Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - امروز يازدهم سپتامبرسالگرد انهدام برجهاي دوقلوي تجارت جهاني آمريکا در حمله‌هاي تروريستي در سال 2001 است؛ هنوز هم پس از گذشت شانزده سال ابعاد اين حادثه با وجود شواهد و دلايل فراوان به خوبي روشن نشده يا اراده‌اي براي بيان عمومي آنها وجود ندارد.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، امروز يازدهم سپتامبرسالگرد انهدام برجهاي دوقلوي تجارت جهاني آمريکا در حمله‌هاي تروريستي در سال 2001 است وهنوز هم پس از گذشت شانزده سال ابعاد اين حادثه با وجود شواهد و دلايل فراوان به خوبي روشن نشده يا اراده‌اي براي بيان عمومي آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وب‌سايت «نيوز» به مناسبت شانزدهمين سالگرد حمله تروريستي به برجهاي سازمان تجارت جهاني در نيويورک در گزارشي با انتشار تصاويري تکان‌دهنده و کمتر‌ديده‌شده از اين حادثه با اشاره به نحوه فروريزي برجهاي دوقلو در نيويورک نوشت: ما تاکنون بارها نحوه برخورد هواپيماها به دو آسمان‌خراش نيورک و فروپاشي کامل آنها را مشاهده کرده‌ايم اما هنوز هم با گذشت سالها از درک و هضم چنين حادثه‌اي عاجزيم.
در صبح روز 11 سپتامبر سال 2001، نوزده تن از اعضاي گروه تروريستي 4 فروند هواپيماي مسافربري در آمريکا را ربودند. تروريستهاي القاعده دو هواپيما را در فاصله‌هاي زماني متفاوت تعمداً به برجهاي دوقولوي مرکز تجارت جهاني در نيويورک زدند که در پي آن همه مسافران هواپيما و همچنين بسياري از کساني که در اين دو ساختمان حضور داشتند کشته شدند. هردو اين آسمان‌خراشها پس از دوساعت به طور کامل فرو ريختند و آسيبهاي زيادي به ساختمانهاي اطراف وارد کردند.

هواپيماي سوم به ساختمان پنتاگون در ويرجينيا برخورد کرد، هواپيماي چهارم اما در زميني نزديک شنکسويل ايالت پنسيلوانيا سرنگون شد. بنا به گزارشهاي رسمي دولت آمريکا در اين حادثه دست‌کم 3 هزار نفر کشته شدند.

بنا به گزارش «نيوز» دولت آمريکا يک موزه يادبود حادثه يازده سپتامبر را در شهر «منهتن» برپا کرده که در آن تمام وسايل و تجهيزات به‌جامانده از فروپاشي دو ساختمان به نمايش عموم گذاشته شده‌است؛ از سال 2001 تاکنون بيش از 14 ميليون نفر از اين موزه بازديد کرده‌اند.
گزارش‌نويس وب‌سايت «نيوز» ضمن شرح دردناکي از حادثه يازده سپتامبر و آسيب‌ديدن بسياز اين شهروندان عادي در اين حادثه مي‌افزايد: در بخشي از اين موزه مکان پنهاني وجود دارد که در آن عکسهاي بسيار دلخراش و تکان‌دهنده در آن به نمايش گذاشته شده اما بازديد از اين قسمت براي عموم آزاد نيست و دولت آمريکا تا کنون بسيار تلاش کرده تا از انتشار آنها در سطح جامعه خودداري کند.

با اينکه از همان ماه‌هاي پس از حادثه تروريستي 11 سپتامبر شواهد بسياري به دست آمد که در اين عمليات تررويستي پيچيده مانند همه حوادث تروريتسي ديگر رد پاي مقامات عربستاني ديده مي‌شود اما دولتهاي آمريکا با گذشت شانزده سال که هم‌اکنون کوهي از شواهد و مدارک غيرقابل انکار مبني بر دخالت عربستان در حادثه تروريستي 11 سپتامبر جمع‌آوري‌شده، همچنان از اعلام رسمي آن خودداري مي‌کننند.

رسانه‌هاي آمريکا و وکلاي خانواده‌هاي قرباني‌هاي حادثه 11 سپتامبر در روند پي‌گيري 16 ساله خود براي احقاق حقوقشان و مجازات عامل اصلي اين حادثه ، به تازگي شواهدي مبني بر برنامه‌ريزي آگاهانه سفارت عربستان در آمريکا براي حمله تروريستي 11 سپتامبر افشا کردند اما همچنان پس دولت آمريکا به خاطر منافع اقتصادي حاضر به اعلام علني و رسمي دخالت عربستان در اين حادثه تروريستي نيست.
افشاي نقش سفارت عربستان در حادثه 11 سپتامبر
رسانه‌هاي آمريکا روز 10 سپتامبر ماه جاري فاش کردند که اسناد جديد نشان مي‌دهد به احتمال زياد عربستان نقش پررنگي در اجراي حادثه 11 سپتامبر داشته‌است.
پايگاه روزنامه «نيويورک‌پست» در گزارشي فاش کرد که اسناد جديد نشان مي‌دهد به احتمال زياد دوتن از کارکنان سفارت عربستان در واشنگتن عمليات شبيه‌سازي ربايش هواپيما را پشتيباني مالي کرده‌اند.

بنا به اين گزارش دو سال پيش از حادثه سپتامبر سفارت عربستان دو تن از شهروندان سعودي با پوشش دانشجويي پشتيباني مالي کرده تا در عملياتي شبيه‌سازي‌شده براي حمله اصلي 11 سپتامبر از شهر «فونيکس» به سمت «واشنگتن» پرواز کنند، به همين دليل احتمال هدايت و اجراي حمله 11 سپتامبر از سوي مقامات عربستاني قوت گرفته‌است.
نيويورک‌پست به نقل از وکلاي خانواده‌هاي افراد قرباني اين حادثه که بيش از 1400 نفر هستند افزود: شواهد جديدي به دادگاه ارائه شده که نقش مالي و عملياتي عربستان در حادثه 11 سپتامبر را نشان مي‌دهد. در حقيقت احتمالا دولت عربستان نه تنها در اجراي عمليات بلکه در زمينه‌سازي اين حادثه از جمله شبيه‌سازي عمليات 11 سپتامبر نقش داشته‌است.

«شان کارتر» از وکلاي اصلي پرونده قربانيان تصريح کرد: ما از مدتها پيش بر روبط نزديک سازمان القاعده و دولت عربستان تأکيد داريم و اسناد جديد تنها شواهد بيشتري را در اختيار ما قرار مي‌دهند.
بنا به اين گزارش وکلاي دولت عربستان در آمريکا در ماه‌هاي پيش تحرکات زيادي انجام دادند تا مانع افشاي اين اسناد جديد و تحويل آنها به دادگاه شوند.

وکلاي شاکيان حادثه 11 سپتامبر با استناد به اسناد «اف‌بي‌‌آي» مي‌افزايند که محمد القضايين و حمدان الشلاوي از کارمندان سفارت عربستان در حقيقت دو تن از عوامل شبکه پادشاهي عربستان در آمريکا بودند که تحت پوشش دانشجويي در اين کشور به سر مي‌بردند و در توطئه تروريستي 11 سپتامبر نقش ايفا کردند.
نيويورک‌پست با اشاره به اينکه محمد القضايين در «وزارت امور اسلامي» عربستان مشغول به کار بوده و حمدان الشلاوي نيز از سالها کارمند دولت سعودي بوده و هنگامي که در آمريکا زندگي مي‌کردند در تماس مداوم با مقامات عربستاني بوده‌اند به نقل از اسناد تازه «اف‌بي‌آي» تشريح کرد: شرکت هواپيمايي غرب آمريکا گزارش داده که در نوامبر سال يعني 1999 دو سال پيش از حمله تروريستي 11 سپتامبر محمد القضايين و حمدان الشلاوي در پروازهاي به سمت واشنگتن بارها تلاش کردند به کابين خلبان هواپيما دسترسي داشته باشند تا ميزان امنيت پرواز را بسنجند و افزون بر اين هميشه از خدمه پرواز سؤال‎هاي فني درباره پرواز مي‌پرسيدند به طوري‌که موجب تعجب خدمه پرواز شده‌بود.

بر پايه اسناد «اف‌بي‌آي» رفتار تهاجمي اين دو شهروند عربستاني و سؤال‎هاي مداوم آنها و همچنين تلاششان براي نزديک‌ شدن به کابين خلبان در طي پروازها به گونه‌اي بود که در يک مورد خلبان مجبور به فرود اضطراري در ميانه راه در شهر «اوهايو» مي‌شود و سرانجام پليس اين دو را بازداشت مي‌کند، اما «اف‌بي‌آي» با آنکه آنها را بازجويي مي‌کند تصميم به آزادي آنها مي‌گيرد.

نيويورک‌پست در پايان مي‌نويسد که سازمان امنيتي «اف‌بي‌آي» تنها پس از آزادي محمد القضايين و حمدان الشلاوي پي مي‌برد که يکي از آنها در افغانستان دوره‌هاي نظامي خاص را گذرانده و با ربايندگان هواپيماهايي که در حادثه تروريستي 11 سپتامبر به کار گرفته شدند در تماس بوده‌است و همچنين اين دو تن با يکي از مقامات عربستاني سازمان القاعده نيز در ارتباط مستمر بوده‌اند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دو شهید معلم حادثه تروریستی کرمان در حسینیه امام(ره)

تصاویر دو شهید معلم حادثه تروریستی کرمان در دیدار امروز رهبر معظم انقلاب با جمعی از معلمان سراسر کشور در حسینیه امام خمینی(ره) نصب شد.

دیگر خبرها

  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • تصاویر دو شهید معلم حادثه تروریستی کرمان در حسینیه امام(ره)
  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • تراکتور فردا سرمربی خود را معرفی می‌کند!
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • (ویدئو) پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • ببینید | پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی