Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرعامل سمات گفت: از امروز دوشنبه کارگزاران در راستاي غير کاغذي کردن فرآيندها تنها از طريق سامانه الکترونيکي کارا مي‌توانند درخواست‌هاي خود را در سپرده‌گذاري مرکزي ثبت کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ محمدرضا محسني افزود: با بهره برداري کامل از سامانه کارا ديگر دريافت، پذيرش و ثبت مدارک کارگزاران به صورت کاغذي در دبيرخانه شرکت سپرده گذاري مرکزي امکانپذير نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرعامل سمات تصريح کرد: شرکت سپرده گذاري مرکزي در راستاي تحقق اهداف دولت الکترونيک اقدام به طراحي و راه اندازي سامانه هاي تخصصي فراواني براي ذينفعان مختلف بازار سرمايه کرده است. اين شرکت سال گذشته سامانه الکترونيکي سهامداران (دارا) را براي افزايش ارائه خدمات به سهامداران راه اندازي کرد و امسال نيز سامانه الکترونيکي کارگزاران (کارا) را به بهره برداري رسانده است.
وي ادامه داد: تجميع سرويس ها و خدمات در يک درگاه، غيرکاغذي کردن فرآيندها، کاهش هزينه ها، دستيابي به خدمات متنوع تر، حذف نامه نگاري و مراجعات حضوري از مهمترين ويژگي هاي درگاه الکترونيکي کارگزاران است که به طور حتم مورد استقبال کارگزاران قرار خواهد گرفت.
محسني با بيان اينکه درگاه الکترونيکي کارا مجهز به گواهي ديجيتال بازار سرمايه است، اظهارداشت: اين امر باعث مي شود صحت تبادل اطلاعات ميان شرکت سپرده گذاري و کارگزاران با اعتبار و اطمينان بيشتري انجام شود.
مديرعامل سمات خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشي سامانه کارا نيز اوايل شهريورماه براي کارگزاران برگزار شد تا آنها با به کارگيري اين سامانه بيشتر آشنا شود.
محسني درباره آخرين آمار سهامداران خارجي بازار سرمايه ايران هم گفت: با صدور 27کد جديد در مرداد ماه امسال، تعداد کدهاي سهامداران خارجي بازار سرمايه ايران از مرز 900کد فراتر رفت
وي افزود: 8سهامدار حقيقي از کشورهاي چين، پاکستان، عراق (4نفر) و افغانستان (2نفر) مردادماه با پشت سر گذاشتن مراحل قانوني، کد معاملاتي فعاليت خود را دريافت کردند.
مديرعامل سمات اظهارداشت: 19سرمايه گذار حقوقي خارجي از کشورهاي ترکيه، چين، پاکستان، جمهوري آذربايجان، هند، عمان، جزاير من، عراق (4شرکت)، امارات و افغانستان(هر کدام3شرکت) و گرجستان (2شرکت) ماه گذشته کد سهامداري خود را از شرکت سپرده گذاري مرکزي اخذ کردند تا تعداد سرمايه گذاران حقوقي خارجي فعال در بازار سرمايه ايران به عدد 228برسد.
نخستين کد سهامدار خارجي بازار سرمايه ايران را آبان ماه سال 73يک شرکت آلماني دريافت کرد و تاکنون 905کد سهامدار خارجي در اين بازار صادر شده است.
درحال حاضر سرمايه گذاراني از آمريکا، انگليس، اسپانيا، روسيه، آلمان، سوييس، سوئد، لهستان، ازبکستان، جمهوري آذربايجان، چين، هلند، هند، ترکيه، لبنان، آفريقاي جنوبي، ژاپن، قبرس، ايتاليا، امارات، نروژ، يونان، اندونزي، مالديو، لهستان، کانادا، جزاير کيمن، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوريه، لوکزامبورگ، کويت، نيوزيلند، مالزي، کره جنوبي، گرجستان، ارمنستان، جزاير ويرجين، جزاير من، نيجريه و افغانستان فعال هستند. به گزارش سنا؛ بر اساس اين گزارش، در اين فهرست نام 34سرمايه گذار ايراني مقيم خارج از کشور نيز ديده مي‌شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد

 منصوری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در حال حاضر، در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲/۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد