Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@08:44:49 GMT

یعالون خواستار استعفای نتانیاهو شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۸۸۵۱۰

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، موشه یعالون، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی که پیش از این دوست صمیمی و نزدیک و هم‌پیمان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم بود، گفت: پرونده‌های فساد متوجه نتانیاهو و تحقیقات در این پرونده‌ها شامل خانواده و نزدیکان وی شده است به همین دلیل او باید فورا از سمت خود استعفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یعالون گفت: این را با کمال تاسف باید بگویم که ما به دلیل کسانی که منافع شخصی‌شان را بر منافع عمومی ترجیح می‌دهند، به دولتی فاسد تبدیل شده‌ایم.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از نتانیاهو به دلیل قرارداد خرید زیردریایی از آلمان که جنجال بزرگی را در اراضی اشغالی به وجود آورد، گفت: مردم نمی‌دانند فساد چگونه در هر یک از ما رخنه کرده و می‌پرسند، با دو میلیارد دلار چه کاری مثلا می‌توان کرد به جای اینکه این پول در قراردادی هزینه شود که نیازی به آن نیست؟ سلب اطمینان مردم از دولت دلیل مهم دیگری برای استعفای فوری است.

پلیس رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره احتمال فساد در قرارداد خرید زیردریایی از آلمان را آغاز کرده است. هفته گذشته نیز شش تن از مسؤولان اسرائیلی در این رابطه بازداشت شدند که از جمله آنها یکی از مسؤولان دفتر نتانیاهو و فرمانده سابق نیروی دریایی این رژیم است. این بازداشت‌ها در پی اعتراضات میکی گانور، نماینده شرکت آلمانی سازنده زیردریایی‌ها انجام شد.

گانور گفته بود، دیوید شیمرون، وکیل شخصی نتانیاهو قرار بود مقابل دریافت کمیسیونی به ارزش ۱۰ میلیون دلار، راه را برای اتخاذ تصمیمی جهت خرید زیردریایی‌ها هموار سازد.

شیمرون در حال حاضر مظنون به تلاش برای امضای توافقنامه‌ای یک میلیارد یورویی جهت خرید زیردریایی‌ها برای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی و دیگر تجهیزات جهت حفاظت از میدان‌های گاز طبیعی دریای مدیترانه در مقابل دریافت یک کمیسیون خوب است. پلیس رژیم صهیونیستی نیز در حال بررسی نقش نتانیاهو در تصمیم برای خرید زیردریایی‌ها و ناوها است.

یعالون گفت: نخست وزیران سابق را می‌شناسم که برای منافع شخصی‌شان دست به فساد زدند اما این پرونده کاملا تفاوت دارد. زمانی که نخست وزیر منافع دولت را به خاطر منافع و دستاوردهای شخصی خود به خطر می‌اندازد.پرونده زیردریایی‌ها تنها یکی از چهار پرونده‌ای است که پلیس رژیم صهیونیستی با احتمال فساد نتانیاهو و همسرش ساره نتانیاهو در حال بررسی آنهاست.

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش‌نویس کیفرخواستی که عیه ساره نتانیاهو مطرح خواهد شد را افشا کرد. طبق این کیفرخواست ساره نتانیاهو به نیروهای خدماتی محل اقامت همسرش دستور داده که افشا نکنند آشپزانی در این مقر وجود دارند تا بتواند از بیرون محل اقامتش غذا سفارش دهد.

طبق قوانین رژیم صهیونیستی در صورتی که آشپزانی در محل اقامت نخست وزیر حضور دارند و حقوق دریافت می‌کنند، مجاز نیست که از بیرون سفارش غذا داده شود. همچنین در این پیش‌نویس آمده است: همسر نتانیاهو، پس از آنکه مینی نفتالی، مدیر سابق مقر نخست وزیر در گزارشی برای بخش حسابرسی از وجود آشپزان در این مقر خبر داده بود، وی را مواخذه کرد.

طبق گزارش این شبکه تلویزیونی، هزینه‌های سفارش غذای نتانیاهو و همسرش گاهی به مبلغ ۲۰ هزار شِکِل در ماه ( معادل ۶۰۰۰ دلار) می‌رسد.

سازه نتانیاهو وجود آشپزان در خانه برای سه سال از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ را با همکاری عزرا سیدروف، مدیرکل دفتر نتانیاهو مخفی نگه داشت. سیدروف نیز به دلیل این پرونده مورد محاکمه قرار خواهد گرفت. پیش‌بینی می‌شود که اتمام دریافت هدایایی به ارزش ۳۵۹ هزار شِکِل (حدود ۱۰۰ هزار دلار) متوجه همسر نتانیاهو شود.

ساره نتانیاهو در جریان لیست اتهاماتش قرار گرفته است و جلسه‌ای برای ابلاغ رسمی این اتهامات به زودی برگزار خواهد شد.

افیحای مندلبلیت، دادستان اسرائیل به همسر نتانیاهو ابلاغ کرد که قصد دارد به دلیل کلاهبرداری، دریافت هدایایی ممنوعه و سلب اطمینان وی را مورد محاکمه قرار دهد.نتانیاهو نیز در واکنش به این تصمیم مندلبلیت مدعی شد که داستان سفارش غذا دروغ است و پس از محاکمه این اتهام لغو می‌شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است

«بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به براندازی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد و گفت اگر اعضای کابینه با «پیشنهاد خوب برای توافق اسرا» مخالفت کنند، کابینه را منحل می‌کند.

وی امروز یکشنبه افزود اگر کابینه نتانیاهو مانع از انعقاد توافق اسرا شود که سرویس امنیتی از آن حمایت می‌کند، هیچ اجباری برای کابینه وجود ندارد که به کار خود ادامه دهد.

گانتس در واکنش به تهدید «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی این رژیم که گفته بودند در صورت تعلیق عملیات نظامی احتمالی در شهر رفح، در جنوب نوار غزه از کابینه خارج خواهند شد، گفت اگر کابینه مانع از توافق اسرا شود، در کابینه جنگ نمی‌ماند.

وی تاکید کرد حمله به رفح مهم است اما بازگرداندن اسیران صهیونیستی مهم‌تر است.

همچنین «یائیر لاپید» رئیس مخالفان کابینه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در اظهاراتی گفت که کابینه باید از میان این گزینه‌ها یکی را انتخاب کند؛ زنده بازگرداندن اسرا یا بن‌گویر و اسموتریچ، رابطه با آمریکا یا بن‌گویر و اسموتریچ، توافق با عربستان یا بن‌گویر و اسموتریچ، امنیت یا بن‌گویر و اسموتریچ.

اخیرا روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: مخالفت بن گویر و اسموتریچ، نتانیاهو را برای ایجاد مانع در رسیدن به توافق با گروه‌های فلسطینی در غزه تحت فشار قرار می‌دهد.

این روزنامه نوشت: حتی زمانی که نتانیاهو مفاد قرارداد را بپذیرد، مخالفت بن گویر و اسموتریچ باعث می‌شود که در جلسات گسترده دولت، اظهارات خود را تغییر دهد تا احتمال انعقاد توافق را از بین ببرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • وزیر دارایی اسرائیل «نتانیاهو» را تهدید کرد
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟ | حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد