Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:26:57 GMT

جاده‌های نامطلوب نهاوند، قتلگاه رانندگان

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۹۶۵۲۳

محورهای مواصلاتی نهاوند به قتلگاهی برای رانندگان تبدیل شده است و مسئولان هم به این مسأله اذعان دارند هر چند وجود چنین قتلگاه‌هایی در سطح کشور کم نیست.

به گزارش ایسنا، یکی از مسائلی که بارها به آن پرداخته‌شده، نامناسب بودن محورهای مواصلاتی در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها از جمله نهاوند است چرا که برخی محورهای ارتباطی این شهرستان از استانداردهای لازم فاصله دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت نامطلوب جاده‌های بین شهری در شهرستان نهاوند و خبرهای متعدد از تصادفات مرگبار در این جاده‌ها باعث نگرانی مردم شده است.

در جاده‌های نهاوند از جمله محورهای نهاوند- آورزمان، نهاوند- فیروزان- کنگاور- بروجرد بیشترین تصادفات رخ می‌دهد که نشان‌دهنده نیاز این مسیرها به تصحیح و بهسازی است.

وضع جاده‌های نهاوند مطلوب نیست

فرماندار شهرستان نهاوند در ابن‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: بحث راه و توجه به حمل ونقل جاده‌ای از مهمترین نیازهای نهاوند است که یکی از زیرساخت‌های مهم در توسعه شهرستان محسوب می‌شود اما متأسفانه در این بخش وضع جاده‌های نهاوند مطلوب نیست.

کریم حمیدوند با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی شهرستان نهاوند راه‌های ارتباطی و مواصلاتی آن است، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تردد در جاده‌های نهاوند و نبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل مناسب، 100 درصد حمل‌ونقل کالا و مسافر در همین جاده‌ها انجام می‌شود بنابراین باید افزایش ایمنی راه‌ها را جدی گرفت.

وی افزود: وقوع تصادفات در ماه‌های اخیر در محورهای شهرستان نهاوند موجب کشته و زخمی شدن چندین نفر از هموطنان شده که نیازمند توجه ویژه مسئولان اداره راه و شهرسازی برای رفعنقاط حادثه‌خیز و رعایت قوانین از سوی رانندگان است.

حمیدوند عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولان استان و تلاش نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و در یکی دو سال اخیر عملیات اجرایی در قسمت جاده‌ها فعال شده و با جدیت در حال انجام است و نسبت به گذشته شتاب بیشتری داشته به طوریکه تا قبل از اربعین 4 کیلومتر از جاده آورزمان به نهاوند با نصب نیوجرسی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

چهاربانده کردن جاده‌های نهاوند ضروری است

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند در مسیر غرب کشور و از محورهای پرتردد استان همدان است پس محورهای مواصلاتی آن باید ظرفیت این همه تردد را داشته باشد تا حوادث کمتری به وجود آید، عنوان کرد: شهرستان نهاوند محل تردد کاروان زائران کربلا و سفر اربعین است که چهار بانده کردن جاده‌های آن ضرورت دارد.

فرماندار شهرستان نهاوند تأکید کرد: خواسته مردم شهرستان تسریع در نهایی کردن پروژه‌های در حال اجرا در زمینه تعریض و آسفالت جاده‌ها و اصلاح ورودی و نقاط حادثه‌خیز شهرستان است که پیگیر این مسأله هستیم.

نقاط حادثه‌خیز شهرستان نهاوند

وی در ادامه به شناسایی نقاط حادثه‌خیز شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: محور نهاوند- آورزمان در جاده ملایر، قسمتی از مسیر نهاوند به فیروزان، فیروزان به کنگاور، محور نهاوند به بروجرد، مسیر روستایی برزول- فارسبان، سه‌راهی شهرک تا فارسبان و سه‌راهی شعبان و قسمتی از بخش گیان به نهاوند از مهمترین نقاط حادثه‌خیز شهرستان نهاوند هستند که سالانه تصادفات زیادی در این محورها به وقوع می‌پیوندد.

حمیدوند در رابطه با راه ارتباطی نهاوند به ملایر و همدان از جاده آورزمان به طول 35 کیلومتر بیان کرد: کم عرض بودن، نبود شانه خاکی، مسیر کوهستانی و دارای گردنه با ‌پیچ‌های تند و پی در پی و نبود علائم هشداردهنده مناسب موجب بسیاری از تصادفات و تلفات می‌شود که امیدواریم هر چه سریع‌تر این معایب رفع شود.

وی عنوان کرد: شهرستان نهاوند یک شهر گردشگرپذیر بوده و شاهد تردد مسافران در ایام مختلف سال در این جاده‌ها پرمخاطره است پس نبود ایمنی در جاده‌های مواصلاتی شهرستان خاطره بدی از شهرستان در ذهن مسافران بر جای خواهد گذاشت.

نهاوند تنها شهرستان فاقد راه چهاربانده برای دسترسی به مرکز استان

رئیس پلیس‌راه شهرستان نهاوند نیز به ایسنا گفت: نهاوند شاید تنها شهرستان استان باشد که راه چهار بانده برای دسترسی به مرکز استان را ندارد و از میان محورهای شهرستان، محورهای نهاوند- آورزمان و نهاوند- کنگاور به علت ناهمواری راه و کوهستانی بودن، چهار بانده نبودن و داشتن پیچ‌های غیراستاندارد و ایمن‌سازی نشدن در معبرها و موارد دیگر بیشترین حادثه را داشته‌اند.

سرگرد حمزه طائفی بیان کرد: با توجه به حجم ترافیک این محورها و تعداد وسایل نقلیه‌ای که در آنها تردد می‌کنند و همین‌طور شرایط ویژه آنان و از جمله تبدیل شدن به راه میانبر بخش زیادی از کامیون‌ها، لازم است مسئولان با اتخاذ تدابیری ویژه و بهسازی و اصلاح فیزیکی مانع تکرار حوادث ناگوار در این محورها شوند.

وی افزود: وضعیت این جاده‌ها با آن که مشخصات راه روستایی را دارند و از آنها به عنوان راه‌های اصلی و حتی راه ارتباطی بین استان‌های همدان و کرمانشاه با مرکز کشور استفاده می‌شود، با حجم ترافیکی موجود تناسبی ندارد و باعث شده است شاهد تصادفات ناگواری در این مسیر باشیم.

طائفی خاطرنشان کرد: ناقص بودن جاده نهاوند- آورزمان و چهار بانده بودن مسیر برای بهره‌برداری به علت عدم نصب علائم هشداردهنده و چراغ خطر و چشمک‌زن و نیز خط کشی نشدن جاده موجب می‌شود رانندگان و خودروهای غیربومی مسیر را اشتباه رفته و باعث بروز تصادفات ناگوار در این محور می‌شوند.

فعالیت سه پیمانکار در محور نهاوند- آورزمان

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهاوند نیز به خبرنگار ایسنا گفت: سه پیمانکار در محور نهاوند- آورزمان در حال فعالیت هستند و ساماندهی و تعریض این محور از سمت روستاهای عشوند و برجک به سمت ورودی نهاوند در حال پیگیری و انجام است.

عمید الوند اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون و با وجود کمبود اعتبارات اقدامات بسیاری در حوزه راه‌های بین شهری و روستایی شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به انجام عملیات تعریض محور نهاوند- آورزمان عنوان کرد: سه پیمانکار در این محور به فعالیت می‌پردازند به طوریکه یکی کار آسفالت محور را عهده‌دار است و دو پیمانکار دیگر عملیات ترانشه‌برداری این محور را انجام می‌دهند و به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند که 2200 متر از 8 کیلومتر این مسیر آسفالت و تعریض شده است.

الوند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قرارداد اجرای این پروژه مربوط به سال 94 و مصادف با عدم تفکیک ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده، خط کشی محور و نصب تابلو و علائم هشداردهنده در آن به تأخیر افتاده است اما با صحبت‌های انجام شده با اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مقرر شده هر چه سریع‌تر این مشکلات و موانع حل و طرف شود.

وی با ابرازامیدواری به نتایج و اقدامات انجام شده در جاده‌های شهرستان بیان کرد: پیچ ورودی جاده آورزمان به نهاوند تا قبل از سفرهای اربعین آسفالت، ساماندهی و قابل بهره‌برداری می‌شود.

الوند در ادامه گفت: هنوز وضعیت جاده‌های مواصلاتی شهرستان مطلوب و ایده‌ال نیست اما از رانندگان و مسافران تقاضا داریم با صبر و حوصله و هوشیاری حین رانندگی از بروز تصادفات جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امسال عملیات نصب نیوجرسی نیز در محور نهاوند- بروجرد به طول 2 کیلومتر انجام شده است، یادآور شد: این اقدامات سهم بسزایی در کاهش تصادفات در این محور را داشته اما آنچه باید مطالبه شود رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

تعریض ۱۲ کیلومتر از جاده نهاوند- آورزمان- ملایر تا پایان امسال

معاون وزیر راه نیز در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی تعریض و ساماندهی جاده نهاوند- آورزمان- ملایر گفت: تا پایان امسال ۱۲ کیلومتر از این جاده تعریض و زیر بار ترافیک می‌رود.

داوود کشاورزیان اظهار کرد: برای سرعت بخشیدن به عملیات تعریض و ساماندهی این محور برای کاهش تصادفات تمهیدات و اقدامات مناسبی پیش‌بینی شده است که تا پایان امسال عملیاتی می‌شود.

وی عنوان کرد: ۱۲ کیلومتر از جاده نهاوند- آورزمان- ملایر که در حوزه استحفاظی شهرستان نهاوند قرار دارد، تا پایان امسال تعریض و زیر بار ترافیک می‌رود.

کشاورزیان افزود: عملیات اجرایی تعریض و ساماندهی ۴ کیلومتر از ورودی نهاوند در جاده آورزمان تا قبل از فرارسیدن اربعین‌حسینی به اتمام و با نصب نیوجرسی و علائم هشداردهنده و خطر به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه نیمه‌کاره محور نهاوند- فیروزان در انتظار اخذ مجوز مناقصه

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: پروژه نیمه‌کاره محور نهاوند- فیروزان در انتظار اخذ مجوز مناقصه است.

حبیب نادیان‌رفیع با بیان اینکه پروژه 4 بانده شدن محور نهاوند- فیروزان از سال 91 نیمه‌کاره رها شده است، اظهار کرد: این پروژه به علت عدم تخصیص اعتبار استانی نیمه‌کاره باقیمانده است.

وی تصریح کرد: راه و شهرسازی برای اجرای 10 کیلومتر از مسیر نهاوند- فیروزان در سال 90 قرارداد 8 میلیارد تومانی با پیمانکار منعقد کرده که به علت عدم تخصیص اعتبار پیمانکار به کار خود پایان داد.

نادیان‌رفیع با اشاره به اینکه طول مسیر محور نهاوند- فیروزان 31 کیلومتر است، یادآور شد: تا کنون 13 کیلومتر از مسیر نهاوند- فیروزان 4 بانده شده و 18 کیلومتر از آن باقیمانده است.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه ردیف ملی نداشته است، بیان کرد: به علت بالا بودن آمار تصادفات در این محور، در سال 95 اعتبار 500 میلیون تومانی برای اجرای 5 کیلومتر دیگر از مسیر نهاوند- فیروزان ابلاغ شده و به دنبال اخذ مجوز مناقصه برای انتخاب پیمانکار است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: 5 کیلومتر فیروزان به سمت کرمانشاه و پل حاج‌علیمراد که یکطرفه بوده، بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده است.

محور نهاوند- آورزمان- ملایر ردیف اعتباری ملی گرفت

وی درباره پروژه محور نهاوند- آورزمان- ملایر نیز گفت: این مسیر 42 کیلومتر است که در سال 87 با اعتبارات قطره‌چکانی استانی به صورت قطعه قطعه انجام شده است که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته از سال 97 ردیف اعتباری ملی برای آن اختصاص می‌یابد.

نادیان‌رفیع تصریح کرد: 8 کیلومتر از سمت نهاوند به آورزمان تا 3 راهی عشوند در دست اجراست به طوریکه 4 کیلومتر از این مسیر آسفالت شده و 4 کیلومتر دیگر نیز در حال زیرسازی است که برای تکمیل آن به 4 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با اشاره به انتخاب پیمانکار برای اصلاح پیچ خروجی نهاوند، یادآور شد: این قسمت از مسیر یکی از نقاط پرحادثه بوده و در صورتی‌که اصلاح شود تصادفات کاهش چشمگیری خواهد یافت بنابراین اگر اعتبار مورد نیاز تخصیص یابد تا آبان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته اگر 8 کیلومتر اجرایی شود و اعتبارات مورد نیاز ابلاغ شود، از سال آینده عملیات اجرایی 8 کیلومتر از 3 راهی عشوند به سمت آورزمان به پیمانکار داده خواهد شد و مابقی مسیر به تناسب اعتبارات انجام می‌گیرد.

تبدیل جاده ملایر- آورزمان- نهاوند به قتلگاه رانندگان

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی هم در دیدار مردمی خود با اقشار مختلف مردم ملایر در هفته دولت با بیان اینکه جاده ملایر- آورزمان- نهاوند به علت باریک و ناامن بودن به قتلگاهی برای رانندگان و مسافران تبدیل شده است، گفت: هر هفته این جاده متحمل تصادفات فوتی و جرحی فراوانی می‌شود .

محمد کاظمی افزود: بودجه این جاده در ردیف راه‌های ملی آمده و وزیر راه و شهرسازی نیز در سفر اخیر خود وعده داد تا احداث 10 کیلومتر از این جاده را به پیمانگار واگذار کند .

وی از استاندار همدان خواست تا در اسرع وقت نسبت به تنظیم و عقد قرارداد با پیمانکار برای رفع خطر از جاده ملایر- آورزمان- نهاوند دستور دهد و در زمینه تجهیزات مورد نیاز برای تأسیس رادیوی شهری ملایر نیز مساعدت لازم را مبذول دارد.

گزارش از: عذرا جهانیان، خبرنگار ایسنا، منطقه همدان


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۶۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد

به گزارش خبرآنلاین، عباس شرفی روز یکشنبه با بیان اینکه حجم بار جابه‌جا شده در سال ۱۴۰۲ و در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزون برهفت درصد افزایش داشته است، افزود: متناسب با این افزایش شاهد افزایش ۶ درصدی صدور بارنامه طی این مدت هستیم

وی بیان کرد: عمده کالاهای جابجا شده در این بازه زمانی شامل انواع بنزین، نفت گاز، محمولات معدنی، سیمان، شمش آهن، کیسه مواد، قطعات یدکی و کالاهای اساسی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگن همچنین با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل اظهار کرد: ۲۳۱ شرکت حمل و نقل کالا در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند که تقاضا داریم رانندگان قبل از اقدام به بارگیری و حین سفر قوانین و مقررات مربوط به این حوزه را با دقت رعایت کنند تا مشکلی متوجه آنان نشود.

شرفی یادآور شد: رانندگان بخش حمل و نقل کالا و یا سایر کاربران جاده‌ای در صورت داشتن هرگونه شکایت، انتقاد و یا پیشنهاد می‌توانند با تلفن ۱۴۱ تماس بگیرند و یا با مراجعه به سایت www.۱۴۱.ir نسبت به ثبت شکایت و یا انتقاد و پیشنهاد خود اقدام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903056

دیگر خبرها

  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • پلیس راه: خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • هشدار سقوط سنگ در جاده کرج _ چالوس
  • خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • احتمال ریزش سنگ در جاده کرج چالوس
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • جاده‌های خراسان شمالی لغزنده است