Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، 20 شهریور 1360 شمسی برابر دوازدهم ذی‏‌القعده 1401 قمری سالروز شهادت آیت‌الله مدنی دومین شهید محراب در سن 68 سالگی پس از اقامه نماز در محراب نماز جمعه تبریز توسط منافقین است.

تاریخ پرافتخار روحانیت به ویژه در سده اخیر در جهت آگاهی دادن و تقویت بصیرت مردم، چهره‌های درخشان و بی‌نظیری به خود دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علمای اسلام این تک‌سواران پهنه مبارزه و جهاد، با همه‌ سادگی و بی‌پیرایگی که در زندگی روزمره دارند به هنگام لزوم و روز مقابله با نقشه‌های ضدانسانی دشمنان اسلام، شمشیر بیان بر سر بیدادگران و رهزنان راه حقیقت فرود می‌آورند و اگر ضرورتی باشد تا پای جان می‌ایستند و با خون وضو می‌گیرند و خضاب می‌بندند تا با جریان خون خویش، نهال عشق و ایمانی که در دل همگان سرزده، آبیاری کرده به بار نشانند.

آن پیر خوش سیمای خوش‌سیرت، آغوش گشاده معنویت و اخلاق به روی جوانانی بود که دل در پی اسلام داشتند و از نشان‌‌های آن سراغ می‌جستند، آن سید صالح نیکو خوی دست مهربان رحمت و مهربانی برسر دلدادگانی بود که در مکتب فضیلت پرتو می‌طلبیدند و در سلوک طریق عشق و پاکبازی راهنمایی می‌خواستند، آن آیت حق به حق آیتی هویدا از آئین راستین محمدی بود، او آیت‌الله سید اسدالله مدنی بود.

این عالم عمر پربرکت را به تهذیب نفس گذرانده و در سر تا سر حیات طیب خویش الگوی عملی اخلاق و تجسم سیره نبوی بود به نماز می‌ایستاد از سر تا پا جذب جمال حق می‌شد و عاشقانه با محبوب خویش سخن می‌گفت چون از قیامت می‌گفت چنان می‌گریست که گویی تمام عظمت قیامت را به دیده می‌بیند.

یکی از راویان می‌گوید: نیمه‌های شب بود که متوجه شدم از درون باغ صدای ناله‌ای می‌آید نگریستم و دیدم شهید مدنی است او گریه می‌کرد و می‌گفت، خدایا من آمده‌ام، خدایا اگر تو به من نه بگویی و اگر تو مرا ترک کنی کیست که مرا دریابد غیر از تو مگر کسی را خواهم داشت؟ این عارف دل سوخته عشق آموخته است که هم جامه پرشکوه روحانیت تن او را آراسته است و هم جامه رزم و لباس سربازی برای دفاع از سرزمین اسلام را مخالف مروت و نقض‌کننده عدالت نداشته است.

همین پیر که خود نامداری در سلوک مردان علم آموخته و استادان علم‌آموز حوزه و خود صاحب شأن و منزلت صاحبان رساله و فتوات آن اندازه در مقام ولایت و در جذبه روح خدا غرق شده و خویشتن را در فروغ او گم‌شده و بی‌نشان و نام می‌یابد که چون در نجف از او می‌خواهند رساله بنویسد در پاسخ می‌گوید ما تا مرجعی چون حضرت آیت‌الله‌العظمی خمینی داریم باید همه مروج چنین مرجعی باشیم.

او چشمه‌سار فضیلتی بود که در بستر زمان جریان داشت و اقیانوس بیکران اراده‌ای بود که به هنگام خروش بنیان کفر را بر می‌افکند.

بر اساس این گزارش، فارس برای نخستین بار به انتشار تصاویری منتشر نشده از آیت‌الله شهید مدنی پرداخته که در ذیل از خاطرتان می‌گذرد:

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید کسانی که به خدا ایمان آورده‌اند سخن درست بر زبان جاری کنند تا در سایه تقوا خداوند آنها را مورد مغفرت قرار دهد.

وی افزود: امیرالمومنین می‌فرماید فردی که تقوا پیشه کند هیچ گاه به هلاکت نمی‌رسد. رستگاران با تقوا به رستگاری می رسند و زیان کاران با معصیت زیان خواهند دید.

برقرار در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، اظهار کرد: جوان مردی، مروت، فروتنی و تواضع از ویژگی‌های پهلوانان است.

وی در خصوص روز یکشنبه شکست آمریکا در ویتنام، افزود: آمریکا شیطان بزرگ و اکبر است. آمریکا سمی را در محصولات کشاورزی استفاده کرده است که این سم سال‌ها در محصولات کشاورزی باقی مانده است و مردم را دچار مشکل کرد.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند، گفت: مسؤولان نظام کمتر به سخنان رهبری عمل کرده‌اند که اگر از سال ۸۰ تا الان به این دستور توجه می‌شد اکنون فساد در جامعه ریشه کن می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در روز سه شنبه روز جهانی کار و کارگر نام گذاری شده است، افزود: اعتراضات کارگران در آمریکا که منجر به فراخوان اعتصابات سراسری مبنی بر کاهش ساعات کاری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت، دلیل اصلی نامگذاری این روز است.

برقرار با بیان اینکه ۱۲ اردیبهشت روز چهارشنبه شهادت شهید مرتضی مطهری به عنوان روز معلم نام گرفته است، اظهار کرد: شهید مطهری یکی از شخصیت‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند.

کد خبر 6089168

دیگر خبرها

  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • عکس کمتر دیده شده از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه برنامه ۹۰
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند