Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-27@16:33:52 GMT

داعشی‌ها روحیه خود را از دست داده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۹۲۴۷۴

داعشی‌ها روحیه خود را از دست داده‌اند

عضو شورای مرکزی حزب‌الله با بیان اینکه عناصر داعش روحیه خود را از دست داده‌اند، گفت: شکست‌های پیاپی این گروه تروریستی اعتماد به تکفیری‌ها را از بین برده و پایان کار داعش در سوریه و عراق نزدیک است.

به گزارش بولتن نیوز"خضر نورالدین" با اشاره به شکست پیاپی گروه‌های تروریستی ازجمله داعش طی یک سال اخیر گفت: بدون تردید شکست داعش در قلمون سوریه و لبنان تأثیر زیادی بر روحیه عناصر گروهک‌های تکفیری به جای گذاشت زیرا پایان کار این گروه‌ها چیزی جز شکست و تسلیم شدن نیست، به‌همین دلیل، نبرد در تلعفر و العیاضیه در عراق بسیار آسان‌تر از جنگ موصل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نبرد در منطقه "السخنه" در استان "دیرالزور" و "عقیریات" در اطراف حمص و حماه آسان‌تر از جنگ‌های قبلی با داعش و سایر گروه‌های تروریستی است. در مجموع می‌توان گفت در شرایط کنونی عناصر داعش روحیه خود را از دست داده‌اند.

بی‌اعتمادی به تکفیری‌ها

عضو شورای مرکزی حزب‌الله درباره دیدگاه برخی از تحلیلگران مبنی بر اینکه "شکست داعش و گروه‌های تروریستی ناشی از تغییر نگاه حامیان این گروه‌هاست" گفت: کشورهای حامی داعش در اندیشه کاهش سطح حمایت‌های خود از این گروه تروریستی نبوده‌اند. داعش و جبهه النصره و سایر گروه‌های تروریستی در میدان نبرد متحمل شکست‌های پی‌درپی شده‌اند. به‌طورکلی می‌توان گفت که طرح آمریکا، اروپا، اسرائیل و برخی کشورهای عربی در خصوص فتنه داعش شکست خورد و این شکست باعث شد اعتماد به تکفیری‌ها از بین برود.

حزب‌الله حامی تمام لبنانی‌ها

وی درباره تأثیرات شکست داعش و سایر گروه‌های تروریستی بر جایگاه حزب‌الله در لبنان و منطقه اظهار داشت: پیروزی بر جبهه النصره (در منطقه عرسال لبنان) سبب شد حزب‌الله به‌عنوان حامی تمام لبنانی‌ها شناخته شود. به‌دنبال این پیروزی جشن بزرگی در لبنان برگزار شد که در آن حتی مخالفان حزب‌الله نیز حضور داشتند. پیروزی حزب‌الله بر عناصر حبهه النصره در منطقه عرسال معارضان این جنبش را به سه گروه تقسیم کرد؛ گروه اول کسانی بودند که عملاً اقدام حزب‌الله را مورد تأیید قرار دادند. گروه دوم، ساکتان بودند. گروه سوم افرادی اندک بودند که بر مواضع منفی خود علیه حزب‌الله همچنان پایدار ماندند. دراینجا باید به این نکته اشاره کنم حزب‌الله نقش بسیار مهمی در عملیات علیه عناصر داعش در مناطق جرود، القاع و رأس بعلبک لبنان داشت. همچنین ارتش عملیات گسترده‌ای در مناطق تحت اشغال داعش در لبنان انجام داد و حزب‌الله نیز در منطقه القلمون سوریه علیه این گروه تروریستی وارد نبرد شد. این عملیات‌ها باعث شد تمام خاک لبنان از لوث وجود داعش و جبهه النصره پاکسازی شود.

جنگ نیابتی تروریست‌ها

نورالدین درباره موضع حزب‌الله درقبال رژیم صهیونیستی گفت: موضع حزب‌الله نسبت به تل‌آویو تغییری نکرده و هرگز تغییر نخواهد کرد. حزب‌الله تمام فعالیت‌های نظامیان رژیم صهیونیستی را در مناطق مرزی با دقت تحت نظر دارد و معتقد است نبرد با گروه‌های تروریستی جنگ با اسرائیل است چرا که این گروه‌ها به‌نیابت از تل‌آویو وارد جنگ شده‌اند.

پایان کار داعش

وی درباره فرجام داعش گفت: پایان کار داعش از لحاظ نظامی در عراق، سوریه و سایر مناطق نزدیک است. بنده معتقدم این گروه تروریستی به اقدامات امنیتی مثل بمب‌گذاری و انجام عملیات‌های انتحاری پناه خواهد برد و هرگز دامن کشورهایی را که آن را به‌وجود آورده‌اند، رها نخواهد کرد.

معارضان سوری درموضع ضعف

عضو شورای مرکزی حزب‌الله در پایان در خصوص کنار آمدن معارضان سوری با دولت دمشق اظهار داشت: اکنون معارضان سوری بیش از گذشته در موضع ضعف قرار دارند، زیرا ارتش عربی سوریه پیروزی‌های بزرگی به‌دست آورده است، به‌علاوه؛ کشورهای غربی و عربی که از معارضان سوری حمایت می‌کردند، به شکست خود اعتراف و به برقراری مناسبات با دمشق فوراً اقدام کرده‌اند. اینک معارضان سوری برگ برنده چندانی در دست ندارند تا بتوانند شروط خود را افزایش دهند.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست

وزیر دفاع حکومت طالبان در دیدار با هیئت مالزی اظهار داشت در افغانستان هیچ گروه تروریستی از جمله داعش فعال نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملامحمد یعقوب» وزیر دفاع حکومت طالبان با هیئتی از مالزی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، کشور و نماینده ویژه نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر دفاع حکومت طالبان در این دیدار گفت هیچ گروه تروریستی و مخربی از جمله داعش در افغانستان فعال نیست.

ملایعقوب همچنین تاکید کرد حکومت افغانستان به کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده شود.

وی با اشاره به برخورد خوب مردم و دولت مالزی با پناهجویان افغان گفت مالزی یک کشور قدرتمند و بزرگ اسلامی است و امیدواریم که روابط دو کشور بیش‌تر گسترش یابد.

وزارت دفاع حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت هیئت مالزی نیز ضمن قول همکاری همه جانبه با افغانستان، تصریح کرد که آنچه را از نزدیک مشاهده کرده‌اند به مقامات کشورشان انتقال می‌دهند.

طالبان: خاک افغانستان امن است و علیه کشوری استفاده نخواهد شدطالبان: اجازه تهدید از خاک افغانستان علیه همسایگان را نمی‌دهیمپاکستان: اولویت اسلام‌آباد مبارزه با تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان است

«زلینا کوی» نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان هفته گذشته در رأس هیئتی شامل نمایندگان دفتر نخست‌وزیری و وزرات‌های دفاع، امور داخلی و خارجه این کشور با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان دیدار کرد.

زلینا در این دیدار با اظهار اینکه هدف از این سفر گسترش مناسبات افغانستان و مالزی است، گفته بود: مقامات این کشور در رابطه با افغانستان نظر مثبت دارند و آماده همکاری با هیئت حاکمه در بخش‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • دبیر: گرفتن یک طلا در المپیک برای ما برد محسوب می‌شود / شکست تیلور روی روحیه ما تاثیر دارد +فیلم
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان