Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@03:19:14 GMT

سهم روسيه از قراردادهاي نفتي ايران

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۸۸۲۵۶

خبرگزاري آريا- شماري از شرکت هاي روسيه طرح هاي مربوط به استخراج از معادن نفتي ايران را ارايه کرده اند.
به گزارش سرويس اقتصادي خبرگزاري آريا، نشريه ايزوستيا (روسيه) در گزارشي با عنوان "نفت: ورود روسيه به ايران" نوشت:
ايران در پي لغو تحريم هاي اروپايي و امريکايي اعمالي عليه خود، براي شرکت هاي انرژي بين المللي جذابيت پيدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسيه نيز در اين رابطه مستثنا نمي باشد. براي نمونه، سه شرکت نفتي روسيه طرح هاي خود در خصوص استخراج از معدن طلاي سياه در جمهوري اسلامي ايران را به شرکت ملي نفت ايران ارايه کرده اند. اين خبر در روز ٦ ماه سپتامبر، طي بيانيه صادره از سوي وزير نفت ايران اعلام شد.
در اين مورد، از شرکت لوکويل، گاز پروم نفت، و زاروبژ نفت سخن در ميان است. اين شرکت ها براي مساعدت از ايران در راستاي استخراج از معادن نفتي اعلام آمادگي کرده اند.
قرار است، اين طرح ها در مورد استخراج از معدن آبان و پايدار غربي به اجرا در آيند و همچنين، شرکت زاروبژ نفت خواهان مساعدت در امر افزايش حجم توليدات در معادن فعال نيز مي باشد. شرکت ملي نفت ايران در اين خصوص با شرکت هاي نفتي روسيه يادداشت تفاهمي امضا کرده است.
در اين ميان، آمادگي شرکت زاروبژ نفت براي همکاري با اين کشور، فقط به اين دو معدن نفتي محدود نمي شود. در ماه ژوئيه سال ٢٠١٧ ميلادي، در ميان شرکت ملي نفت ايران و اين شرکت روسي در خصوص انجام تحقيقات فني پيرامون معدن شادگان (با قوه استخراجي ٧٠ هزار بشکه نفت در روز ) و رگ سفيد ( با ذخيره حدود ٥/١٦ ميليارد بشکه نفت) نيز قراردادي به امضا رسيده است. شرکت زاروبز نفت خود را براي مشارکت در امور توسعه ديگر معادن نفت و گاز ايران نيز آماده مي کند.
و اما، شرکت گاز پروم- نفت نيز در ماه دسامبر سال ٢٠١٦ ميلادي، با ايران يادداشت تفاهمي امضا کرد. اخيرا، شرکت دختر اين شرکت روسي طرح خود را پيرامون استخراج از معادن چنگوله و چشمه خوش ارايه کرده است که غني از ذخاير مواد هيدرو کربني مي باشند.
شرکت نفت و گاز روسيه در اواخر ماه اوت سال ٢٠١٧ ميلادي، طرح استخراج از معدن منصوري واقع در جنوب- غربي کشور را آماده کرده است. در اجلاس کميته مسئول برآورد ميزان ذخاير مواد هيدرو کربني، اين سند در اختيار شرکت ملي نفت ايران قرار گرفت. عمليات استخراج از معادن مواد هيدرو کربني براي چندين مرحله پيش بيني شده است.
شرکت Pertamina اندونزي نيز طرح خود پيرامون استخراج از اين معادن را ارايه کرده است. شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب، شرکت دختر شرکت ملي نفت ايران، مسئول اجراي اين طرح خواهد شد. در کمسيون مربوط به تعيين ذخاير معادن اعلام شد که مبناي استخراج از معدن بر اساس آناليز چندين طرح تعيين شده است.
در حال حاضر، ايران از نظر سطح استخراج نفت خود، بعد از عربستان سعودي و عراق، در جايگاه سوم قرار گرفته است. در ماه ژانويه، بخشي از تحريم هاي امريکا و اتحاديه اروپا که از سال ٢٠١١ ميلادي، عليه اين کشور اعمال مي شد، لغو شدند. پيش از اين، وجود اين تحريم ها مانعي شده بود بر سر راه سرمايه گذاري هاي خارجي در بخش نفت و گاز ايران. اين تحريم ها همچنين، صادرات نفت اين کشور را تا ميزان يک ميليون بشکه در شبانه روز محدود مي کرد. در حال حاضر، جمهوري اسلامي ايران قصد دارد تا سال ٢٠٢٠ ميلادي، استخراج نفت خود را روزانه تا يک ميليون بشکه افزايش دهد و براي اين کار به سرمايه اي بالغ بر ١٥٠ ميليارد دلار نياز دارد. از اين رو، تهران در تدارک امضاي قراردادهاي به مبلغ ده ها ميليارد دلاري با شرکت هاي خارجي بر آمد.
گفتني است که در ماه مارس سال ٢٠١٧ ميلادي، الکساندر نوواک، وزير نيروي فدراسيون روسيه، اعلام کرد که روسيه و ايران پيرامون اجراي طرح هايي به هزينه ١٠ ميليارد دلاري مذاکره مي کنند. اينجا، از مشارکت شرکت هاي روسي در عمليات استخراج از ١١ معدن مواد هيدرو کربني در ايران سخن در ميان است.
در ماه ژوئن سال جاري، نيز خبر رسيد که چندين شرکت انرژي روسي به طور همزمان، مي توانند بر سر تصاحب جايگاهي در طرح هاي سود آور ايراني به رقابت بپردازند. از گزارش شرکت ملي نفت ايران نيز چنين بر مي آيد که اين شرکت ها، شرکت گاز پروم نفت، روس نفت، تات نفت و زاروبژ نفت را شامل مي گردند. همچنين، در اينجا بايد شرکت دولتي نفت آذربايجان( (SOCAR را نيز به آنها افزود. به عبارتي، در حال حاضر، در مجموع ٣٤ شرکت خارجي بر سر تصاحب امتياز استخراج از معادن نفت و گاز ايران رقابت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس

به‌تازگی اولین الماس مصنوعی تولیدشده از کربن موجود در گل‌های صدتومانی در شهر لوئویانگ چین رونمایی شد. ماه گذشته، باغ گل‌های صدتومانی شهر لوئویانگ با شرکت تولیدکننده الماس مصنوعی شهر موافقت کرد تا برای ایجاد این الماس منحصربه‌فرد، تعداد گل‌های مورد نیاز را در اختیار دانشمندان این شرکت قرار دهد. در میان این گل‌ها، یک گل صدتومانی ۵۰ساله هم وجود داشت.

بنابه گفته وانگ جینگ، مدیر عامل شرکت تایم پرامیس لوئویانگ، الماس مصنوعی ساخت شرکت‌شان با استفاده از فناوری استخراج کربن ماده زیست‌زا (گل صدتومانی)، تحت دما و فشار بالا کشت می‌شود.

اگرچه تولید الماس مصنوعی با استفاده از فناوری استخراج عنصر کربن خالص از گل صدتومانی نسبتا پیچیده است، شرکت تایم پرامیس چینی قصد دارد از منابع دیگر مانند مو، استخوان و حتی گل‌های دیگر، کربن استخراج کند.

آنها این کار را با استفاده از ابزار‌هایی که برای شکستن پیوند‌های شیمیایی بین اتم‌های کربن استخراج‌شده طراحی کرده‌اند انجام دهند. درواقع این دانشمندان اتم‌های کربن حاصل را مانند ساختار الماس کنار هم قرار داده و ترکیب می‌کنند تا به الماس واقعی دست بیابند.

منبع: خبرآنلاین

tags # چین ، تکنولوژی سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی: اقدام‌های فرهنگی باید امیدآفرین باشد
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...