Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران از حضور 13 شرکت دانش‌بنیان تجاری شده در سومین نمایشگاه صنایع دارویی خبرداد. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو نشست خبری سومین نمایشگاه صنایع دارویی ایران عصر امروز با حضور چند تن از اعضای انجمن سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در سازمان غذا و دارو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این نشست هاشمی مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این سازمان و انجمن‌ها به مثابه دو روح در یک بدن هستند گفت: با تغییر و تحولات جدید اولویت غذا به عنوان یک مسئله پیشگیرانه ارجحیت خواهد یافت.
وی با بیان اینکه جایگاه یک نمایشگاه دارویی در ایران هالی احساس می‌شود گفت: کشور ما در زمینه داروی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است و منطق می‌بایست جایگاهی باشد که برآینده این توانمندی‌ها در آن تجلی پیدا کند.
هاشمی با اشاره به سیاستهای کلان مورد نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید داخل گفت: این سیاست در سومین نمایشگاه صنایع دارو لحاظ شده و پیش‌بینی می‌شود خروجی آن مرزهای اقتصادی ما را از آنچه که امروز شاهد آن هستیم فراتر برود.
در ادامه نشست دکتر کبریایی زاده مدیر عامل سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران با بیان اینکه صنعت دارو سازی زمانی بومی می‌شود که زنجیره آن کامل شده باشد گفت: امروز ایران از جمله کشورهایی است که زنجیره صنعتی شدن در برخی دارو‌ها در آن تکمیل شده و یا در شرف تکمیل است.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب ۷۵ درصد دارو‌ها از خارج وارد می‌شود و ۲۵ درصد آن در داخل تولید می‌شود افزود: بعد از انقلاب دولت‌ها تصمیم گرفتند برای صنعتی کردن دارو برنامه‌ریزی کنند واین در حالی است که امروز پس از سال‌ها گذشت از انقلاب یک صنعت بالغ شده ملی است به نحوی که ۹۶ درصد دارو‌ها در کشور تولید می‌شود وباید از این امکان برای توسعه ملی بهره برد.
مدیر عامل سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران با تأکید بر اینکه هم اکنون ۵۰ درصد دارو‌ها از صفر تا صد آن در کشور تولید می‌شود گفت: صنعتی که هم اکنون در کشور شاهد آن هستیم در حال تکامل است و امیدواریم روز به روز گسترش یابد.
وی با بیان برخی اهداف از برگزاری نمایشگاه صنایع دارویی ایران پرداخت و گفت: یکی از اهداف ما در این نمایشگاه به نمایش گذاشتن صنعت داروسازی در بخش‌های مختلف می‌باشد.
کبریایی زاده حضور برخی شرکت‌های مربوط به داروسازی در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه می‌توانند شرکت کنند که در غرفه شان داروهای ایرانی تولید داخل را عرضه کنند.
کبریایی زاده یکی دیگر از سیاست‌های سندیکا در مورد نمایشگاه امسال را صادرات محور کردن دارو‌ها عنوان کرد و گفت: کمیته‌ی صادرات سندیکا یکی از فعالترین کمیته هاست به نحوی که کشورهایی مثل سوریه روسیه عراق افغانستان و آذربایجان اهداف این کمیته هستند.
مدیر عامل سندیکای صنایع داروهای انسانی ایران داروسازان کشور پزشکان در گروه‌های تخصصی و دانشجویان را از مخاطبان مهم نمایشگاه داروسازی دانست و گفت: در کنار نمایشگاه ۴۰ کارگاه آموزشی و همچنین نمایشگاه کتاب با تخفیفات ویژه برای دانشجویان و گروه‌های هدف ما ایجاد شده است.
کبریانی زاده با اشاره به رشد ۳۰ درصدی نمایشگاه امسال نسبت به پارسال تاکید کرد: سال گذشته ۹۰ شرکت خارجی در نمایشگاه حضور داشتند، اما امسال ۱۶۴ شرکت خارجی از ۳۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند که این حاکی از رشد ۳۰ درصدی نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته است.
در ادامه این نشست نجفی از اعضای هیئت مدیره سندیکا ارتباط منطقی و فنی در جهت رشد صنعت دارویی، شناساندن توانمندی‌های دارویی کشور، انتقال دانسته‌های دانش‌های فنی، آموزش و نهایتاً بررسی چالش‌های صنعت دارویی کشور را از مهمترین اهداف این نمایشگاه عنوان کرد.
در ادامه نشست دکتر نقدی از دیگر اعضای هیئت مدیره سندیکای دارو با اشاره به لزوم ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و صنعت با دانشگاه‌ها گفت: در نمایشگاه امسال ۱۳ شرکت دانش بنیان تجاری شده حضور خواهند داشت.
در پایان این نشست نیست حامدی فر یکی دیگر از اعضای سندیکای صنایع دارویی انسانی ایران کیفیت را یک امر بنگاه محور دانست و گفت: این مفهوم در کشور ما ملیت محور نیست. در زمینه دارو استانداردهای وجود دارد که اگر آن‌ها رعایت شود دیگر فرقی بین داروی ایرانی و خارجی نیست و اگر این استاندارد لحاظ نشود آن دارو غیر قانونی بوده و فروش آن تخلف است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد خمینی شهر گفت:‌ ساخت برج‌های تقطیر باسینی‌های مخروطی چرخان در انحصار شرکت‌های ایتالیایی بود که برای نخستین‌بار با دانش به روز این شرکت بومی‌سازی شد.
محمدتقی اکبری افزود:‌ برج‌های تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان (scc) به‌طور پیوسته کار می‌کنند و قادرند ترکیبات فرار را از جریان سوسپانسیون جداسازی کنند. وی گفت: افت فشار پایین، مصرف انرژی کم، بازدهی استخراج بالا، زمان ماند کوتاه، سرعت جداسازی بسیار بالا، جداسازی در دمای پایین، تجزیه شیمیایی پایین، مدیریت عطر و طعم، قابلیت حمل خوراک حاوی ذرات جامد، به‌کارگیری در صنایع فرآوری میوه، آبمیوه، چای، قهوه، چاشنی و جایگزینی با برج‌های تقطیر رایج از مزایای این دستگاه است.
اکبری افزود:‌ لیمونن ازجمله ترکیبات پرمصرف و وارداتی در صنایع آرایشی و بهداشتی است که در سال ۱۴۰۰ خط تولید لیمونن را برای نخستین‌بار با ظرفیت روزانه ۱۰۰ کیلوگرم در این شرکت راه‌اندازی و تجاری‌سازی کردیم.
مدیرعامل و مؤسس این شرکت دانش بنیان گفت:‌ عصاره‌گیری از گیاه خار مریم با سامانه استخراج جامد-مایع پویای سریع Rapid Solid-Liquid Dynamic Extraction (RSLDE) و تولید سیلیمارین برای مصرف در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی از برنامه‌های آینده این شرکت است.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بینان با بیان اینکه مهم‌ترین مانع در تجاری‌سازی سرمایه ثابت و هزینه‌های تحقیق و توسعه است، افزود:‌ شرکت از تسهیلات مالی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، حمایت‌های غیرمالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، تسهیلات صندوق پژوهش و نوآوری استان اصفهان، تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت ریاست جمهوری استفاده کرده است.
تولید و فروش مواد شیمیایی، طراحی و ساخت تجهیزات در صنایع شیمیایی ازجمله فعالیت این شرکت است بطوریکه سال ۱۳۹۳ گواهینامه دانش‌بنیان در زمینه ساخت تجهیزات نوین آزمایشگاهی از معاونت فناوری ریاست جمهوری را کسب کرد و سال ۱۳۹۵موفق به راه‌اندازی خط تولید اسانس‌های طبیعی با استفاده از برج تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان شده است.

دیگر خبرها

  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان