Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اتفاق تلخ دیگری بخش زیادی از مناطق جنگلی کوهستان های زاگرس در شهرستان لالی دچار حریق شده که متاسفانه بیش از ۲۰ هکتار از مراتع و درختان جنگلی این نواحی طعمه حریق شدند .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از لالی نیوز؛در اتفاق تلخ دیگری بخش زیادی از مناطق جنگلی کوهستان های زاگرس در شهرستان لالی دچار حریق شده که متاسفانه در حدود 20 هکتار از مراتع و درختان جنگلی این نواحی در آتش سوخت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس منابع طبیعی شهرستان لالی در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار داشت : آتش سوزی منطقه جنگلی سوز پبده در منطقه آرپناه از توابع بخش حتی شهرستان لالی از ساعت 13 بعد از ظهر دیروز آغاز و تا 23 شب ادامه داشته است که در حال حاضر کنترل شده است .

وی تصریح کرد : این آتش سوزی به نظر عمدی می رسد و در راستای کشف علت آن در حال پیگیری هستیم چرا که بر طبق قوانین ، آتش سوزی عمدی در مراتع و جنگل ها از سه تا 10 سال حبس دارد .

شاپور حاجی پور در ادامه با گلایه از کمبود امکانات ، تجهیزات و نیروی انسانی لازم جهت مهار آتش تاکید کرد : متاسفانه علی رغم وجود مصوبه ستاد بحران مبنی بر همکاری کلیه مامورین و دستگاه های دولتی ، کشوری و لشکری در مواقع بحران در آتش سوزی تنها پرسنل اداره منابع طبیعی و جمعی از مردم محل حضور داشته که به علت صعب العبور بودن منطقه ، عدم دارا بودن تجهیزات کافی و نبود نیروی انسانی کافی اطفای حریق با سختی فراوانی صورت گرفت .

وی عنوان کرد : مساحت منطقه خسارت دیده در حدود 20 هکتار از مراتع و درختان بلوط منطقه جنگلی سوز پبده در منطقه توریستی آرپناه بوده است که با تلاش فراوان آتش آن مناطق مهار شد .

گفتنی است جنگل های زیبای زاگرس هر از چند گاهی به علت های نامعلوم و در جغرافیای کوهستانی و صعب العبورخوزستان دچار آتش سوزی می شوند و متاسفانه کمبود امکانات ، تجهیزات ارتباطی و کمبود نیروها در مواقع بحران موجب می شود که این سرمایه های ملی و طبیعی همواره طعمه آتش سوزی ها شوند .

انتظار می رود در مناطقی که این سرمایه های طبیعی وجود دارند تجهیزات و تدابیر لازم در مواقع این چنینی از قبل اندیشیده شده و با پیشگیری و انجام اقدامات سریع و به موقع از وارد شدن خسارات بیشتر به طبیعت زیبای کوهستان های زاگرس پیشگیری به عمل آید .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم پس از آتش سوزی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ یک روز از آتش سوزی مهیب شهرک گردشگری و زیارتی امام زاده ابراهیم شفت می‌گذرد.

آتشی که بر جان این شهرک رنگارنگ افتاد و با سوزاندن حدود ۱۳۰ واحد تجاری و سکونی، این شرک را به تَلی از خاکستر تبدیل کرد.

همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای خدمت رسانی به مردم روستای امام زاده ابراهیم شفت بسیج شده اند.

خبرنگار ما امروز راهی این منطقه شد و از آخرین وضعیت این منطقه و اسکان خسارت دیدگان گزارشی را تهیه کرده است.

دیگر خبرها

  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم پس از آتش سوزی