Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@00:50:08 GMT

بن تخفیف به دانش‌آموزان در نمایشگاه کتاب اهدا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۹۵۶۵۹

بن تخفیف به دانش‌آموزان در نمایشگاه کتاب اهدا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه در فصل تابستان زمینه حضور دانش‌آموزان در نمایشگاه کتاب ضعیف است گفت: در صورت ادامه نمایشگاه کتاب تا روزهای نخست سال تحصیلی بن تخفیف برای اهدا به دانش‌آموزان پیش‌بینی می‌شود.

خسرو ساکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با بیان اینکه نمایشگاه های کتاب استانی یکی از رخدادهای بزرگ فرهنگی محسوب می شود اظهار داشت:نمایشگاه کتاب امسال استان البرز به نسبت سال‌های گذشته از استقبال خوبی برخوردار بوده و در بازدیدی که در نمایشگاه داشتم شاهد تنوع کتاب‌ها وحضور ناشران مختلف بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه کتاب‌های مرجع برای تمام قشر‌ها وجود دارد گفت: با توجه به تعطیلی مدارس در فصل تابستان زمینه حضور دانش‌آموزان ضعیف است که فقط با والدین می‌توانند در نمایشگاه کتاب شرکت کنند و اگر برنامه‌های نمایشگاه تا روزهای اول سال تحصیلی ادامه یابد با هماهنگی اداره ارشاد تخفیفاتی برای مدارس و دانش آموزان پیش‌بینی شدهکه استفاده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به نزدیک بودن سال تحصیلی جدید بیان کرد:مانند هرسال 2 برنامه برای بازگشایی وجود دارد که موضوع نخست جشن شکوفه‌ها است که برای دانش آموزان پیش دبستانی است و یک برنامه در روز نخست مهر بازگشایی مدارس است.

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار درباره مشکلات سال اول تحصیلی در مدارس البرز اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مشکل نگران کننده‌ای در سال تحصیلی جدید وجود ندارد.

انتهای پیام/

R41451/P1492/S6,50/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با معلمانِ منتخب و نمونه استان در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه، به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اشاره و اظهار داشت: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد(ع) فرمودند "کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت."

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند تصریح کرد: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود شد معلمِ جبهه مقاومت.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: طبق روایتِ امام سجاد(ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراهِ خوب داشته باشد و لذا در هرجا نیازمند به معلم هستیم؛ معلمی که به ما درس و پیام دهد.

امام جمعه رشت بیان کرد: طبق روایتی دیگر از بزرگان، "کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است" یعنی پیدا کردن استادِ خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌‌.

وی معلمی را شغل انبیاء دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقاء معنوی و علمی خود تلاش کند افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقاء خود سعی کنید برای ارتقاء علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان‌ِ خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هرآنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد:‌ اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده است به این دلیل است که‌ آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت همراهی‌ با نیکان و معلمانِ خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان