Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو ساکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فراهم کردن زمینه برای رشد دانش آموزان، توسعه روحیه پژوهشی، ارزش بخشیدن به دستاوردهای علمی و هدایت استعدادها و خلاقیت ها از اهداف مهم جشنواره جوان خوارزمی است.
وی، تولید دانش و بومی کردن آن، تشکیل انجمن های پژوهشی، افزایش مشارکت حداکثری دانش آموزان و انجام کارهای پژوهشی به صورت گروهی و تیمی را از دیگر اهداف جشنواره جوان خوارزمی ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: دبیرخانه نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در پژوهش سرای دانش آموزی معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج مستقر است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه 307 طرح پژوهشی در مرحله منطقه ای این استان داوری شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد 156 به دبیرخانه استانی نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی ارسال شد.
ساکی اضافه کرد: تعداد آثار ارائه شده در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی البرز نسبت به سال گذشته، رشد 240 درصدی را نشان می دهد.
وی یادآور شد: طرح های پژوهشی دانش آموزان البرزی در 14 زمینه علمی شامل ریاضی، شیمی، کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیک، عمران، هنری، نانو تکنولوژی، زبان و ادبیات فارسی، فیزیک، رایانه، برق الکترونیک، مکاترونیک، علوم زیستی و پزشکی وعلوم اجتماعی و روانشناسی مورد داوری قرار گرفت.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ضمن قدردانی از تلاش اعضای دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی در این استان اضافه کرد: 42 داور با تجربه و متخصص مسئولیت داوری طرح های راه یافته به مرحله استانی برای انتخاب و شرکت در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی را بر عهده داشتند.
ساکی تصریح کرد: 57 طرح پژوهشی از دانش آموزان این استان به نوزدهمین جشنواره کشوری جوان خوارزمی در سال تحصیلی 96-95 راه یافت.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز یادآور شد: این نمایشگاه به مدت 2 روز در دانشگاه شهید رجایی تهران برگزار شد که در آن دانش آموزان البرزی به دفاع حضوری از طرح هایشان در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی پرداختند.
ساکی افزود: از استان البرز به همت دبیرخانه استانی نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی که در پژوهش سرای معلم آموز و پرورش ناحیه یک کرج و اداره فنی و حرفه ای اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ٢٥ طرح از نواحی 4 گانه آموزش و پرورش البرز و شهرستان نظرآباد شرکت کردند.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام صیادی به مناسبت روز ماما ضمن قدردانی از خدمات جامعه مامایی در جهت ارتقای سلامت مادر و نوزاد مطرح کرد: در استان البرز بیش از یک هزار و ۲۰۰ ماما در بخش‌های بهداشت، درمان و آموزش فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۱۲ نفر در بخش خصوصی و ۹۳۱ نفر در بخش دولتی و ۶۴ نفر در بخش تأمین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه هفته ملی ماما با شعار «هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت» از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، گفت: جامعه مامایی در راستای ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند. در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲/۳ درصدی همراه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز عنوان کرد: این استان در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی رتبه دوم کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است. طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد.

صیادی ادامه داد: این شاخص در تمامی بیمارستان‌های استان البرز که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد. یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی در ارتقای جامعه مامایی افزایش تعداد ماماهای شاغل در بیمارستان کمالی است تا به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

کد خبر 6096409

دیگر خبرها

  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد برگزار می‌شود
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد