Web Analytics Made Easy - Statcounter


روانبخش صادقی از هیات مدیره و شورای مرکزی انجمن صنفی کارگری انیمیشن استان تهران کناره‌گیری کرد.

به گزارش بی‌باک، روانبخش صادقی دبیر هیات‌مدیره خانه سینما و مدیرعامل «آسیفا» در بیانیه ای به اتفاقات انجمن صنفی کارگری انیمیشن استان تهران اشاره و بیان کرد که دیگر تمایلی برای حضور در هیات مدیره و شورای مرکزیانجمن صنفی کارگری انیمیشن استان تهران ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«به نام خدای زیبایی ها

دوستان عزیز، خانواده گرامی انیمیشن ایران

سال های زیادی است که با شرایطی نه چندان آسان و گاه در روزهایی بسیار سخت، در انجمن آسیفا در کنار هیات مدیره محترم آن و سایر اعضای عزیز تلاش کرده ام تا به آنچه بدان ایمان داریم برسیم. همیشه سعی ام بر این بوده حداکثر توانم را برای جامعه انیمیشن مان به کار گیرم. کاستی هایی بوده و هست و خواهد بود و همه بعد از تجربه سالیان به آن ها واقفیم. کاش مشکلات کمتر و روزهای خوش بیشتری داشتیم. می دانیم همیشه همه چیز بر وفق مراد ما نیست اما هستیم و با هم مقابل مشکلات ایستاده و برای نیل به هدفی مشترک قدم بر می داریم.

سال گذشته پس از تلاشی حدوداً سه ساله، پیگیری تشکیل صنف انیمیشن نتیجه داد و بارقه امیدی از تشکیل صنف در همه ما پیدا شد تا به مرحله مشارکت بسیار دلچسب و ارزشمندی با حضور همگان رسیدیم و سعی کردیم تا انتخاباتی آزاد و دموکراتیک برگزار کنیم.

اتفاقاتی افتاد که هر کسی شاید به بخشی از آن آگاهی داشته باشد و ورود به جزییات آن را در شرایط حاضر به نفع هیچکس و کل جامعه انیمیشن نمی دانم گرچه در وقتی مقتضی با نگاهی آسیب شناسانه و در جهت رفع ایرادات می توان به آن پرداخت. قطعا من از ابتدا تا بحال مخالفتی با حضور هیچکس در هیات مدیره نداشته و ندارم و نوع نگاه و تفاسیر حقوقی و قانونی شائبه هایی را پیش آورد که شاید برخی سوءتعبیر بوده و برخی کاستی هایی که همه ما از آن ها مبرا نیستیم. امروز بیش از پیش به گفتمان های فارغ از حب و بغض و نگاه غیر منفرد نیاز داریم و باید از اتهامات نسنجیده به استادان و همه فعالان خانواده انیمیشن بر پایه سوء برداشت ها جلوگیری کنیم چه در این میان پیروز میدان کسانی خواهند بود که به دنبال ماهی در آب گل آلود هستند.

حفظ حرمت و احترام به تک تک اعضا و فعالان خانواده انیمیشن ایران را بر خود و دیگران واجب می دانم و لازم است با دلجویی لازم جایگاه و شأن افراد و بویژه اساتیدی چون جناب آقای بهرام عظیمی و سرکار خانم فاطمه حسینی شکیب و نیز سایرین از جمله هیات محترم رییسه و مؤسسان حفظ شود و همگان بر آن حساس باشیم.

در حال حاضر به عنوان یک همراه جامعه انیمیشن احساس می کنم با بودنم در کنار صنف و نه در هیات مدیره و شورای مرکزی آن می توانم بهتر و بیشتر به گردش این چرخ کمک کنمدر حال حاضر به عنوان یک همراه جامعه انیمیشن احساس می کنم با بودنم در کنار صنف و نه در هیات مدیره و شورای مرکزی آن می توانم بهتر و بیشتر به گردش این چرخ کمک کنم و به تبع اتفاقات اخیر، صلاح ارجح می دانم که با نبودنم علاقه خود را به هدفم و ارتقای جامعه ام نشان دهم. بنابراین به عنوان یک عضو از این جامعه بزرگ ترجیح می دهم که در هیات مدیره صنف انیمیشن حضور نداشته باشم و براساس وظیفه ای که داشته و دارم اعلام می کنم از هرکمکی در شکل گیری و اعتلای هرچه بیشتر صنف انیمیشن دریغ نخواهم کرد.

بنابراین موظفم تا رئوس تجربیات خود را در این زمینه طی موارد زیر به عرض اعضای جامعه انیمیشن رسانده و پیشنهاد خود را مطرح کنم:

۱-به دلیل نوپا بودن صنوف هنری، در صنف انیمیشن نیز طی مدت سپری شده با اشکالاتی مواجه شدیم که موجب تشکیک در پی ریزی محکم پایه های صنف شده است.

۲- مساله فعالان در بخش آموزش و آکادمیک به شکل کلی هنوز برای وزارت کار مورد قبول واقع نشده و ملاک آنان ارتزاق از راه تولید است. سایر صنوف سینمایی هم از این قاعده مستثنی نیستند. چنانچه انجمن مدرسان سینما تا کنون شرایط پیوستن به وزارت کار را پس از سال ها فعالیت در خانه سینما ندارد، پس باید چاره ای قانونی اندیشید.

۳- از ابتدا با مذاکراتی که با مدیران ارشد وزارت کار داشتم قرار بر شکل گیری صنف از ترکیب تهیه کننده و سایر عوامل تولید (کارفرما و کارگر) بود تا در مراحل بعدی پس از شکل گیری تفکیک صورت پذیرد. لذا تعدادی از ۵۰ نفر موسسان اولیه معرفی شده به وزارت کار جزو تهیه کنندگان و کارفرمایان بوده و هستند که در مراحل بعدی با موافقت خانه سینما با تشکیل انجمن کارفرمایی از صنف جدا می شوند.

۴- به لحاظ حقوقی غیر از ۵۰ عضو اصلی صنف، کسانی که در مجمع اولیه (مجمع موسسین) حضور داشته و در برگزاری انتخابات رأی داده اند، فعلاً عضو دائمی صنف نبوده و پس از تشکیل و ثبت صنف، هیات مدیره موظف به عضوگیری و احراز صلاحیت آنان بر اساس اساسنامه خواهد بود. عضویت در صنف تنها به یک شکل بوده و مانند آسیفا اعضای وابسته و پیوسته در آن معنایی ندارد.

۵- چنانچه هیات مدیره در حال حاضر مشغول به کار شوند، تاریخ اعتبار تصدی آنان از روز انتخابات سال گذشته محاسبه و به عبارتی نیمی از مدت زمان مسئولیت آنان طی شده است. با توجه به باقی ماندن تنها یک سال از مدت اعتبار هیات مدیره چندان انتظار فعالیت مفید از آنان را نمی توان داشت.

در پایان بنابر موارد فوق الذکر و برخی شرایط دیگر مجدداً پیشنهاد می دهم تا شرایط تجدید برگزاری مجمع موسسان را فراهم آوریم تا صنفی با پایه های مستحکم و با پشتیبانی بخش اعظم جامعه انیمیشن تشکیل و ثبت شود. برای این امر می توان ضوابط قانونی را اندیشید که از آن جمله استعفای تمامی اعضای هیات مدیره در کنار هم است. البته باید با هماهنگی وزارت کار و مطابق با قوانین باشد تا مشکلات موجود به آینده صنف تسری نیابد.

برای رفع هرگونه شائبه ای قطعاً در جمع کاندیداهای انتخابات مجدد حضور نخواهم داشتبدیهی است که درکنار این پیشنهاد اینجانب در کنار حمایت و تلاش خود از سایر دوستان در برگزاری مجمع جدید و فعالیت صنف، برای رفع هرگونه شائبه ای قطعاً در جمع کاندیداهای انتخابات مجدد حضور نخواهم داشت.

از تمام عزیزان و همراهانم در هیات محترم مؤسس، هیات رییسه محترم مجمع، اعضای محترم مؤسسان اولیه و اشخاص حاضر در مجمع و رأی دهندگان محترم سپاسگزارم که حتی در سال بعد از انتخابات بی دریغ تلاش کردند و هرکس به سهم خود باری از زمین برداشت.

اتفاقات اخیر را به فال نیک می گیرم و لازمه فعالیت صنفی را تضارب آرا، پافشاری بر حقوق قانونی، گفتمان درون خانواده و تلاش برای رفع ایرادات حقوقی با همیاری و بدور از التهاب با روش های صحیح دانسته و در صورتیکه هر کدام ناخواسته مسبب دلخوری بوده ایم بر رفع آن تلاش نماییم.»


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس و هیات رییسه فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش دیدار می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج به همراه اعضای هیات رییس فدراسیون فوتبال عصر امروز شنبه با حضور در وزارت ورزش با کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

گزارش اقدامات صورت گرفته برای حضور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در لیگ فصل آینده قهرمانان آسیا و مسایل و اتقاقات روز فوتبال از جمله محورهای این نشست خواهد بود.

کد خبر 6083537

دیگر خبرها

  • بیانیه جامعه صنفی تهیه‌کنندگان علیه برخی سینماداران
  • رییس و هیات رییسه فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش دیدار می کنند
  • کناره‌گیری نویسندگان از جایزه ۷۵۰۰۰ دلاری آمریکا در حمایت از مردم غزه
  • نیاز ارزی ۳۰۰ میلیون یورویی برای تولید لاستیک در کشور
  • کنایه عضو هیات مدیره پرسپولیس به مدیرعامل استقلال؛ n میلیارد برای رضایتنامه گلر دوم! + عکس
  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد
  • مدیرعامل جدید خبرگزاری دانشجو معرفی شد
  • ابراز رضایت رئیس هیئت مدیره استقلال از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس