Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران مدعی شد دولت تصمیم گرفته تمام کالاها به غیر از نان و شیر را از شمول قیمت‌گذاری خارج کند.

کاوه زرگران در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه از دو سال قبل قرار بود قیمت‌گذاری کالاها برداشته شود افزود: برنامه‌ریزی ‌شده بود برداشته شدن قیمت مصرف‌کننده  برای همه کالاها باشد اما روش پله‌ای که وزیر جدید صنعت در نظر گرفته نیز مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران ادامه داد: قرار بود کلیه کالاها به غیر از نان، آرد، ماست و شیر از شمول قیمت‌گذاری خارج شود و به صورت عرضه و تقاضا در بازار عرضه شود. در آن زمان این مهم در پیش جلسه شورای اقتصاد مطرح شد اما در جلسه نهایی از دستور کار خارج شد.
زرگران با ‌اشاره به اینکه به نظر می‌رسد که دولت تصمیم گرفته این برنامه را به ‌صورت بخش بخش به مرحله اجرایی در بیاورد، بیان کرد: خرده‌فروشان، توزیع‌کننده و تولیدکننده هرکدام برای خود سودی دریافت می‌کند و در صورتی مردم از عمده‌فروشی خرید می‌کنند که کالا را به نرخ پایین‌تری تهیه می‌کنند اتفاقی که اکنون در برخی از فروشگاه‌های بزرگ روی می‌دهد اما باید در همه آنها به این شکل باشد.
وی در پاسخ به این سؤال که با اجرای این طرح نظارت حداقلی بر قیمت‌ها در شرایط موجود از بین نخواهد رفت گفت: سازمان امور مالیاتی وظبفه دارد، قانون مالیات بر ارزش افزوده را با نصب صندوق‌های مکانیزه در فروشگاه‌ها به مرحله اجرایی درآورد که بر این اساس قیمت تمام کالا‌ها  ثبت می‌شود و هر کالایی که بیشتر از قیمت مورد نظر فروخته شود به راحتی توسط یک نرم افزار قابل پیگیری است.
دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران ادامه داد: این طرح در کشور‌های مختلف به مرحله اجرایی رسیده و کالا در هر فروشگاهی بر اساس قیمتی که در فروشگاه نصب شده است تعیین می‌شود و از محل کارخانه قیمتی بر روی آن اعمال نمی‌شود.
گفتنی است، محمد رضا نعمت زاده وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت درآخرین ابلاغیه مهم خود، الزام تولیدکنندگان به درج قیمت مصرف‌کننده بر روی کالاهای منتخب بیسکویت، شیرینی، کیک و شکلات، انواع چیپس و اسنک و محصولات صنایع سلولزی و بهداشتی را  برداشت.
با روی کارآمدن شریعتمداری به عنوان وزیر جدید صنعت،دایره محصولاتی که شامل درج قیمت نمی‌شوند وسیع‌تر شد و وی با صدور ابلاغیه‌ای  انواع محصولات کارخانه‌ای، کنسرو، کمپوت، سس، ترشی، شور، مربا و عسل دارای بسته‌بندی را نیز از محصولات دارای قیمت مصرف‌کننده خارج کرد. بر اساس ابلاغیه موجود، قرار است این طرح از ابتدای مهر ماه در کشور اجرا شود و اجرای آن نگرانی‌هایی را بابت افزایش قیمت محصولات مصرفی مردم ایجاد کرده است.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم عصبانیت یک شهروند از مسئولان؛ خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؟

تصاویری از روان‌آب‌هایی که به‌نفع افغانستان از کشور خارج می‌شوند را مشاهده می‌کنید. مردم خراسان جنوبی در ‌انتظار یک سد هستند. منبع: آخرین خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • (ویدئو) قطار حامل سوخت از ریل خارج شد و آتش گرفت
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۸ اردیبهشت ماه
  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • فیلم عصبانیت یک شهروند از مسئولان؛ خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؟
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان