Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@10:40:32 GMT

معرفی وزیر علوم پس از تعطیلات مجلس

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۹۶۸۹۲

محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به عدم معرفی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، اعلام کرد: بی‌شک دانشگاه به‌عنوان یک دستگاه تولید فکر و دستگاهی که مخاطبان آن بخش اعظمی از جوانان و نخبگان کشور هستند، نباید بلاتکلیف بماند اما رییس‌جمهوری در حضور نمایندگان مجلس توضیح داد که تنها ساعتی پیش از معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، گزینه مدنظر برای وزارت علوم اعلام انصراف کرد و بنابر این امکان معرفی وزیر علوم همراه با دیگر وزرای پیشنهادی میسر نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده اصلاح‌طلب خرم‌آباد در مجلس همچنین به آغاز تعطیلات تابستانی مجلس اشاره کرد و گفت: پس از اتمام کار بررسی صلاحیت ورزای پیشنهادی، مجلس یک هفته دیگر نیز به‌صورت علنی تشکیل جلسه داد اما در این بازه کوتاه هم وزیر معرفی نشد و پس از آن مجلس وارد تعطیلات تابستانی شد و هم‌اکنون تا روز دوم مهرماه در تعطیلات خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین تصریح کرد: بعید می‌دانم رییس‌جمهوری پس از بازگشایی مجدد مجلس شورای اسلامی و اتمام تعطیلات تابستانی درمورد معرفی وزیر پیشنهادی علوم درنگ کند.

پیش‌بینی می‌شود روحانی بلافاصله پس از تعطیلات مجلس، وزیر علوم را معرفی کند

وی در پاسخ به سوالی درباره گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: هم‌اکنون گمانه‌زنی‌هایی صورت می‌گیرد اما به نظر می‌رسد عمده دلیل عدم معرفی وزیر علوم ازسوی رییس‌جمهوری همین بحث تعطیلات مجلس و فراغ بال بیش از حد آقای روحانی تا پایان این بازه زمانی باشد، و این مسئله عدم معرفی وزیر علوم احتمالاً ارتباطی به عدم انتخاب قطعی ازسوی رییس‌جمهوری نداشته باشد و پیش‌بینی می‌شود روحانی بلافاصله پس از تعطیلات مجلس، وزیر علوم را معرفی کند.

بیرانوندی تصریح کرد: به بیان دیگر رییس‌جمهوری احتمالاً گزینه مناسب برای وزارت علوم را انتخاب کرده و باتوجه به تعطیلات مجلس سعی دارد از حداکثر زمانی که در اختیار دارد، برای بررسی بیشتر استفاده کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: امروز فضای رسانه‌ای به‌شکلی است که شایعات فراوانی دست به دست می‌شود اما در مجموع معتقدم آقای روحانی در همان هفته نخست آغاز به مجلس مجلس در ابتدای مهرماه نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اقدام کند.

گزینه‌های دیگری بجز ضیاء هاشمی برای وزارت علوم مطرح هستند

نماینده اصلاح‌طلب مردم خرم‌آباد در پاسخ به سوالی درباره احتمال معرفی سرپرست فعلی وزارت علوم به‌عنوان وزیر گفت: به هر حال آقای ضیاء هاشمی سرپرست فعلی نیز یکی از گزینه‌های وزارت علوم است اما افراد دیگری نیز مطرح هستند که بهتر است نامی از کسی نبریم؛ چرا که طرح اسامی این دوستان در حد گمانه‌زنی است و شاید بهتر باشد، با نام بردن از آن‌ها به این گمانه‌زنی‌ها قوت و ضعف نبخشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا سرپرست فعلی وزارت علوم می‌تواند درصورت معرفی به‌عنوان وزیر مطالبات و خواسته‌‌های دانشجویان و دانشگاهیان را برآورده کند، گفت: به هر حال آقای هاشمی فردی آشنا به فضای دانشگاه است و به نظر می‌رسد از نگاه بخشی از اساتید، دانشجویان و فعالان سیاسی ایشان گزینه مناسبی هستند و واقعیت این است که مخالفت ویژه‌ای علیه ضیاء هاشمی وجود ندارد.

نام‌نویسی برخی دانشجویان ستاره‌دار با مجوز شخصی سرپرست وزارت علوم

وی در واکنش به نارضایتی ۳۱ تشکل دانشجویی معتبر در سراسر کشور که چندی پیش در نامه‌ای خواستار تشکیل جلسه فوری با سرپرست وزارت علوم به‌منظور طرح مطالبات و مشکلات مربوط به محدودیت‌های سال‌های اخیر در دانشگاه‌ها شده اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند، گفت: بگذارید برای پاسخ به این سوال ابتدا به نمونه‌ای از اقدامات مثبت آقای هاشمی اشاره کنم و در ادامه به پاسخ این سوال بپردازم؛ سرپرست فعلی وزارت علوم در روزهای اخیر با مجوز شخصی نسبت به گره‌گشایی در مسیر نام‌نویسی بخشی از دانشجویان ستاره‌دار اقدام کرده که تعدادی از این دانشجویان هم‌اکنون مراحل نام‌نویسی خود را به انجام رسانده، تعدادی در حال طی کردن این مراحل هستند و مشکل تعدادی نیز در روزهای آینده مرتفع خواهد شد که به نظر می‌رسد این مسئله، از جمله مسائل مدنظر تشکل‌های دانشجویی باشد.

علل عدم پاسخگویی ضیاء هاشمی به درخواست ۳۱ تشکل دانشجویی برای تشکیل جلسه

وی افزود: با این حال درباره علت عدم پاسخگویی به درخواست تشکیل جلسه تشکل‌های دانشجویی باید بگویم که دقیقاً در جریان این درخواست نیستم اما ممکن است مسائلی همچون درگیری‌های شغلی و مشغله‌های اداری مانع از تشکیل این جلسه شده است. همچنین شاید باتوجه به این‌که احتمالاً مطالبات تشکل‌های دانشجویی مسائلی چالش‌برانگیز را به‌دنبال داشته باشد و منجر به واکنش منفی از سوی جریان مخالف شود و نیز از آن‌جا که آقای هاشمی صرفاً سرپرست وزارت علوم است و هنوز در جایگاه وزیر کار خود را آغاز نکرده، ترجیح داده فعلاً از پذیرش این درخواست خودداری کند تا فضا با آرامش در این روزهای حساس پیش از آغاز سال تحصیلی و عدم معرفی وزیر طی شود.

وی گفت: به بیان دیگر احتمال دارد آقای هاشمی ترجیح داده ابتدا وضعیت تثبیت شود و سپس در شرایطی که مسئولیت کامل دارد، و در حیطه اختیارات و وظایفش پای میز مذاکره حاضر شده و با دانشجویان روبرو شود. به هر حال وضعیت فعلی به گونه‌ای است که ممکن است که حرف و حدیث‌هایی را به دنبال داشته باشد.

سرپرست وزارت علوم نسبت به تشکیل جلسه با دانشجویان اقدام کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که ۳۱ تشکل متقاضی تشکیل این جلسه ازجمله تشکل‌های مهم حامی روحانی در انتخابات بوده و فارغ از آن، هدفشان از برگزاری این جلسه صرفاً طرح مطالبه است، آیا امکان تشکیل این جلسه در چنین شرایطی نیز وجود ندارد، گفت: حتماً در اسرع وقت به آقای هاشمی پیشنهاد می‌کنم در صورت امکان نسبت به تشکیل این جلسه اقدام کند و نکته مهم‌تر این‌که آن‌چه به‌عنوان علل عدم برگزاری این جلسه گفتم، صرفاً بر اساس برداشت شخصی‌ام بود، نه اطلاع دقیق از امور. درواقع معتقدم امکان دارد، مشغله زیاد کار وزارتخانه در آستانه سال تحصیلی و وضعیت خاص فعلی وزارتخانه ازجمله علل این مسئله باشد.

ممکن است پاسخ‌های سرپرست وزارت علوم به دانشجویان به مذاق برخی خوش نیاید

بیراوندی در پایان تصریح کرد: قطعاً شنیدن فرمایشات دانشگاهیان برای هر کسی که قرار است مسئول وزارت علوم باشد، لازم و ضروری است اما نکته حائز اهمیت این است که هر «شنیدنی» نیازمند «پاسخگویی» است و شاید برخی پاسخ‌ها به مذاق عده‌ای خوش نیاید و فضا را نامساعدتر از وضعیت فعلی کند؛ بماند که سرپرست یا وزیر علوم موظف به استماع درخواست‌های دانشگاهیان و عمل به این مطالبات است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۶۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برنامه‌های رادیو برای دور دوم انتخابات

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاونت صدای رسانه ملی برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه ویژه برنامه‌های متنوعی را برای پخش تدارک دیده است. در گزارش ذیل به جزئیات برنامه‌های شبکه‌های رادیویی اشاره شده است.

رادیو ایران؛ روز انتخاب

شبکه رادیویی ایران در ویژه برنامه‌های «با ایرانیاران» ویژه انتخابات به دریافت تولیدات ایرانیاران (شبکه همراهان رادیو ایران در سراسر کشور) در قالب‌های مختلف برنامه‌سازی به جایگاه و نقش مجلس می‌پردازد. «با ایرانیاران» به تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۴۰ و پنجشنبه ساعت ۱۶:۱۵ تقدیم می‌شود. «خانه مردم» با هدف افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به اهمیت جایگاه تقنینی و نظارتی مجلس و نیز جایگاه مردم تا پنجشنبه ۲۰ اردیبشهت ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران تقدیم می‌شود.

ایران است که در هفته منتهی به دور دوم انتخابات به صورت ویژه به این مهم می‌پردازد. «جهان سیاست» تا چهارشنبه ساعت ۱۵:۳۰ پخش می‌شود. «پرسا» در گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران ویژه انتخابات طراحی شده و ساعت ۲۰ تقدیم می‌شود.

«بحث روز» هم با این محوریت روی آنتن می‌رود. "خانواده‌ای به نام ایران" ویژه برنامه دیگری است که پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت بعد از خبر ساعت ۱۷ تقدیم خانواده بزرگ ایران می‌شود؛ و «روز انتخاب» نام ویژه برنامه انتخاباتی رادیو ایران است که در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت از آغاز نخستین لحظات رای گیری آماده انعکاس این رویداد بزرگ است. همچنین برنامه‌های «سلام صبح بخیر، نمودار، ایرانشهر و راه شب» نیز در بخش‌های مختلف به موضوع انتخابات در رادیو ایران می‌پردازند.

رادیو جوان؛ سبز سفید سرخ

شبکه رادیویی جوان در برنامه‌های مختلف رادیویی با مسئولان و دست اندرکاران ستاد انتخابات در دور دوم انتخابات مجلس شورای به گفتگو می‌پردازد. در برنامه زنده "جوان ایرانی سلام" با دکتر محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفتگو شد و در برنامه "گپ تو" با معصومه نصیری (کارشناس سواد رسانه ای) درباره شاخصه‌های یک نماینده تراز انقلاب اسلامی صحبت شد. در برنامه "سبز سفید سرخ" گفتگو با دکتر جواد اقدس طینت (کارشناس اقتصادی) در خصوص اقتصاد داخلی ایران و اهمیت درست انتخاب کردن نمایندگان از طرف مردم صورت گرفت. در برنامه "منحصر به فرد" با دکتر علی ودایه (کارشناس سیاسی) درباره نقش نهاد‌های قانونگذاری در کشور‌های مختلف و اهمیت آنان و نقش مجلس قانونگذار در جمهوری اسلامی گفتگو شد. همچنین در برنامه زنده "جوونی مجاز" با محسن اسلامی در خصوص دور دوم انتخابات به گفتگو خواهد پرداخت.

رادیو فرهنگ؛ من مسئولم

رادیو فرهنگ برنامه‌های «من مسئولم»، «شمای نماینده». «صحن علنی»، «صندلی سبز» و «باهم برای ایران» را ویژه دور دوم انتخابات پخش می‌کند. برنامه «صحن علنی» از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ با هدف انعکاس خواسته‌های مردم از نمایندگان مجلس هر روز در فواصل برنامه‌ها پخش می‌شود. برنامه سرزمین من هر روز ساعت ۱۳ در بخش‌های مختلف به موضوع انتخابات در ایران از گذشته تا امروز می‌پردازد. همچنین وظایف نمایندگان مجلس و ویژگی نماینده تراز انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار می‌دهد. «صندلی سبز» مسابقه رادیویی ۳۰ دقیقه‌ای ویژه انتخابات است. این برنامه کاری مشترک از صدای مرکز سمنان و گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که با هدف آموزش و شناساندن وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مخاطبان، تعامل مردم ورسانه و افزایش آگاهی و تقویت دانش سیاسی مردم برای انتخاب نماینده اصلح ساعت ۱۷پخش می‌شود. در هر برنامه شرکت کنندگان بر اساس سن و مدرک تحصیلی، در قالب گروه‌های سه نفره شرکت می‌کنند.

سئوالات این مسابقه پیرامون موضوعات مختلف از جمله وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوانین انتخابات همچنین سوالاتی درباره مجلس خبرگان است.

برنامه گفتگومحور «من مسئولم» همراه با مجری و چهار شرکت کننده از میان دانشجویان کشور به بررسی و موشکافی فرایند انتخابات در کشور اختصاص دارد.

برنامه «شمای نماینده» نیز با محوریت شرکت حداکثری در انتخابات، چرایی شرکت در انتخابات و ویژگی یک نماینده اصلح است که صبح‌ها ساعت ۷:۴۵ و ۱۲:۱۵ پخش می‌شود.

برنامه «باهم برای ایران» از ۸ صبح تا ۱۸ جمعه ۲۱ اردیبهشت به همت سه گروه کتاب و جامعه، تاریخ و اندیشه و ادب و هنر روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود. رادیو تهران؛ با ویژه برنامه «شهرآرا»

شبکه رادیویی تهران، با استقرار واحد سیار در مسجد لرزاده با ویژه برنامه» شهرآرا» لحظه به لحظه؛ اخبار، رویدادها، اتفاقات و حواشی انتخابات و... را منعکس می‌کند. محمدرضا پاکزادیان، تهیه کننده برنامه انتخاباتی «شهر آرا» ضمن اعلام این خبر گفت: شبکه رادیویی تهران، جمعه ۲۱ اردیبهشت روز برگزاری دور دوم انتخابات، به صورت زنده از مسجد لرزاده روی آنتن می‌رود.

برنامه «شهرآرا» لحظه به لحظه؛ اخبار، رویدادها، اتفاقات و حواشی انتخابات و حضور پرشور رای دهندگان و... تقدیم مخاطبان می‌کند. وی افزود: حضور گزارشگران رادیو تهران در محل‌های اخذ رای و گفت وگوی گزارشگران با مسئولان، رای دهنده‌ها و مردم بخشی از این ویژه برنامه است. تدارک بخش‌های کارشناسی، نمایش، طنز، پخش موسیقی شاد و انتخاباتی از دیگر بخش‌های ویژه برنامه شهرآراست.

پاکزادیان در پایان عنوان کرد: استقرار شبکه‌های تصویری و صوتی باعث تشویق و ترغیب بیشتر مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای می‌شود. ما در این برنامه تلاش می‌کنیم تا علاوه بر آگاهی بخشی، با اطلاع رسانی دقیق و شفاف رضایت مخاطبان جلب شود.

رادیو قرآن؛ انتظار من

همزمان با آغاز دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی پخش برنامه «انتظار من» به مناسبت انتخابات تهیه و تقدیم شنوندگان رادیو قرآن می‌شود. همچنین برنامه‌های تسنیم و والعصر نیز به موضوعات انتخاباتی و پوشش خبری آن خواهند پرداخت.

رادیو صبا؛ از صبح صبا تا عصرصبا

شبکه رادیویی صبا متناسب با ماموریت شبکه در فضایی متفاوت به موضوع انتخابات و طرح و پاسخ دهی چالش‌های انتخاباتی می‌پردازد.

برنامه‌های «غیرعلنی و بی‌زحمت» به صورت ویژه با موضوع انتخابات روی آنتن رفتند.

هر یک از این برنامه‌ها متناسب با رویکرد و شعار برنامه با نگاهی طنزآمیز به مباحثی همچون اهمیت شرکت در انتخابات، باید‌ها و نباید‌های انتخاباتی، ویژگی‌های یک نامزد شایسته و چگونگی انتخاب و... می‌پردازد.

برنامه نمایشی «غیر علنی» در قالب طنز ماجرای انتخابات را در رادیو صبا به نمایش می‌گذارد. در این نمایش قرار است یک نفر از شخصیت‌های طنز به عنوان رییس اتحادیه طنزپردازان رادیو صبا انتخاب و معرفی شود.

در این برنامه شخصیت‌های شاخص طنز رادیو صبا همگی دور هم جمع شدن تا برای انتخاب شدن به عنوان رییس اتحادیه طنازان «رادیو صبا» با هم رقابت کنند که در این فرایند باماجرا‌ها و چالش‌های مختلفی رو به رو می‌شوند. «غیر علنی» هر روز ساعت ۱۰ صبح پخش می‌شود. برنامه طنز «بی زحمت» با شرکت شخصیت اصلی برنامه در انتخابات مجلس شورای اسلامی از چالش‌های انتخاباتی می‌گوید. این برنامه هر روز ساعت ۱۶:۱۵ تقدیم شنوندگان می‌شود. برنامه آموزشی «زنگ انشا» به پخش انشا‌های دانش آموزی با موضوع انتخاب و اهمیت انتخابات اختصاص دارد. این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴:۴۵ راهی آنتن می‌شود.

برنامه‌های زنده روزانه «صبح صبا و عصر صبا» در بخش‌های مختلف برنامه در قالب‌های متنوع با نگاهی طنز به موضوع‌های انتخاباتی می‌پردازد. «صبح صبا» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۶:۳۰ تقدیم مخاطبان می‌شود و برنامه «عصر صبا» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ راهی آنتن می‌شود.

رادیو نمایش؛ با هم رای

«هم رای» ویژه برنامه رادیو نمایش برای روز انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی است و اهمیت این موضوع که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم و رای بدهیم را مورد بررسی قرار می‌دهد. این برنامه به نویسندگی و تهیه کنندگی نسیم السادات صباغان و گویندگی نرجس فروغی، علیرضا تابان، گزارشگری و هماهنگی آتنا سادات محمدپناه روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ساعت ۹:۳۰ صبح به صورت زنده از رادیو نمایش پخش می‌شود.

رادیو پیام؛ پیام انتخابات

ویژه‌برنامه انتخابات رادیو پیام با نام پیام انتخابات به تهیه کنندگی مجید امجدی فردخش می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای برگزاری انتخابات منتظر تایید وزارت ورزش هستیم
  • معرفی برنامه‌های رادیو برای دور دوم انتخابات
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند