Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@07:38:19 GMT

پلمب مدرسه‌ ایرانی در شارجه امارات!

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۹۳۲۶۶

معاون امور بین‌الملل مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش جزئیات تعطیلی یک مدرسه ایرانی در شارجه امارات را تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم: علی حسینی در خصوص پلمب یک مدرسه ایرانی در کشور امارات اظهار کرد: رابطه سیاسی ما با امارات خوب نیست و بر همین اساس مشکلاتی برای برخی مدارس به وجود آمده است و از سوی دولت این کشور فشارهایی برای تعطیلی مدارس ایرانی وجود دارد که مشکلات مربوط به دو عمارت شارجه و ابوظبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اخیراً در عمارت شارجه، مجوز فعالیت یک مدرسه ایرانی تمدید نشده و بر همین اساس مدرسه پلمب شده است، وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت امور خارجه در تلاش است تا مجوز فعالیت این مدرسه را تمدید کند و در ماه‌های آینده شاهد فعالیت آن باشیم.

معاون امور بین‌الملل مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تعداد دانش‌آموزان این مدرسه گفت: یک هزار و 500 دانش‌آموز در این مدرسه تحصیل می‌کردند که 500 نفر آنها دانش‌آموزان اتباع کشور افغانستان بودند، تمام دانش‌آموزان ایرانی در مدارس دوبی ساماندهی شده‌اند و تنها برخی از دانش‌آموزان افغانستانی باقی مانده‌اند.

حسینی ادامه داد: مدرسه ایرانی که در شارجه فعالیت می‌کند و هم‌اکنون پلمب شده است، استیجاری بوده و یک مدرسه توسط ایران ساخته شده که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است؛ ادعاهای دولت امارات مبنی بر ساخت‌وساز در این مدرسه بدون مجوز صحت ندارد و ما هیچ ساخت‌وسازی در مدرسه انجام نداده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مدارس ایرانی بیش از 20 سال است که در کشور امارات مشغول به فعالیت و خدمات‌دهی هستند، افزود: مشکلاتی که در سال‌های اخیر برای برخی مدارس به وجود آمده قطعاً به‌دلیل مسائل سیاسی است.

معاون امور بین‌الملل مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت معلمان ایرانی که در امارات فعالیت می‌کنند، گفت: معلمانی که در شارجه فعالیت می‌کردند، مدت مأموریت‌شان تمام شده و به ایران بازگشته‌اند و نیروهای محلی مورد استفاده نیز در مدارس دوبی سازماندهی شده‌اند. همچنین تأکید می‌کنم که مشکل ما صرفاً در دو عمارت شارجه و ابوظبی است و اغلب مدارس و دانش‌آموزان ایرانی در دوبی حضور دارند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان صبح دوشنبه در آئین، افتتاح دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در شهرک بهاران این شهر افتتاح ضمن تبریک هفته بزرگ‌داشت مقام معلم، اظهار کرد: ارج نهادن به مقام معلم وظیفه همیشگی ماست چرا که پیشرفت و اعتلای جامعه در سایه‌سار آموزش محبت‌آمیز معلم محقق شده است.

ابراهیم مرادی خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه مدرسه‌سازی دل بزرگ می‌خواهد و در عین حال نیازمند صبر است، توصیه کرد: دانش‌آموزان این کانون پیشرفت محله را به عنوان امانت حفظ کرده و در نگهداری مطلوب آن کوشا باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به بیان اطلاعاتی در خصوص مدرسه مرحوم شاویسی پرداخت و گفت: این مدرسه با مساحت ۴۲۰ متر مربع و با اعتبار ۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان افزود: اعتبار ساخت این مدرسه از سوی خانواده مرحوم حبیب اله شاه ویسی و اعتبارات نوسازی مدارس استان تأمین شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، نیز ضمن خیر مقدم خدمت مهمانان و مدعوین، درخصوص این رویداد مهم بیان کرد: کار خیّرین مدرسه ساز الگویی برای دانش آموزان و احداث این مدرسه توسط خانم کاکاخانی گواهی بر عمل خیرخواهانه و انسان دوستانه این بانوی نیک‌اندیش است.

محمدسعید کنعانی افزود: ساخت این آموزشگاه شرایطی را فراهم کرد است تا دانش آموزان در فاصله نزدیکی از محل زندگی خود به تحصیل بپردازند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برکات حضور و فعالیت خیرین مدرسه ساز در استان، به کمبود فضاهای آموزشی در ناحیه پرداخت و اظهار داشت: افزایش جمعیت دانش آموزان و بافت قدیمی آموزشگاه‌های غیر قابل استفاده، نیاز به حمایت‌های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و مشارکت بیشتر خیرین را بیش از پیش کرده است.

گفتنی است؛ سرود دسته جمعی توسط دانش آموزان آموزشگاه و اجرای دکلمه از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاح بود.

در پایان برنامه نیز از خانواده خیر مدرسه‌ساز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6097838

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش