Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در همدان، امشب مراسم سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی در مسجد مهدیه همدان برگزار شد، در این مراسم از کتاب «ارتش کلاه پوستی‌ها» که در آن به زندگی آیت‌الله مدنی پرداخته شده بود، رونمایی شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه همه اقشار جامعه باید از این محافل نور بهره ببرند، از برگزارکنندگان مراسم قدردانی کرد و اظهار کرد: برخی از عالمان شیعه را به خاطر تبیین دین مبین اسلام زنده زنده سوزانده‌اند، اگر در طول یک‌هزار و 400 سال علما این چنین جانفشانی نمی‌کردند ما اینجا نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم هیچ شهری به اندازه همدان مفاخر داشته باشد که در راه اسلام نیز جانفشانی کرده‌اند گفت:رهبر معظم انقلاب فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» این جمله بسیار سنگین است و باید به آن توجه داشت.

وی با بیان اینکه برای حاضران این محفل ثواب اخروی نوشته خواهد شد، افزود: کسی که در دوران غیبت نایب بر حق است حرف بزرگی در این رابطه می‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه علمای راه شیعه هم شهیدان را ساختند و هم خود شهید شدند، گفت:امامان ما هم شهید هستند و هم خود شهادت ساختند و حال شهادت رمز و راز دارد.

وی با بیان اینکه تمام عالمان شیعه از صدر اسلام تا امروز قربانی شده‌اند و ماامروز آنها را به این مراسم دعوت کرده‌ایم چراکه اگر علما نبودند ما دین‌شناس نبودیم، خاطرنشان کرد: عالمان شیعه عمری جهاد کرده و عالم شده و حق و باطل را شناختند و اگر نبودند ما گمراه بودیم.

طه‌محمدی ادامه داد:علما بعد از آنکه جهاد علمی کرده‌اند جهاد خودسازی و تزکیه نفس کرده که یکی از آنها شهید آیت‌الله مدنی است.

وی با بیان اینکه خدمات ملموس شهید مدنی را می‌توان نشان داد اما لحظات عابدانه شهید ایشان با پروردگارش برای ما ملموس نیست، افزود: جهاد دوم آیت‌الله مدنی تبلیغ بود که در طول عمرش به آن پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در این 12 سالی که من به اینجا آمده‌ام دو قطب معنویت و فضیلت را شناختم که یکی آیت‌الله مدنی و دیگری آیت الله آخوند همدانی بودند، گفت: مرحوم آیت‌الله آخوند 60 سال مجاهدت کردند و ما مدیون مجاهدت‌های چندین ساله ایشان هستیم.

وی با اشاره به اینکه آن موقع که نفس‌ها در سینه‌ها حبس بود آیت‌الله مدنی مردم را بیدار کرد و من ایشان را از طریق برنامه‌های تلویزیونی شناختم خاطرنشان کرد: گاهی به خانواده برخی از شهدا کم‌لطفی می شود در حالی که ما باید از آنها بیشتر استفاده کنیم.

طه‌محمدی بیان کرد: آیت الله شهید مدنی ذوب در امام خمینی(ره) بود و تابع محض؛ اینگونه است که انسان بعد از مقام تسلیم به مقام رضا می‌رسد.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش، در آیین گرامی‌داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس و با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان محسن حیدریان رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای ارتش، شال و بازوبند پهلوانی به امیر دریادار فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعطا شد.

در این مراسم همچنین، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان و سرهنگ خلبان اردشیر مقدم جانشین فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی نیز شال و بازوبند پهلوانی دریافت کردند.

امیر خلبان محسن حیدریان فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی در این مراسم، از شهدا به عنوان پهلوانان واقعی این آب و خاک یاد کرد که امروز کشور در سایه امنیت حاصل از رشادت و خون مطهر آنان بستری برای آرامش مردم است.

وی همچنین از همه رزمندگان غیور سپاه و ارتش و نیروی انتظامی نیز به عنوان دلاورانی یاد کرد که با مجاهدت و تأسی به شهدا، همواره دشمن را ناکام گذارده و امنیت ایران را تضمین کرده اند.

دیگر خبرها

  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • عکس | بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد