Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛حامدی عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان داروهای انسانی در نشست خبری سومین نمایشگاه ایران فارما که امروز در سازمان غذا و دارو برگزار شد، با بیان اینکه صنعت داروسازی از پتانسیل خوبی برخوردار است و ما به کمک اصحاب رسانه در زمینه فرهنگ‌سازی در مورد کیفیت داروهای داخلی و اعتمادسازی مردم نسبت به آنها نیاز داریم، گفت: فرهنگ‌سازی یکی از نکات مهم در زمینه رشد مصرف داروهای داخلی نسبت به خارجی و افزایش اعتماد پزشکان و بیماران به تولید داخل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کیفیت دارو یک موضوع بنگاه‌محور است نه ملی‌محور، اینکه بگوییم همه داروهای آمریکایی دارای کیفیت هستند نادرست است، زیرا برخی تولید کنندگان دارو به دلیل کیفیت پایین اجازه عرضه داروهای خود در آمریکا را ندارند.

حامدی افزود: بر خلاف اینکه مردم داروهای هندی را بی‌کیفیت می‌دانند در هند شرکت‌هایی هستند مجوز فروش در امریکا و اروپا را دارند و همه ین موضوعات به این معنا است که بگوییم یک دارو از کشور خاصی آمده یعنی با کیفیت است، صحیح نیست.

عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان داروهای انسانی خطاب به رسانه‌ها گفت: از رسانه‌ها خواهش می‌کنیم تا این تفکر را که جنس ایران بی‌کیفیت است از اذهان عمومی پاک کنند، این موضوع به اقتصاد کشور آسیب وارد می‌کند.

حامدی با تاکید بر کیفیت داروهای ایرانی گفت: در دارو استانداردهایی داریم؛ اگر یک شرکت دارویی آنها را رعایت نکند، نمی‌تواند داروی خود را وارد بازار کند و در حوزه دارو نمی‌توانیم محصولی درجه سه تولید کنیم؛ هر دارویی تولید شده استانداردهای لازم را کسب کرده و از کیفیت لازم برخوردار است.

حامدی با بیان اینکه 96 درصد داروهای مصرفی تولید داخل هستند، افزود: اگر این داروها از کیفیت خوبی برخوردار نبودند ما اکنون با یک فاجعه انسانی در کشور مواجه بودیم اما شاهد هستیم بسیاری از بیماری‌ها با دارویی‌های ایرانی درمان و کنترل می شود.

بیماران خاص بازیچه دست وارد کنندگان دارو نیستند

عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان داروهای انسانی با اشاره به برخی جنجال‌ها در زمینه کمبود داروی بیماران خاص در برخی رسانه‌ها عنوان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که بیماران در مواردی بازیچه دست منافع تجاری برخی افراد می‌شوند و زمانی که اصحاب رسانه در مورد کمبود دارویی خاص مطلع می شوند به میدان می‌آیند و به همین دلیل در نتیجه سودجویی برخی افراد شاهد یک تشویش و جنجال می‌شویم.

وی با اشاره به نظارت سازمان سازمان غذا و دارو بر تولید یک دارو از ابتدای زمان ورود آن به بازار گفت: سازمان غذا و دارو بر اساس استانداردهای بین‌المللی از زمان خرید مواد اولیه تا ورود دارو به بازار همه مراحل را تحت نظارت دارند و اگر تمام مراحل از نظر کیفی مورد تایید باشد سازمان غذا و دارو اجازه فروش دارو را به یک شرکت تولید کننده دارو می‌دهد.

قیمت دارو در کشور منطقی نیست

وی ادامه داد: نباید به داروها نگاه ملیتی داشته باشیم زیرا ملیت یک دارو نشانه کیفیت آن نیست، این که بگوییم یک دارو از کشور چین وارد شده نشانه بی کیفیتی نیست بلکه ممکن است این دارو نسبت به نمونه آمریکایی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

حامدی با بیان اینکه ضعف بسته‌بندی در صنایع داروسازی ناشی از مشکلات این صنعت است، افزود: قیمت دارو در کشورمان منطقی نیست و هزینه کردن روی بسته‌بندی دارو برای تولید کنندگان مقرون به صرفه نیست همه تولید کنندگان علاقه دارند داروی خود را با بسته‌بندی مرغوب وارد بازار کنند اما متاسفانه توان مالی ان را ندارند.

وی افزود:کافی است قیمت یک دارو در کشور ما افزایش پیدا کند به دنبال آن در رسانه‌ها جنجال می شود که چرا قیمت این دارو افزایش پیدا کرده است به همین دلیل بسیاری تلاش می‌کنند تا قیمت دارو را پایین نگه دارند و در نتیجه قیمت‌گذاری غیرمنطقی تولید کنندگان دارو توان بهبود بسته‌بندی را ندارند.

عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان داروهای انسانی عنوان کرد: سازمان غذا و دارو در راستای حمایت از تولید داخل هیچ گونه اغماضی در کیفیت دارو و مجوز ورود آن به بازار نمی‌کند و نمونه آن را سال گذشته در زمینه سرم‌های تزریقی شاهد بودیم.

وی افزود: یکی از ساده‌ترین موارد تولید دارو تولید محلول‌های تزریقی یا سرم است؛ سال گذشته شاهد آن بودیم یک تولید کننده سرم از نظر سازمان غذا و دارو در روند تولید سرم‌ها مواردی را رعایت نمی کند و بلافاصله با ورود سازمان غذا و دارو جلوی تولید آنها گرفته شد و شاهد آن بودیم سرم‌ها از خارج از کشور برای مدتی وارد شدند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات صنایع داروسازی این است که نمی‌توانند در خارج از کشور حساب بانکی باز کنند و این صنعت 10 سال به دلیل تحریم با مشکل مواجه بود و امکان پرداخت مواد خریداری شده برای تولید داخل را به شرکت های خارجی نداشتیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه حیرت انگیز شکار مار بدست خدنگ (فیلم) آیا تا به حال خرچنگی را در حال وزنه‌برداری دیده‌اید؟ (فیلم) شنا کردن عجیب و بامزه خرچنگ در دریا (فیلم)

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران