Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال میراث فرهنگی در سبزوار از تخریب بافت تاریخی این شهرستان اظهار نگرانی کرد و گفت: در تلاشیم تا تنها آثار باقی مانده از شهر قدیم سبزوار را حفظ کنیم.

وحید حسنی از فعالان میراث فرهنگی شهرستان سبزوار و عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر، از تخریب بافت تاریخی سبزوار خبر داد و گفت: برخی از خیابان و مناطق در شهرستان سبزوار وجود دارد که سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده نباید بافت آن دست بخورد بلکه باید به همین شکل باقی بماند اما شهرداری با استفاده از اعمال قدرت بخش عظیمی از این بافت را از بین برده و کار به جایی رسیده که می خواهد در برخی از این مناطق معبر ایجاد کرده و خیابان احداث کند بنابراین حدو د۷۰ درصد از بافت تاریخی از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خیابان بیهق و اسرار دو خیابان اصلی شهرستان سبزوار است که اعلام کرده‌اند هیچ تغییری نباید در آن ایجاد شود چون جزو خیابان قدیمی شهر است و هر گونه تغییر در آن موجب از بین رفتن بافت خواهد شد.

وی گفت: کوچه‌هایی منتهی به این خیابان‌ها، خانه‌هایی دارد که ممکن است برای ۵۰ سال پیش باشد یا بیشتر اما در دل خود بافت سنتی را حفظ کرده است علاوه بر آن مساجد و امامزاده‌ها نیز در حاشیه این خیابان‌ها قرار دارند و باعث شده اگر کسی بخواهد کوچکترین تغییری در آن ایجاد کند این تغییر شامل همه آن‌ها خواهد شد، شهرداری برخلاف این قضیه عمل خواهد کرد و ایجاد معبر در این دو خیابان مهم موجب می‌شود که ما دیگر از بافت سنتی سبزوار چیزی نداشته باشیم.

حسنی ادامه داد: حتی می‌دانیم که اگر این معبر در خیابان‌های اصلی سبزوار ایجاد شود آب انبار قدیمی سبزوار را از بین خواهد برد بیشترین مشکل ما برای ایجاد معبر در خیابان گل افشانی است. می توان مانع این اقدام شد تا هر آنچه از سبزوار به یادگار داریم را حفظ کنیم. اداره میراث فرهنگی سبزوار مخالف ایجاد این تغییرات است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی

سجاد دادفر با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری فراوان کرمانشاه، گفت : کرمانشاه استانی سرشار از ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف طبیعت گردی، روستاگردی، فرهنگی، تاریخی، دفاع مقدس و مذهبی است. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: با وجود اینکه ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه در حوزه گردشگری بسیار زیاد است، اما متاسفانه تاکنون رشته گردشگری در کرمانشاه راه اندازی نشده است. 

وی به توجهی که در سال‌های اخیر به مقوله گردشگری در کرمانشاه شده اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه استاندار کرمانشاه، گردشگری را به عنوان اولویت توسعه استان معرفی کرده و از طرفی در سطح کلان کشوری نیز نوع نگاه از اقتصاد نفتی به سمت شاخص‌های دیگر تغییر یافته، ما نیز در دانشگاه رویکرد توجه به گردشگری را در دستور کار قرار داده ایم. 

دادفر از آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی خبرداد و افزود: پروسه اخذ مجوز راه اندازی این رشته از وزارت علوم را آغاز کرده ایم و امیدواریم با پیگیری و حمایت مسئولین استانی در ماه‌های آینده آن را به سرانجام برسانیم. 

وی تاکید کرد: در کنار اقداماتی که برای اخذ مجوز راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی آغاز شده، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم همچون جذب اساتید این رشته در دستورکار قرار گرفته است. 

وی افزود: باتوجه به اینکه در این استان حدود ۴۲۰۰ اثر تاریخی از ادوار مختلف وجود دارد و این استان را به یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور در حوزه آثار تاریخی تبدیل کرده، طی سال‌های گذشته رشته باستان شناسی در دانشگاه رازی ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟