Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@12:53:20 GMT

توصیه زاکانی به دستگاه دیپلماسی درباره مسلمان میانمار

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۹۰۰۴۹

نماینده سابق مردم تهران مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه دیپلماسی ما باید با فعالیت بیشتر در بسیج کردن کشورهای مسلمان علیه جنایات دولت میانمار اقدام کنند.

خبرگزاری تسنیم: علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تجمع دانشجویی که به منظور محکومیت جنایت دولت میانمار علیه مسلمانان مظلوم روهینگیایی عصر امروز یک شنبه 19 شهریورماه مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز ما داغدار نسل کشی هستیم که در پس تزویر سازمان های بین المللی رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
چهره واقعی سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین المللی حقوق بشر هر از چندگاهی در سایه شعارهای مردم فریب پنهان می‌شود ولی امروز چهره واقعی آنها با انفعال و سکوت آنها در قبال جنایات فجیع دولت میانمار علیه مسلمانان مظلوم این کشور آشکار شده است.وی افزود: سازمان‌های حقوق بشری که برای اتفاقات کمتر از این فریاد عدالتخواهی سرمی‌دهند در برابر اینگونه جنایات علیه مردم مظلوم میانمار سکوت اختیار کردند و فراتر از آن اینکه به عامل این جنایات جایزه صلح نوبل می‌دهند.
نماینده سابق مردم تهران مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای مسلمان امروز در حاشیه قرار گرفته‌اند و متأسفانه به جای اینکه به نسل کشی در سوریه، عراق، یمن و در روزهای اخیر در میانمار واکنش جدی نشان دهند. تنها در حاشیه نشست اجلاس سران کشورهای اسلامی به موضوع کشتار مردم میانمار می‌پردازند.
زاکانی با انتقاد از موضع گیری و اقدامات مسئولان کشورمان در قبال جنایات دولت میانمار اظهار داشت: در حالی که همسر و فرزند رئیس جمهور ترکیه به میانمار رفتند و دست کم در یک حرکت رسانه‌ای و تبلیغاتی به کمک مردم میانمار رفته‌اند انتظار ما از مسئولین کشورمان فراتر از آن چیزی است که مشاهده می‌کنیم و دستگاه دیپلماسی ما باید با فعالیت بیشتر در بسیج کردن کشورهای مسلمان علیه جنایات دولت میانمار اقدام کنند.
وی ادامه داد: همچنین دستگاه قضایی مکلف است به این جنایت رسیدگی کند و در مجامع بین المللی شکایاتی تنظیم کند.
نماینده سابق مردم تهران مجلس شورای اسلامی گفت: امروز وظیفه نخبگان است که به عنوان نسل مطالبه‌گر هم اعتراض خود را به سازمان ملل و جهان اسلام نشان دهند و هم اینکه از مسئولان کشورمان بخواهند که در قبال اینگونه جنایات عکس العمل‌های بهتری از خود نشان دهند و فریاد مظلومیت مردم میانمار را به گوش جهانیان برسانند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۰۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

صدها نفر روز گذشته در تجمعی در هامبورگ که با حضور گسترده نیروهای پلیس همراه بود علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان اعتراض کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، در هامبورگ آلمان بیش از 1000 نفر علیه سیاست های ضد اسلامی دولت آلمان تظاهرات کردند. معترضان شعار الله اکبر سر می دادند.

به این ترتیب بیش از 1000 تظاهرکننده به دنبال فراخوان اسلامگرایان برای تظاهرات روز شنبه در هامبورگ تجمع کردند. آنها در منطقه سنت گئورگ علیه سیاست و کمپین رسانه‌ای اسلام هراسانه در آلمان تظاهرات کردند. شعارهایی مانند «آلمان = دیکتاتوری ارزش‌ها» را می شد روی بنرهایی که در دست معترضان بود دید.

این تجمع با حضور گسترده پلیس همراه بود و بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد. پلیس تعداد شرکت کنندگان را 1100 نفر اعلام کرده است.

سازمان دهندگان این اعتراضات بارها از تظاهرکنندگان خواستند که فریاد الله اکبر سر دهند. سخنرانان، سیاستمداران و رسانه‌ها را به «دروغ‌های ارزان قیمت» و «گزارش‌های بزدلانه» متهم کردند که قصد داشتند در سایه جنگ غزه همه مسلمانان آلمان را به‌عنوان افراطی معرفی کنند.

کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامیافزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زاکانی: برای کمک به پلیس درباره حجاب کاملا آماده هستیم
  • حمایت دانشگاهیان کرمانشاه از خیزش دانشجویان غربی علیه جنایات رژیم صهیونیست
  • ببینید | زاکانی: آماده همکاری با پلیس در طرح نور هستیم
  • زاکانی: شهرداری تهران از اقدامات پلیس در طرح نور حمایت می‌کند
  • گفت و شنود/ بلا نسبت!
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • خروج علیه شهردار تهران
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟