیر شهاب رضویان، باربد بیات و بامداد بیات نیز تشکر کرده است.
علی جعفری پویان به مناسبت انتشار این قطعه گفت: پس از فوت ناگهانی ناصر فرهودی عزیز از صدابرداران با سابقه موسیقی فیلم تصمیم گرفتم اثری را به مناسبت چهلمین روز در گذشت وی در روز ملی سینما - 21 شهریور - منتشر کنم. پس از 30 سال از ضبط اولیه موسیقی فیلم شکار ساخته زنده یاد بابک بیات و با کارگردانی مجید جوانمرد این بار سعی شد با نگاهی متفاوت به ساخت و تنظیم دوباره این تم پرداخته شود و این نوازنده ویلن اضافه کرد: بر اساس تم اصلی و مشهورش به همت و یاری دوست هنرمند و بزرگوارم احسان بیرقدار قطعه ای برای ویولن و ارکستر بازنویسی و تنظیم مجدد شود.
پویان ادامه داد: این موسیقی را با یادی از هنرمندان فقید فیلم سینمایی «شکار» از جمله بابک بیات، علیرضا خورشید فر، آندره ارزومانیان، محسن کلهر، ناصر فرهودی، خسرو شکیبایی، مهری ودادیان، محرم بسیم، نعمت الله گرجی و ساموئل خاچیکیان که هر کدام با هنر و تخصص خود در این اثر ماندگار نقش داشته اما امروز در میان ما نیستند هدیه کرده و این قطعه را با تمام وجود به آهنگسازان، نوازندگان و صدابرداران زحمتکش موسیقی فیلم در سینمای ایران تقدیم می کنم. به امید اختصاص دادن روزی به نام روز ملی موسیقی در تقویم رسمی کشور.
اصر فرهودی صدابردار پیشکسوت موسیقی 13 مرداد ماه به دلیل ایست قلبی درگذشت.
فراهنگ ** 9012 ** خبرنگار: زهرا امیری * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کفش طلای اختصاصی برای قوی سپید!

به گزارش "ورزش سه"، ویژگی جالب تیم مهدی تارتار این است که بیشتر گل‌های این تیم را مهاجمان آن به ثمر می‌رسانند؛ از محمدرضا سلیمانی که در نیم فصل دوم عملکردی درخشان داشته تا رضا جعفری که با تغییر تیم از نساجی به ملوان جزو برترین بازیکنان لیگ برتر ایران شده است.

در بازی با استقلال خوزستان قرعه به نام رضا جعفری افتاد تا بعد از گل سه امتیازی به ذوب آهن، این بار در خوزستان خودی نشان بدهد و دروازه حریف را باز کند اما برای او افسوس بزرگ این بود که گلش سه امتیاز مهم را برای ملوان به همراه نیاورد.

این فصل رضا جعفری 8 گل به ثمر رسانده و محمدرضا سلیمانی با 7 گل در تعقیب اوست. این موقعیت تنها متعلق به تیم سپاهان است که شهریار مغانلو و رضا اسدی را در خود دارد و پس از آن گلزن‌ترین مهاجمان لیگ برتر در تیم ملوان دیده می‌شوند؛ شاید ابتدای فصل هیچکسی این پیشبینی را از وضعیت خط حمله تیم مهدی تارتار نداشت.

هنوز 5 بازی دیگر تا پایان فصل باقی مانده و این دو مهاجم برای بهبود شرایط تیمشان و همچنین شاید گرفتن پیشنهادات بهتر، انگیزه خود را برای دو رقمی کردن تعداد گل‌ها حفظ خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • تصویر قدیمی از بازیگر معروف و برادرزاده‌اش + عکس
  • تشییع پیکر شهیدجهانگیر بیات در استان البرز
  • (ویدئو) پلنگی که کروکودیل شکار شده‌ را کشان کشان می‌برد
  • برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید جهانگیر بیات در ماهدشت
  • این قورباغه‌های زیبا، سمی‌ترین موجود جهان هستند (فیلم)
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • «جهان لاغر» محسن چاوشی منتشر شد+ صوت
  • شکار نازی‌ها
  • کفش طلای اختصاصی برای قوی سپید!
  • شکار جوجه عقاب توسط شاهین و واکنش عقاب‌ها