Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن تحت نظارت ریاض ، جزایر راهبردی این کشور را به مدت 25 سال به دولت امارات واگذار کرد!
به گزارش خبرگزاری فارس، منابع آگاه در یمن اعلام می‌کنند که «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، سند مشکوک جدیدی با امارات امضاء کرده که به موجب آن، جزایر «میون»، «سقطری» و بندر «عدن» برای مدت 25 سال که قابل تمدید نیز هست، به اجاره این کشور در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«ابراهیم العربی» گزارشگر شبکه «نبأ»، با تایید این خبر گفت: با گذشت دو سال از جنگ یمن، امارات بر مهم‌ترین مناطق راهبردی یمن از جمله بندر عدن، جزیره میون، تنگه باب المندب و جزیره سقطری از بزرگترین جزایر عربی منطقه، سیطره یافته است.بر اساس این گزارش، از همان روز نخست ائتلاف امارات با عربستان در حمله به یمن، ابوظبی تحرکات مشکوکی را در یمن آغاز کرده و بر روی استان‌های جنوبی یمن، نظیر عدن، حضرموت و سقطری متمرکز شده بود تا به اهداف خود در این مناطق دست یابد.در سند امضا شده میان هادی و ابوظبی، امارات، جزایر مهم سقطری و میون و بندر عدن را برای مدت 25 سال اجاره کرده و در مقابل به توقف حمایت از هر دولت یا گروه مخالف هادی به ویژه شورای انتقالی جنوبی و برخی گروه‌های مسلح تاسیس شده از سوی خود امارات در شهرهای جنوبی یمن، پایبند شده است!این سند به امارات این حق را می‌دهد که از ورود هر شهروند یمنی غیرساکن در جزایر سقطری و میون به این جزایر جلوگیری کند و تنها با صدور مجوزهای ویژه، شهروندان یمنی حق خواهند داشت وارد این جزایر شوند.بر اساس این گزارش، به موجب سند فوق، امارات حق اکتشاف نفت و گاز یا هر ثروت معدنی دیگر در خشکی و دریا با مشاوره موجر خود (یعنی هادی) را خواهد داشت و همه اکتشافات تقسیم خواهد شد. همچنین این جزایر می‌توانند در فعالیت‌های بین‌المللی نظیر مسابقات ورزشی، هنری و... شرکت کنند. العربی اضافه کرده که : در تلاش برای خوب جلوه دادن وجهه سند امضا شده برای مردم یمن، دولت هادی هم برای امارات شروطی صوری گذاشته است. به عنوان مثال، امارات موظف شد هر اثر باستانی ارزشمند را که در این جزایر پیدا ‌کند، در موزه همان جزایر حفظ کند! به علاوه ، از تنوع زیستی و محیط زیست جزایر هم حفاظت کرده و از جزایز مذکور در مقابل هرگونه تهدید خارجی دفاع کند!

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین، «مهرداد بذرپاش» که روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در نشست این کمیسون در ابوظبی حاضر شده بود، پس از برگزاری نشست مذکور و دیدار و گفت‌وگو با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی ابوظبی، با «شیخ منصور بن زاید آل نهیان» نائب رئیس دولت امارات دیدار کرد.

در این دیدار که در قصر «الوطن» ابوظبی برگزار شد، دو طرف در مورد روابط و همکاری‌ها به‌ویژه توسعه تجارت بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

شایان‌ذکر است که مهرداد بذرپاش در این سفر به گفت‌وگو با مقامات و فعالان اقتصادی امارات پرداخت تا موضوع توسعه تجارت بین دو کشور با جدیت بیشتری دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در این سفر و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته می‌توان پیش‌بینی کرد تجارت بین دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت ماشین آلات دپو شده در گمرک
  • نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • واگذاری هزار فقره سند مالکیت در بندر خمیر
  • تعلیق عضو شورای شهر به علت ربودن شهردار
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به علت ربودن شهردار
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود