Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختلاف نظر مردم و وزارت کشور در مورد انتصاب استاندار در حال تبدیل شدن به یک سنت در آذربایجان غربی است. به گفته نماینده ارومیه در مجلس مردم و مسئولین همچون سال 92 از قربانعلی سعادت حمایت می کنند و عبدالرضا رحمانی فضلی یک بار دیگر به انتصاب فریدون همتی اصرار دارد. گروه سیاست نامه نیوز: این روزها شایعات بسیاری در مورد سمت بعدی فریدون همتی شنیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی که از نزدیکان و مشاور ارشد رحمانی فضلی وزیر کشور است در چهار سال گذشته تصدی استانداری قزوین را به عهده داشت. اخیرا گمانه زنی هایی در مورد انتقال او به کرج یا تهران مطرح شده بود. هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است و برخی اعتقاد دارند که او در سمت فعلی خود ابقا می شود. آنطور که روح الله حضرت پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی به «نامه نیوز» خبر داده همتی گزینه مورد نظر آقای وزیر برای استانداری آذربایجان غربی است.
حضرت پور با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی خواهان ابقای قربانعلی سعادت استاندار فعلی در سمت خود هستند، گفت: « در تماسی با آقای رحمانی فضلی این مطلب را به ایشان اطلاع داده و تاکید کردم که مردم استان، مجمع نمایندگان، مسئولین استانی و نماینده ولی فقیه در استان در مورد ابقای آقای سعادت اتفاق نظر دارد».
وی افزود:« به اعتقاد ما در انتصاب استاندار برای آذربایجان غربی بیش از هر چیز باید به قومیت توجه کرد. بهتر است که یک استاندار بومی منصوب شود و ما با توجه به سوابق کاری آقای سعادت و عملکرد او در چهارسال گذشته خواهان ابقای او هستیم».
نماینده ارومیه با اشاره به اقدامات موثر سعادت در امر گازرسانی به روستاها تاکید کرد: « من نماینده مردم هستم و این مردم از من انتظار دارند که بر خواسته آن ها پافشاری کنم».
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت کشور با ابقای قربانعلی سعادت موافق است یا خیر؟ گفت: « آقای رحمانی فضلی موافق نیستند. پیشنهاد ایشان آقای فریدون همتی است و با توجه دوستی با او و سوابق کاری اش اصرار دارند که استاندار را تغییر دهند».
وی افزود: « حرف اول و آخر ما ابقای آقای سعادت است و به وزیر کشور گفتیم که فضای استان آماده استقبال از همتی نیست. به اعتقاد ما تغییر استاندار و انتصاب همتی به صلاح نیست».
حضرت پور با اشاره به اینکه آذربایجان غربی چهارمین استانی است که در انتخابات به روحانی رای داد، گفت:« مردم آذربایجان از رئیس جمهور انتظار دارند که به خواسته آن ها توجه شود و اکنون در این خصوص گلایه دارند. من در اینستاگرام آقای روحانی برایشان پیغام گذاشته و این گله مندی را منتقل کردم».
قربانعلی سعادت متولد روستای قره باغ ارومیه پیش دولت یازدهم نیز تجربه استانداری در استان های آذربایجان غربی ، قم و لرستان را داشت. سعادت تجربه مدیرعاملی منطقه آزاد ماکو را نیز دارد. سعادت از نظر خط و مشی سیاسی اعتدالگرا است. این درحالی است که برخی فریدون همتی را به خاطر نزدیکی به رحمانی فضلی از جمله اصولگرایان به حساب می آورند. همتی متولد ایلام است و در مجلسهفتم نماینده همین حوزه انتخابیه بود. او مدیریت کل سازمان صدا و سیما در مراکز ایلام، لرستان و آذربایجان غربی را نیز در کارنامه دارد.
یادآوری می شود در ابتدای دولت یازدهم نیز شایعاتی در مورد انتصاب همتی به عنوان استاندار آذربایجان غربی شنیده می شد. مخالفت با انتصاب استاندار غیر بومی در سال 92 به انتصاب سعادت ختم شد. سوال اینجاست که مواجهه دوباره سعادت و همتی به خاطر عزل و نصب های اخیر سعادت - عزل هوشنگ عطاپور از سمت مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری و حاج علیلو از فرمانداری سلماس - است یا نزدیکی همتی و رحمانی فضلی ؟
نامه نیوز آمادگی دارد پاسخ وزارت کشور را در این مورد درج کند .

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، اولین نشست شورای اداری شهرستان تفت در سال ۱۴۰۳ به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و با حضور امام‌جمعه و فرماندار تفت و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری تفت برگزار شد.
محمدعلی شاه‌حسینی در این نشست با ابراز اینکه مخاطب اصلی رهبر معظم انقلاب در تحقق جهش تولید دولت است، بررسی راهکار‌های جهش تولید و نیز جذب حداکثری مشارکت مردم را از الزامات تحقق شعار سال دانست و اضافه کرد: همه مسئولان مرتبط موظف‌اند برنامه اجرایی دقیق و کارشناسی شده تحقق شعار سال را با لحاظ وظایف و مأموریت‌های زیرمجموعه‌های خود، تدوین و ارائه کنند.
وی با اشاره به عزم جدی استان جهت تحقق شعار سال، گفت: در این راستا در دومین روز از آغاز سال جدید ستاد سهام (ساماندهی هماهنگی اقتصاد مردمی) تشکیل و سه کمیته تخصصی «گفتمان‌سازی»، «مدل‌سازی» و «عملیاتی و اجرایی» ذیل آن تعریف شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد ادامه داد: توسعه متوازن شهرستان‌ها و پاسخ به مطالبات و درخواست‌های مردم با مشارکت خود مردم و تقویت نقش تعاونی‌ها به‌ویژه تعاونی‌های فراگیر در شهرستان‌ها و ارائه مدل‌های موفق مردمی‌سازی اقتصاد در استان از برنامه‌های حوزه اقتصادی است.
شاه‌حسینی با اشاره به تورم بالای استان یزد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلیل مشکل تورم استان در زمینه اجاره‌بها است که علت آن مهاجرت بالای استان یزد است و در این زمینه استقرار صنایع در برخی دشت‌ها را ممنوع کردیم؛ ولی در حال حاضر واحد‌های نیمه تمامی وجود دارد که نمی‌توان مانع آن شد و علی‌رغم این موضوع تورم ماهانه به‌صورت محسوسی کاهش‌یافته است که نویدبخش آینده روشنی است.
وی گفت: مهم‌ترین دلیل مشکل تورم استان در زمینه اجاره‌بها است که علت آن مهاجرت بالای استان یزد است و در این زمینه استقرار صنایع در برخی دشت‌ها را ممنوع کردیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد به پائین بودن نرخ بیکاری استان یزد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: جایگاه بیکاری استان از ۲۹ به ۲ کاهش یافته است و رشد اقتصادی استان دوبرابر میانگین کشور بود و میزان سرمایه گذاری داخلی دوسال گذشته در استان یزد حدود ۵۰ همت انجام شده است و در بهبود فضای کسب و کار استان یزد جزو بهترین‌های کشور است.
شاه‌حسینی هزینه ۷ درصد و درامد ۲ درصد مردمان استان یزد بیشتر از متوسط کشور است تصریح کرد: صادرات استان یزد از مبادی گمرکی کشور تقریبا ۹۰۰ میلیون یورو است و ۶۵ هزار واحد صنفی در استان یزد مشغول به فعالیت هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری دولت سیزدهم برای چشم‌انداز آینده استان در سند تحول یزد نوین گنجانده شده که این سند با نگاه نوآورانه و آینده‌پژوهانه در ۱۵ محور تحولی با ۱۸۰ طرح اقدامی تدوین شده است.
وی افزود: یکی از مزیت‌های استان خورشید است که در این زمینه سیاست‌گذاری شده است توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • شنبه؛ حضور استاندار آذربایجان‌غربی در سامانه سامد
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی