Web Analytics Made Easy - Statcounter

استیو بنن مشاور استراتژیک برکنار شده دونالد ترامپ در یک مصاحبه بیان کرده است که رئیس سابقش به هر طریق ممکن خواهان آن است که از توافق هسته‌ای با ایران بیرون بیاید و یا یک توافق جدید و بهتر ازنظر خود را جایگزین آن کند و یا به‌کلی آن را کنار بگذارد.

به گزارش «تابناک» استیو بنن در این مصاحبه در پاسخ به «چارلی رز» این موضوع را بیان کرده است و تأکید کرده که درحالی‌که جامعه بین‌الملل در پی آن است که ترامپ و دولت او را مجاب به انجام تعهدات در قالب برجام و تائید پایبندی ایران به این توافق کند، اما دونالد ترامپ به هر شکل ممکن خواهان خروج از توافق فعلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس توافقات صورت گرفته در برجام، دولت ایالات‌متحده باید هر 120 روز گزارش تائید پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام را روانه کنگره و سنای آمریکا کند و تاکنون در دولت دونالد ترامپ دو بار این گزارش به سنای آمریکا اعلام شده است. بااین‌حال در آخرین نوبت، دونالد ترامپ باکمال بی‌میلی اقدام به تائید این مسئله کرده بود.

وی بعدازآن در ماه جولای در یک مصاحبه با نشریه وال‌استریت ژورنال به‌صراحت بیان کرده بود که ایران در آینده به تعهدات خود در برجام پایبند نخواهد ماند. بااین‌حال گفته می‌شود که در واشنگتن، ژنرال مک مستر، جیمز ماتیس و رکس تیلرسون هر سه تلاش‌های زیادی دارند تا ترامپ را متقاعد سازند تا پایبندی ایران به برجام را همچنان تائید کند.

اکنون استیو بنن مشاور استراتژیک سابق دونالد ترامپ که در طی رقابت‌های انتخاباتی و همچنین برای مدتی که در سمت قبلی خود در کاخ سفید حضور داشت از چهره‌های بسیار نزدیک به دونالد ترامپ بوده است، بابیان این مسئله که سخنان زیادی در مورد تائید پایبندی ایران به برجام در ماه اکتبر در دولت در جریان است، گفته که هرچند تلاش‌هایی برای جلوگیری از اعلام عدم پایبندی از سوی اطرافیان ترامپ وجود دارد، اما ترامپ خواهان آن است که از توافق فعلی به هر شکل ممکن خارج شود.

انکار برخورد نزدیک و ارتباط رادیویی ناو آمریکایی با ناو ارتش

درحالی‌که روز گذشته خبرگزاری تسنیم در گزارشی بیان کرده بود که یک فروند ناو آمریکایی با هشدار ناو ارتش از محدوده برخورد با یک قایق ماهیگیری ایرانی کنار رفته است، مرکز فرماندهی نیروی دریایی ارتش آمریکا وقوع این حادثه را به‌کلی منکر شده است.

بر اساس گزارش تسنیم، روز گذشته یک فروند لنج ماهیگیری بانام شمس که برای تست موتور خود در فاصله 45مایلی از ساحل بندر جاسک دچار آب‌گرفتگی و خرابی موتورخانه شده بود، از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طلب کمک می‌کند، پس از دریافت درخواست کمک از لنج مذکور، منطقه دوم دریایی ولایت نیروی دریایی ارتش، ناو موشک‌انداز فلاخن را برای کمک اعزام می‌کند که با ورود تیم کنترل صدمات یگان نداجا به لنج و جلوگیری از صدمات بیشتر این لنج تا اسکله یدک می‌شود.

در همین حال یک فروند ناو آمریکایی به شماره بدنه 02 در حال نزدیک شدن به موقعیت لنج مذکور بود که با هشدار و اعلام حضور ناو موشک‌انداز فلاخن از منطقه دور می‌شود.

بااین‌حال طبق خبرگزاری رویترز ستاد فرماندهی نیروی دریایی آمریکا هرگونه برخورد نزدیک با ناو ارتش ایران را رد کرده است و طی بیانیه‌ای این موضوع را اعلام کرده. در این بیانیه آمده است که ناوچه گشت زنی USS Tempest در تاریخ 6 سپتامبر در حال گشت زنی در خلیج‌فارس بوده است که پیام اضطراری را از یک قایق ناشناس در فاصله 138 کیلومتری دریافت می‌کند.

در همین حال طبق بیانیه، شناور Nordic Voyager که در موقعیت بسیار نزدیک‌تر به قایق دچار حادثه قرار داشته است، پیشنهاد کمک داده و حتی با قایق حادثه‌دیده نیز روبرو می‌شود. در همین حال USS Tempest پیشنهاد همراهی و کمک به Nordic Voyager می‌دهد که این درخواست رد می‌شود.

به گفته این بیانیه بعدازاین ناوچه گشت زنی آمریکایی از طریق پیام‌های رادیویی متوجه همراهی Nordic Voyager با ناو ایرانی برای کمک به قایق حادثه‌دیده می‌شود و بیانیه تأکید می‌کند: به‌هیچ‌وجه ارتباط و برخورد مستقیمی بین ناو ایرانی و آمریکایی وجود نداشته است.

برچسب ها: برجام ، ترامپ ، ایران

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از  روابط عمومی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس که امروز (دوشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: خلیج ‌فارس نماد اقتدار کشور ماست.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر 67 روز پس از آغاز دفاع مقدس موفق شد که استیلای دریایی خود را در خلیج‌فارس تثبیت کرده و شاهرگ‌های اقتصادی دشمن بعثی در این منطقه را قطع کند.

دریادار ایرانی اضافه کرد: با این دستاورد نیروی دریایی ارتش، اقتصاد جنگ به خوبی مدیریت شد و بنادر اصلی ما همچون بندر امام، بندر بوشهر و ترمینال نفتی خارک در امنیت کاملی که توسط نیروی دریایی تامین شده بود، فعالیت کردند و در نهایت منجر به پیروزی های شیرینی شد که نیروهای مسلح به مردم هدیه دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به پیروزی‌های متعدد نیروهای مسلح کشورمان ادامه داد: از زمان دفاع مقدس تاکنون نیروهای مسلح کشورمان همواره درحال پیروزی و طی کردن پله‌های اقتدار بوده‌اند؛ جدیدترین این پیروزی‌ها عملیات «وعده صادق» بود.

وی در رابطه‌ با برنامه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت خلیج‌ فارس و اسکورت نفتکش‌های ایرانی اظهار کرد: خلیج‌ فارس امروز امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان محسوب می‌شود و ما عمدتا اسکورت کشتی‌هایمان در مناطقی مثل خلیج عدن و اقیانوس اطلس انجام می‌دهیم.

امیر دریادار ایرانی در پایان تاکید کرد: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد