Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت هند اعلام کرد که این کشور مذاکرات مربوط به قیمت گذاری واردات محموله‌های ال ان جی از استرالیا را با شرکت آمریکایی اکسون موبیل از سر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دهلی نو، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، گفت: دهلی نو مذاکرات مربوط به قیمت گذاری محموله‌های گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) از پروژه گردون استرالیا را با اکسون موبیل ازسرگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند در تلاش بوده تا از موقعیت خود به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در جهان برای چانه زنی در زمینه قیمت محموله‌های وارداتی ال‌ان‌جی استفاده کند.

دهلی نو در سال 2015، این کشور قیمت ال‌ان‌جی وارداتی از شرکت راس گاز قطر را به اندازه نصف قیمت اولیه آن کاهش داد.

پرادهان در توئیتر شخصی خود نوشت: مصرف کنندگان ال ان جی گردون به زودی محموله‌های ارزانتری دریافت خواهند کرد، این کار به همان شکل عمل شده در زمینه محوله‌های وارداتی ال ان جی از قطر انجام خواهد شد.

شرکت هندی پترونت ال ان جی، بزرگترین وارد کننده ال ان جی در سال 2009 قراردادی با شرکت اکسون موبیل برای واردات یک میلیون و 500 هزار تن ال ان جی از پروژه گردون استرالیا طی مدت 20 سال امضا کرد.

طبق این قرارداد قیمت ال ان جی بر مبنای 14.5 درصد قیمت نفت خام محاسبه می‌شد و هزینه‌های مربوط به انتقال گاز هم به عهده شرکت هندی بود.

تأمین ال ان جی بر اساس این قرارداد از ابتدای سال 2017 آغاز شد و این شرکت هندی باید به ازای هر یک میلیون بی تی یو 11 تا 13 دلار به اکسون موبیل پرداخت می‌کرد که حدود دو برابر قیمت ال ان جی در بازارهای آسیایی بود.

هند در تلاش است تا اتکای اقتصاد خود را به گاز به تدریج افزایش دهد و مصرف آن را در سبد انرژی خود طی چند سال آینده به 15 درصد برساند.



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزئیات

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده، می‌توانند جهت انتخاب خودروها از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد

طبق اطلاعیه سامانه در رابطه با این مرحله از عرضه خودروها، یک خودروی برقی دیگر در این مرحله عرضه شده است؛ بدین ترتیب متقاضیان از میان پنج خودروی عرضه شده که سه خودروی هیوندای ENS۱، لونا و هونگچی EQM۵EV برقی هستند، می‌توانند خودروی مدنظر خود را انتخاب کنند.

همچنین نیسان سانی (بنزینی) و لاماری‌ایما هیبریدی در این دور از فروش خودروهای وارداتی عرضه شده‌اند.

از این محصولات عرضه شده سه خودروی سانی، لاماری‌ایما و هونگچی دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و دو خودروی هیوندای ENS۱ و لونا دارای قیمت فروش علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

کد خبر: 1229614 برچسب‌ها قیمت خودرو

دیگر خبرها

  • ماجرای روغن‌های خوراکی آلوده وارداتی چیست؟
  • ماجرای مجوز ترخیص روغن های خوراکی وارداتی
  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • بازنگری مأموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های شرکت بیمه سرمد/ بهشتی‌نژاد مدیرعامل بیمه سرمد: ارائۀ خدمات بیمه‌ای به‌هنگام با حفظ کیفیت مهم‌ترین رکن مأموریت بیمه سرمد خواهد بود
  • هونگچی E-QM۵ در لیست فروش سامانه قرار گرفت+ قیمت
  • قیمت خودروهای برقی وارداتی چند ؟ / برای ثبت‌نام مرحله اول تا فردا فرصت دارید
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزئیات
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه
  • نیسان سانی وارداتی جهان نوین آریا + مشخصات، عکس و قیمت Nissan Sunny