Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنگره جهانی فناوری‌های هوشمند ۲۰۱۷ در آذرماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سیدمحمدتقی بطحایی، عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر، با بیان این مطلب اظهار کرد: برای نخستین بار با حمایت دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی کشور، رویدادی جامع با حضور اساتید فرهیخته ملی، پژوهشگران، دانشجویان و مدیران برجسته صنایع در حوزه فناوری اطلاعات و مهمانان تراز اول بین المللی از شرکتهای برتر وصاحب نام جهان و با دعوت از مقامات ملی از جمله ریاست محترم جمهور، وزرا و مدیران فناوری اطلاعات، آذر ماه سال ۹۶ در برج میلاد تهران برگزار می­شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با توجه به اینکه این کنگره به طور ویژه به نقش توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری در نقشه راه اصلاح نظام اداری می پردازد، لذا این موضوع اهمیت برگزاری این رویداد را دو چندان کرده است.

وی ادامه داد: نخستین کنگره جهانی فناوری های هوشمند ۲۰۱۷ با رویکرد هوشمندسازی نظام اداری با هدف واکاوی برنامه دوم نقشه راه اصلاح نظام اداری (توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری) بهبود نگرش داده ‌محور در لایه‌های مختلف سازمانی با تمرکز بر حکمرانی داده‌ها در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و با محوریت ارزیابی عملکرد دستگاه­های اجرایی در این حوزه، با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه­های معتبر کشور، به همت مرکز همایش های بین المللی توسعه داتیس، در سال جاری برگزار می گردد.

بطحایی افزود: این رویداد با نگاه کاملا تخصصی و کاربردی نسبت به بررسی ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیک بر اساس مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات به شماره ۱۴۵/۲۰۰ با برگزاری تعداد زیادی از پنل­های تخصصی، کارگاه­های آموزشی، سخنرانی­های کلیدی و هم­اندیشی نخبگان با حضور متخصصین این حوزه در سالن های جانبی برج میلاد با موضوعات مختلفی در حوزه اینترنت اشیاء(IOT)، سیستم­های خبره، امنیت و ... همراه با گواهینامه های تخصصی و معتبر مرتبط، برنامه ریزی گردیده است.

وی ادامه داد: در این رویداد حضور و مشارکت چشمگیر شرکت های داخلی و خارجی فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف به عنوان بال دیگر کنگره جهانی فناوری های هوشمند ۲۰۱۷ است.

وی تصریح کرد: راهبردهای این کنگره برپایه تاکیدات ریاست محترم جمهور بر توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری به منظور جلوگیری از فساد در نظام اداری و اجرای بهتر منشور حقوق شهروندی، تعیین شده است.

سیدمحمدتقی بطحایی ادامه داد: طبق سند جامع دولت الکترونیک تمامی دستگاههای اجرایی باید خدمات مورد نیاز مردم را به صورت یکپارچه و الکترونیکی ارائه دهند تا آنها مجبور به مراجعه به چندین دستگاه و سازمان و دریافت تاییدیه های متعدد نگردند و از هدر رفتن سرمایه های ملی جلوگیری شود.

وی با اشاره به برنامه دوم توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری در نقشه راه اصلاح نظام اداری، افزود: با اجرای نقشه راه دولت الکترونیک در کشور که بر اساس سیاستهای کلی نظام و با توجه به اسناد بالادستی توسعه کشور و زیرساختهای موجود تدوین شده است از مراجعات مردم به دستگاهها و سازمانها کاسته شده و خدمات به صورت یکپارچه و دیجیتالی عرضه گردد.

وی ادامه داد: کنگره جهانی فناوری های هوشمند همگام با سیاست های ابلاغی دولت در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک که استفاده از فناوری های نوین در ارائه خدمات به مردم و کاهش هزینه های دولتی و ارزیابی عملکرد دقیق دستگاه‌هاست با دعوت صاحبنظران و اساتید بنام در حوزه فناوری، فرصت آموزشی مناسبی را برای کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی بوجود آورده است.

بطحایی با بیان اینکه در حوزه دستگاههای اجرایی باید خدمات وسیعی به صورت الکترونیکی ارائه و در کل جامعه مورد استفاده قرار گیرد، افزود: برگزاری این رویداد که رویکرد اصلی آن هوشمندسازی نظام اداری است، بتواند نقش موثری در راستای الکترونیکی شدن نظام اداری ایجاد کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد اظهار کرد: امید است با برگزاری این رویداد بتوانیم گام موثری در راستای کاهش بروکراسی اداری، توسعه کمی و کیفی خدمات فعلی کاهش فساد اداری و ایجاد شفافیت بر عملکرد سازمان‌ها برداشته باشیم.

وی افزود: علاقه مندان و پژوهشگران می توانند با توجه به محورهای کنگره، مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتی WWW.FBFI.IR به دبیرخانه ارسال کنند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های ۴-۳۳۶۹۹۰۹۳-۰۲۱ و ۹-۳۶۶۲۱۳۱۸-۰۲۱ تماس بگیرند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری ۲۱ اجلاسیه در سطح استان هم‌زمان با این کنگره بزرگ اشاره داشت و گفت:هشت مورد از این اجلاسیه ها در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و مابقی در مرکز استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار حمید خرمدل، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت که با حضور سردار علی فدوی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در این استان سال ۹۵ اولین کنگره شهدا برگزار و کارهای بسیار فاخر و ارزشمند و زیربنایی انجام شد.

وی افزود: از سال ۱۴۰۱ جهت برگزاری کنگره شهدای استان سازمان‌دهی صورت گرفت و چهار اجلاس در قالب ۳۲ کمیته برگزار شد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه اجلاسیه شهدای ارتش قهرمان هفته گذشته در گچساران برگزار شد، گفت: سرجمع ۲۱ اجلاسیه برگزار می‌شود که هشت مورد از این اجلاسیه‌ها در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و مابقی در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سعی شده از همه ظرفیت‌های استان به ویژه حوزه هنری استفاده شود، تصریح کرد: در کنگره دو هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد، در زمینه مردمی شدن، ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برگزار می‌شود.

خرم‌دل خاطرنشان کرد: بحث جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، دشمنی دشمنان و ظرفیت‌های کشور در مدارس و دانشگاه‌ها در سطح استان در حال انجام است.

وی به تألیف ۲۰۰ جلد کتاب از خاطرات و حماسه سازی شهدا در کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از کارهای فاخر ما تولید فیلم سینمایی مربوط به شهید طیب است که با مجموع عزیزان در بنیاد شهید، بنیاد روایت فتح و سپاه و بسیج مشغول برنامه‌ریزی هستیم و تلاش می‌کنیم که در جشنواره فجر امسال این فیلم آماده شود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، گفت: رزمایش بزرگ و فاخر فرهنگی در مرکز استان به مدت ۱۵ شب برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاریخ خلقت بشریت را به صورت هنرمندانه و عالمانه مطرح می‌کند که مجاهدت‌های رزمندگان استان هم به نمایش گذاشته خواهد شد.

خرم‌دل خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تمثال مبارک همه شهدا، به‌صورت هنرمندانه‌ای طراحی و خدمت خانواده شهدا تقدیم شود.

خرم‌دل با بیان اینکه کارهای فاخر فرهنگی زیادی را در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان داشتیم، کار مهم خدمت‌رسانی به مردم هم در دست انجام است، خاطرنشان کرد: یکی از این خدمات اهدا دو هزار جهیزیه به نیت دو هزار شهید استان است.

کد خبر 750104

دیگر خبرها

  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • خبر مهم برای مشمولان طرح کالابرگ فجرانه؛ مدل جدید در راه است؟
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • ۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند