Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان>خلیج‌ فارس - همشهری آنلاین:
نیروهای مشترک عراقی و حشد شعبی بزرگترین عملیات نظامی را از دو محور برای تحت تعقیب قرار دادن تروریست‌های داعش در مناطق شمال شرق بعقوبه آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، نیروهای مشترک عراقی و حشد شعبی روز شنبه عملیات گسترده‌ای را با عنوان "الودیان الثلاثه" (سه وادی) برای تحت تعقیب قرار دادن داعش در مناطق شمال شرق بعقوبه در استان دیالی آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان نیز مقدماتی برای آغاز عملیات آزادی حویجه در استان کرکوک فراهم شده است. قرار است در این عملیات ۴۰ هزار تن از نیروهای مشترک شرکت کنند.

جنگنده‌های نیروی هوایی عراق هزاران اعلامیه را در مناطق حویجه و شرق شرقاط پخش کرده و به تروریست‌های داعش هشدار دادند.

یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز اعلام کرد که عملیات سازمان اطلاعات نظامی شهرستان حویجه ادامه دارد و حملات هوایی علیه فرماندهان داعش و کارگاه‌های بمب‌گذاری شده آن‌ها انجام شده است. عملیات نظامی در شهرستان حویجه بعد از پایان بمباران هوایی مقرهای داعش آغاز خواهد شد.

وی گفت: سقف زمانی مشخصی وجود ندارد و به محض تعیین وقت به صورت رسمی اعلام خواهد شد. امکان آغاز عملیات نظامی متعدد در یک زمان وجود دارد.

جنگنده‌های ارتش عراق همچنین حملاتی را انجام داده و انبارهای سلاح داعش و مناطق بمب‌گذاری شده را مورد هدف قرار دادند که به کشته شدن ده‌ها داعشی منجر شد.

جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش نیز مقر تروریست‌های داعش در شهرستان حویجه در استان کرکوک را هدف قرار دادند. اطلاعات اولیه به کشته شدن هفت تن از برجسته‌ترین فرماندهان ارشد داعش اشاره دارد که بیشترشان دارای تابعیت خارجی بوده و از نینوا به حویجه منتقل شده‌اند. این حمله هوایی به انهدام تعدادی از خودروها و یگان تاکتیکی وابسته به داعش منجر شد.

به گفته ائتلاف ضد داعش، تجهیزات نظامی زیادی به اطراف شهرستان حویجه رسیده است.

رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که داعش در حال عقب‌نشینی است و جدیدترین آمارها نشان دهنده آن است که کمتر از ۱۰۰۰ داعشی در شهرستان حویجه هستند. جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش بیش از ۱۵ حمله هوایی را در شهرستان حویجه انجام داده و مقرهای مهم داعش را بمباران کردند.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است

۲ ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی نسبت به طرح این رژیم برای حمله به شهر رفح واقع در جنوب غزه هشدار داده و اعلام کردند جنبش حماس در رفح برای رژیم صهیونیستی کمین استراتژیک قرار خواهد داد و چنین تهاجمی، اهدافش را محقق نمی‌کند و این رژیم را در جهان درگیر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل زیو»، فرمانده سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی، افسر ذخیره با درجه سرلشکری درخصوص حمله به رفح به رادیو عمومی این رژیم «کان» گفت اگر طرفی وجود نداشته باشد که بتوان این منطقه را پس از عملیات نظامی به آن تحویل داد، چنین عملیاتی بیهوده است.

وی هشدار داد درصد خطر عملیات نظامی در رفح بسیار بالاست، زیرا جنگ در این شهر پرجمعیت بسیار دشوار است و بدون شک حماس در آنجا با ایجاد فاجعه‌ای که رژیم صهیونیستی مسؤول آن خواهد بود، کمین استراتژیک برای ارتش رژیم آماده می‌کند و این را باید به حساسیت مصر و آمریکا افزود. این عملیات نظامی بسیار خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه است.

به نقل از وبگاه خبری «عرب۴۸»، زیو افزود در صورت عملیات در رفح، اگر طرفی باشد که بتوان این شهر را به وی تحویل داد، «تیپ‌های حماس برچیده می‌شوند»، اما اگر این عملیات هم مشابه عملیات‌ها در خان یونس و بقیه نوار غزه باشد، صرفا یک خلأ ایجاد می‌شود و بعد هم باید ارتش از آن‌جا عقب‌نشینی کند و در این صورت باز هم حماس بازخواهد گشت تا کنترل رفح را دست بگیرد و در این صورت ارتش عملا به اهدافش نرسیده است.

وی گفت انجام چنین عملیات نظامی صرفا عملکردی سیاسی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی این رژیم و در مخالفت مطلق با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، «بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگ این رژیم و نیز دستگاه امنیتی است. نخست وزیر بسیار ضعیف است و بر اساس ملاحظاتی که امنیتی نیست، تحت فشار اسموتریچ و بن گویر عمل می‌کند و تصمیمات به این شکل گرفته می‌شود.

زیو با اشاره به اینکه چه کسی می‌تواند نوار غزه را تحویل بگیرد، گفت: «۲ گزینه وجود دارد، یا حماس یا فتح. زمانی که منطقه را به دست کسی ندهیم، عملاً آن را در دست حماس نگه می‌داریم». فتح در نهایت تشکیلات خودگردان فلسطین است که هر روز با آن عملیات در کرانه باختری مدیریت می‌شود اگرچه آنها خوب نیستند، اما بهتر از حماس هستند و حداقل حمله هفت اکتبر را انجام ندادند.

از سوی دیگر، ژنرال بازنشسته «اسحاق بریک» در مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص اشاره کرد که گالانت و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله بزرگ به رفح فشار وارد می‌کنند در حالی که ورود ارتش رژیم به رفح نه تنها منجر به فروپاشی حماس نمی‌شود، بلکه تل‌آویو را با کل جهان و کشورهای عربی که با این رژیم صلح‌نامه امضا کرده‌اند، درگیر می‌کند و این توانایی رژیم صهیونیستی را به طور کامل در خلاص شدن از شر شن‌های روان از بین می‌برد.

بریک افزود این مساله در مورد تصمیمات رهبری در حمله به ایران هم صدق می‌کند که این کشور را نیز وارد تقابل مستقیم کرد، بدون اینکه عواقب آن را در نظر بگیرد. اقدامات رهبری رژیم صهیونیستی ممکن است منجر به یک جنگ منطقه‌ای فراگیری شود که این رژیم ابدا امروز برای آن آماده نیست، جنگی که منجر به ویرانی جبهه داخلی خواهد شد، کاملا شبیه به جنگ غزه که خسارات بسیار شدیدی به همراه داشت.

وی ادامه داد تصمیمات گروهی که رهبری رژیم صهیونیستی را برعهده دارد غیرمسؤولانه و خطرناک خود است و به فاجعه‌ای منجر می‌شود که رژیم هرگز شاهد آن نبوده است. رژیم صهیونیستی همزمان به همه جهات - حماس، حزب‌الله و ایران - شلیک می‌کند اما در رسیدن به اهداف حتی اهداف یک جبهه هم موفق نیست. این گروه نه صلاحیت رهبری جنگ را دارد و نه رهبری رژیم صهیونیستی را.

با وجود هشدارها درباره عواقب عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح که هزاران آواره فلسطینی در آنجا پناه گرفته‌اند، نتانیاهو همچنان بر انجام این عملیات پافشاری می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران