Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:20:41 GMT

فراهم شدن زمینه اشتغال یک هزار نفر در صنعت فرش خلخال 

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۹۶۱۳۳

استاندار اردبیل گفت: بخش خصوصی زمینه اشتغال پایدار یک هزار فرشباف را در شهرستان خلخال فراهم کرده است. 

به گزارش ایسنا، مجید خدابخش در بازدید از کارگاه آموزش فرشبافی در شهرستان خلخال افزود: طرح چابک بافت تولید فرش دست بافت با سرمایه گذاری بنیاد فرش نوین ایران وچهار شرکت مشهور تولید فرش های دستبافت کشور در سه شهرستان در سه استان اجرا می شود و در استان اردبیل شهرستان خلخال برای این منظور انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل با بیان اینکه هم اکنون در زمان کمتر از یک ماه 397 نفر برای مشارکت در این طرح و طی دوره های آموزشی ثبت نام کرده اند، یادآور شد: این افراد با ایجاد 14 دار قالی مشغول آموزش هستند.

استاندار اردبیل با اشاره به تفاهم نامه شرکت سرمایه گذار و فرمانداری خلخال برای ایجاد زمینه اشتغال یک هزار بافنده فرش در این شهرستان گفت: بر اساس این تفاهم نامه در مدت 2 ماه ظرفیت ایجاد اشتغال برای بافندگان فرش در خلخال فراهم شده و سرمایه گذار طرح متعهد به پرداخت حقوق ماهانه بر اساس قانون کار و نیز پرداخت حق بیمه فرشبافان شده است.

فریدون بابایی، فرماندار خلخال نیز در این بازدید گفت: تفاهم نامه سرمایه گذار مجری طرح چابک تولید فرش دستبافت خلخال با استان اردبیل در جلسه ای که روز سه شنبه هفته جاری با حضور استاندار اردبیل در تهران برگزار می شود نهایی خواهد شد.

به گفته وی، شرکت کنندگان در این طرح پس از گذراندن یک دوره آموزش کوتاه مدت در کارگاه های تولیدی متمرکز فرش و یا به صورت تک بافت در محل سکونت خود اقدام به بافت و تولید فرش با استفاده از جدیدترین روش فرشبافی خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی به گرفتار شدگان در سیل ییلاقات آق داغ شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر این استان، حمید قویدل اظهار کرد: پیرو گزارش دریافتی مبنی بر وقوع بارش شدید و مسدود شدن راه ارتباطی ییلاقات آق داغ و روستای مره‌چین و آق سو، نجات‌گران هلال احمر بلافاصله به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: نجات‌گران جمعیت هلال احمر در قالب دو تیم اسکان و تغذیه متشکل از پنج نیروی عملیاتی با دو دستگاه خودروی کمک‌دار در محل حادثه حاضر شدند.

قویدل اظهار داشت: تا به حال تعداد ۴۸ قوطی کنسرو تن ماهی، چهار کیلوگرم خرما، ۶۰ بطری آب معدنی، ۶۵ بسته بیسکوئیت و ۱۰۰ قرص نان در میان ۵۵ نفر حادثه دیده توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه سرخ و سفیدپوشان هلال‌احمر در سراسر کشور آماده ارائه خدمات به مردم هستند، گفت: سامانه پاسخگویی به حوادث ۱۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش از هم‌وطنان گرامی است.

کد خبر 750659

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟