Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با جدیت به دنبال عزل آقازاده ها در پست‌های مدیریتی کشور می باشد و در این خصوص از وزرا نیز تعهد گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل حسن بیگی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مرآت در خصوص انتصاب آقازاده‌ها در پست‌های مدیریتی کشور گفت: برخی از آقازاده ها حتی توانایی خرید منزل خود را هم ندارند و با استفاده از رانت حزبی و گروهی در شرکت هایی منصوب شدند که ضرر و زیان آن به جامعه می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه برخی از آقازاده هایی که توانایی علمی و مدیریتی ندارند در راس شرکت های دولتی و نیمه دولتی منصوب شدند، افزود: به علت ناتوانی و جایگاه ضعیف این مدیر سو استفاده هایی دیگری خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: در بخش هایی از رانت بستگان نزدیک استفاده می شود که همه معنی دار است و از بعد روانی تاثیر منفی در نظام می گذارد و این شرکت ها از بعد اقتصادی به شرکتهای زیان ده تبدیل می شوند.

حسن بیگی با بیان اینکه شرکت هایی وابسته به دولت، دو منظوره هستند و حکم شترمرغ را دارند، گفت: این شرکت ها نه به دولت پاسخگو هستند و نه به بخش خصوصی.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه انتصاب آقازاده ای در یک پست باعث دلسردی افراد انقلابی آن مجموعه می شود، بیان کرد: این نوع انتصابات باعث نا امیدی پرسنلی می شود که طی یک دهه با تلاش شبانه روزی توانستند شرکت را به سوددهی برسانند.

وی در ادامه اظهار کرد: آقازاده ای که نمی تواند شرکت کوچک را اداره کند چرا مدیر عامل یک شرکت بزرگ می شود؟

حسن بیگی با اشاره به تذکرات مجلس به وزرا درخصوص انتصاب آقازاده ها گفت: مجلس با جدیت به دنبال عزل آقازاده هایی است که در پست های مختلف منصوب شده اند.

وی با بیان اینکه آقازاده های بسیاری در پست های مختلف منصوب شدند، گفت: این موضوع در زمان رای گیری در مجلس مطرح شد که به خاطر منافع ملی و اهدافی که جمهوری اسلامی دارد در آن مقطع نمایندگان مجلس وارد نشدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین تصریح کرد: از وزرا تعهد گرفته شد که این افراد معزول شوند و افراد شایسته و نیروهای توانمند از درون خود همان سازمان انتخاب شوند که در بعد اصلی اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید تاثیر گذار باشند.

حسن بیگی با اشاره به اینکه ادارات و سازمان هایی که از قوانین خاص برخوردار هستند بیشتر مورد طعمه قرار گرفته اند، بیان کرد: صندوق بازنشستگی نفت، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی از این سازمان ها هستند که انتظار داریم به سرعت اصلاح شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۵ سرقت شده از منوجان در کهنوج کشف شد

حیدر احمدیوسفی گفت: ۴ روز گذشته برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد سرقت اتومبیل ۴۰۵ در شهرستان همجوار بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با جدیت تمام اقدامات اطلاعاتی و همچنین گشت زنی هدفمند خود را در این زمینه شروع کردند، افزود: در این راستا ماموران کلانتری ۱۲ هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی خودروی مورد نظر را مشاهده و ضمن توقیف آن، یک سارق را دستگیر کردند.

یوسفی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت خودرو، اتومبیل خود را به دزدگیر، قفل فرمان و پدال، سامانه GPS و سایر وسایل بازدارنده مجهز و در صورت مواجهه با موارد مشکوک یا وقوع هرگونه سرقت، مراتب را به پلیس گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • آموزش و پرورش طرح نماد را با جدیت بیشتری دنبال کند
  • تبدیل وضعیت شغلی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • ۴۰۵ سرقت شده از منوجان در کهنوج کشف شد
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه